Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Waarom al die sloopings

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 26 jun 2010 01:02

gooozurd, was moi fietsuh op mijn slooping frame, heb er un tripple opguzet en ken lekkur los gaan op duh pendaluh
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

franske71
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 jun 2009 11:34

franske71 26 jun 2010 11:46

Vallen de frames met ronde vormen, Pinarello en Kuota, onder traditionele frames of onder sloping, of wordt dat ook een andere categorie?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6144
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 jun 2010 12:01

Dat wordt een andere cetegorie.
Allerlei kronkels, versmallingen, verdikkingen, doorgetrokken zadelbuizen, etc etc hebben niets met sloping te maken.

Sloping slaat op een hellende bovenbuis. Niet horizontaal dus maar aflopend van balhoofd naar staande buis. Niets meer en niet minder.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 26 jun 2010 23:51

daj schreef:
Jawie schreef:het is trouwens sloping en geen slooping.


+1 kan niet vaak genoeg gezegd worden. Net als triple (NIET tripple) en pedalen (NIET pendalen)


en pion/pilon/pignon..

maar dat is weer een hele andere discussie..
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7946
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 26 jun 2010 23:56

Deze discussie lijkt wel 10 jaar over tijd!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 27 jun 2010 13:55

Ik ben het eens met de schrijvers die zeggen dat het voor de productie beter is. Minder modellen die slechts enkele cm verschillen zoals dit met de eerdere frames was.
Verder heeft men eens bij FIETS een 63 cm stalen Gazelle op stijfheid vergeleken met een kleiner stalen Gazelle frame en daarbij bleek dat de 63er een grotere torsiestijfheid had dan het kleinere frame !
Kijk eens naar de vroegere dames frames van de z.g. sportfietsen. Daar liepen de 2 buizen ( bovenbuis en schuine onderbuis) bijna parallel. Maar stijver? Absoluut niet!
IK ben geen bewonderaar van sloping frames omdat het net kinderfietsjes zijn waarop een grote vent rijdt. Een achterlijk lange zadelpen maakt het geheel voor mij althans onacceptabel. Vergelijk de torsie en bracket stijfheidsmetingen maar eens van "sloping "frames met die van nauwelijks "sloping "frames. Red Bull en Cannondale scoren daar heel goed en echte sloping frames kunnen vaak niet tippen aan die hoge waarden.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 27 jun 2010 14:04

Foosho schreef: De som van de hoeken is nog wel steeds 180 :)


Goh..

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jun 2010 14:05

Het argument van productie slaat helemaal nergens op. Sloping is ooit door Giant ingevoerd om het hebben van 3 maten goed te praten. Giant kwam zelf langzaam maar zeker tot de conclusie dat 3 maten toch echt niet werkte en heeft tegenwoordig 6 maten. 6 maten houdt zeker niet over, maar je kan de boel er redelijk mee afdekken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speedrider
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:48

speedrider 27 jun 2010 16:46

Van nature ben ik een MTBer en daar zijn de sloping frames heel normaal. Bij het kopen van mijn racer op een Tarmac uitgekomen, omdat het een heel erg fijn fietsje is. Deze is ook sloping en dat vind ik persoonlijk vele malen mooier als een klassiek frame. zo zie je maar, smaken verschillen.
Alles met meer dan twee wielen is overbodig!!!

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 27 jun 2010 17:02

Marconi schreef:Ik ben het eens met de schrijvers die zeggen dat het voor de productie beter is.

Het is geen discussie voor de duidelijkheid. Discussies heb je over de doodstraf of abortus o.i.d. Het is een feit dat de keuze voor sloping ipv klassiek 0,0 productievoordeel met zich meebrengt. Dat niet iedereeen dat snapt, is een ander verhaal.

idske
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 27 jun 2010 19:34

Sloping is veel mooier dan al die dranghekken ;) smaken verschillen gelukkig en ben blij dat ze er zijn. Productievoordeel of niet.

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 592
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 27 jun 2010 20:08

idske schreef:Sloping is veel mooier dan al die dranghekken ;) smaken verschillen gelukkig en ben blij dat ze er zijn. Productievoordeel of niet.


Inderdaad, smaken verschillen... maar wat mij betreft lijkt het hier op:
[img=http://3.bp.blogspot.com/_HZ3p1kDTMHQ/S ... _Sloep.jpg]
[img=http://3.bp.blogspot.com/_HZ3p1kDTMHQ/S ... Hyena3.jpg]

;)

Plaats reactie