Nieuwe wielen voor de zwaardere fietser
Het lijkt nuttig om het resultaat hiervan te weten. Correcte wielen vind ik ook niet makkelijk daar ik ook 100kg weeg.
Mijn vorige wielen waren fullcrum bullet 50 cult's , die reden goed en ik heb geen problemen gehad met de velg of de spaken. ALLEEN, Na een jaar maakten de lagers zodanig veel lawaai dat je ze moest vervangen. De cups van de lagers zijn gewoon staal/alu en die slijten dus in van de ceramische ballen.
In een jaar heb ik ook de casettebody moeten vervangen, de lagers hierin waren ook aan gort. Momenteel houd ik deze wat als reservewielen.
Momenteel rij ik een jaar met yoeleo's C60s die ik zelf gespaakt heb op powerway's r36. Hier zijn de lagers weer versleten en de casette zit helemaal vastgetrokken op de body. De velgen en spaken heb ik op zich geen probleem mee (alleen dat ze niet zo goed in zijwind zijn). Voor de spaken heb ik sapim ray cx gebruikt.
Ondertussen heb ik dt swiss naven besteld van de nieuwe 180 reeks omdat ze daar blijkbaar iets aan de lagering gedaan hebben. Ik ben nog aan het kijken welke velgen ik hierbij zou gebruiken. Een dt swisss rr511 lijkt me aantrekkelijk door het maximale toegelaten gewicht maar misschien niet passen bij dit soort hubs.
Mijn vorige wielen waren fullcrum bullet 50 cult's , die reden goed en ik heb geen problemen gehad met de velg of de spaken. ALLEEN, Na een jaar maakten de lagers zodanig veel lawaai dat je ze moest vervangen. De cups van de lagers zijn gewoon staal/alu en die slijten dus in van de ceramische ballen.
In een jaar heb ik ook de casettebody moeten vervangen, de lagers hierin waren ook aan gort. Momenteel houd ik deze wat als reservewielen.
Momenteel rij ik een jaar met yoeleo's C60s die ik zelf gespaakt heb op powerway's r36. Hier zijn de lagers weer versleten en de casette zit helemaal vastgetrokken op de body. De velgen en spaken heb ik op zich geen probleem mee (alleen dat ze niet zo goed in zijwind zijn). Voor de spaken heb ik sapim ray cx gebruikt.
Ondertussen heb ik dt swiss naven besteld van de nieuwe 180 reeks omdat ze daar blijkbaar iets aan de lagering gedaan hebben. Ik ben nog aan het kijken welke velgen ik hierbij zou gebruiken. Een dt swisss rr511 lijkt me aantrekkelijk door het maximale toegelaten gewicht maar misschien niet passen bij dit soort hubs.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Jammer he dat er op dit forum net iets te dikwijls allerlei vragen gesteld worden waar dan netjes op geantwoord wordt maar waar zelden of nooit terugkoppeling wordt gegeven.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ook hier de eerste paar honderd km gemaakt met de nieuwe wielen (DT Swiss velgen en naven) en ik kan niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben.
Geen getik of gekraak. Ook geen gebroken spaken, dus tot zover geen klachten.
Geen getik of gekraak. Ook geen gebroken spaken, dus tot zover geen klachten.
Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Di2
Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition
Ikke gek?? Nee hoor, hooguit een special edition
Ik cross met DTswiss alu voorlopers van de spline P1800 (20 voor 24 achter) en ben met een 98/97 Kg ook niet de lichtste maar de wielen zijn na 2 seizoenen nog steeds kaarsrecht. Geluk of gewoon goed? Wie zal het zeggen.
Uno-X Mobility or bust!