Training vragen
-
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Andere vraag dan. Ik heb nu 2 dagen achter elkaar naar mijn werk gefietst, maar op 1 rit na steeds op mijn max gefietst. Is dit goed qua training?
Ik voel het nu wel in mijn benen, in de zin van luie zware benen. Heb vandaag en gister niets speciaals extra na het fietsen gehad, een glas chocolademelk en daarna gewoon avond eten.
Is het een kwestie van training dat ik dit heb?
Ik sta wel veel op mijn benen en merk steeds dat mijn terug weg zwaar gaat. Ik moet er behoorlijk mijn best steeds voor doen en zit steeds tegen de verzuring aan te fietsen met de terug weg. Ik wou dat ik wat vrijer kon fietsen.
Mijn hartslag ligt vaak wel wat lager dan in de ochtend, maar het fietsen voelt veel meer aan als werken.
Ik voel het nu wel in mijn benen, in de zin van luie zware benen. Heb vandaag en gister niets speciaals extra na het fietsen gehad, een glas chocolademelk en daarna gewoon avond eten.
Is het een kwestie van training dat ik dit heb?
Ik sta wel veel op mijn benen en merk steeds dat mijn terug weg zwaar gaat. Ik moet er behoorlijk mijn best steeds voor doen en zit steeds tegen de verzuring aan te fietsen met de terug weg. Ik wou dat ik wat vrijer kon fietsen.
Mijn hartslag ligt vaak wel wat lager dan in de ochtend, maar het fietsen voelt veel meer aan als werken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Ik rij met een hartslag meter. Zit vaak in zone 4 voor 35min
Nee, maar dat voel je zelf ook wel. Als je lekker wilt fietsen, maakt het allemaal niet zoveel uit. Als je wilt trainen (jezelf op een bepaald punt verbeteren), rij je ca 80% van de tijd in D1 en de rest in de andere zones. Met heen D1 en terug hard, ben je al een stuk effectiever bezig.Danny091283 schreef: ↑27 sep 2017 22:38 Andere vraag dan. Ik heb nu 2 dagen achter elkaar naar mijn werk gefietst, maar op 1 rit na steeds op mijn max gefietst. Is dit goed qua training?
Parijs-Brest-Parijs 2023
-
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Ik vind d1 nogal verwarrend. Welke zone is dat?
Misschien even in Google gooien, zoektermen "fietsen d1" geven je heel veel info.
Ik vermoed zone 2 met jouw indeling. Even googlen. Zone 4 lijkt mij dan D3, dat is behoorlijk intensief. Blokken in D3 doe ik altijd goed uitgerust en het liefst zonder een rugzak. Met woon-werk doe ik het zeker niet, maar als je het zou doen dan lekker op de terugweg.
In een lagere zone fietsen voelt intuïtief als een slechte training, maar van deze mindere trainingsvorm kan je zoveel meer doen dat het je toch meer opbrengt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Heb ff zitten Googelen, maar ik denk dat ik zelf steeds in de d2 zit te fietsen. De maximale wat ik zelf heb gemeten is 182. Als ik met een hartslag van tussen de 154 en 164 fiets dan rij ik maximaal wat ik wel een tijd kan volhouden.
Bij een hartslag van 145 fiets ik lekker soepel.
Richting 135 zit ik echt rustig op mijn fiets en kan ik rustig ademhalen en praten.
Bij een hartslag van 145 fiets ik lekker soepel.
Richting 135 zit ik echt rustig op mijn fiets en kan ik rustig ademhalen en praten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 11 aug 2015 16:48
- Locatie: Soest
Ik heb mijn maximale hartslag in mijn Garmin in gebracht en hij geeft zelf aan dat bij een hartslag tussen 154 en 164 ik in zone 4 zit.
Heuvel op rij ik snel richting 176 met maximale inspanning, dan verzuur ik pas echt.
Heuvel op rij ik snel richting 176 met maximale inspanning, dan verzuur ik pas echt.
Je omslagpunt ligt kennelijk op iets van 162, nemen de dan D1 op 75-85% daarvan , dan komen we uit op 121-137.
Hou het maar op maximaal 135 op de woonwerk ritjes en je bent dan veel beter bezig.
Als je daar incidenteel wat boven komt is niet erg, maar structureel moet je proberen 125-135 HF te rijden, dan maar iets eerder van huis, het zal hooguit enkele minuten op je reistijd uitmaken, het weer (wind) zal veel meer invloed hebben...
Hou het maar op maximaal 135 op de woonwerk ritjes en je bent dan veel beter bezig.
Als je daar incidenteel wat boven komt is niet erg, maar structureel moet je proberen 125-135 HF te rijden, dan maar iets eerder van huis, het zal hooguit enkele minuten op je reistijd uitmaken, het weer (wind) zal veel meer invloed hebben...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig