Inderdaad vreemd, dat volwassenen anno 2017 nog altijd niet kunnen snappen wat ik gesnopen heb, toen ik 10j was en dat is dus 1958. Er lijkt wel een soort weerzin om iets van een ander aan te nemen.
pedaal los krijgen
Ik denk zelfs dat de slimmere chimpansees daar wel raad mee weten....in tegenstelling tot de mens in de wereld van nepnieuws en alternative facts.....
OT-Kortgeleden was er op Arte een fascinerende serie over de evolutie van Homo Sapiens vanaf pakweg 400000 jaar geleden en het is inmiddels aanvaard als wetenschappelijk feit dat het voortdurend elkaars pad kruisen (en ook het beestenvel delen) van diverse , naast elkaar levende vroege mensensoorten een flinke boost aan de evolutie heeft gegeven, iets wat eng denkende nationalisten/rascisten in hun zak kunnen steken.
Grenzen dicht> dood in de pot en de doem van steeds dommer worden hangt werkelijk boven ons hoofd.
OT-Kortgeleden was er op Arte een fascinerende serie over de evolutie van Homo Sapiens vanaf pakweg 400000 jaar geleden en het is inmiddels aanvaard als wetenschappelijk feit dat het voortdurend elkaars pad kruisen (en ook het beestenvel delen) van diverse , naast elkaar levende vroege mensensoorten een flinke boost aan de evolutie heeft gegeven, iets wat eng denkende nationalisten/rascisten in hun zak kunnen steken.
Grenzen dicht> dood in de pot en de doem van steeds dommer worden hangt werkelijk boven ons hoofd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Dit lijkt mij een kwestie van teveel incomplete informatie voor een a-technisch persoon. Als er zelfs plaatje worden geplaatst waar linksom gedraaid wordt terwijl de pijl naar rechts wijst komt ook de chimpansee er niet meer uit.
Campagnolo Ultra Dork
Tenzij het zo'n modern pedaal is die je alleen met een inbussleutel los krijgt. Bovendien kan het nooit kwaad om een keer met een inbussleutel te proberen. krijg je hem los dan heb je de pedaalsleutel weer bespaard.
Campagnolo Ultra Dork
Bij de pedalen met inbussleutel moet je anders redeneren.
Van de inbuskant gezien moet je de pedaal dieper in de schroefdraad draaien.. Je moet je dus afvragen hoe draai ik de vijs dieper in de crank? En dan met de info dat links omgekeerde draad is, weet je dat je tegen de wijzers vanndie klok moet draaien....
Van de inbuskant gezien moet je de pedaal dieper in de schroefdraad draaien.. Je moet je dus afvragen hoe draai ik de vijs dieper in de crank? En dan met de info dat links omgekeerde draad is, weet je dat je tegen de wijzers vanndie klok moet draaien....
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Hoe stevig is een pedaalsleutel?
Volgens mij is er niet eens een eenheid om stevigheid uit te drukken
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Kracht uitoefenen richting voorwiel is vastdraaien van het pedaal, kracht uitoefenen richting achterwiel is losdraaien van het pedaal. Daarbij maakt het niet uit of het om het linker of het rechter pedaal gaat en ook niet om van welke kant of met welk gereedschap (pedaalsleutel of inbus) je werkt.
Helaas ook niet eenduidig want ahankelijk van hoe men de sleutel plaatst,
Staat een rijwiel op de grond en plaatst men de sleutel horizontaal, leidt dat ook weer tot radeloosheid...
Staat een rijwiel op de grond en plaatst men de sleutel horizontaal, leidt dat ook weer tot radeloosheid...
Herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
Ik zie een avatar op een bouwplaats. En je dan afvragen of er verschil is in sterkte tussen verschillende soorten gereedschapsstaal?MarkVeenstra schreef: ↑19 dec 2017 10:22
Hoe stevig is een pedaalsleutel?
Volgens mij is er niet eens een eenheid om stevigheid uit te drukken
Maar mijn goede inbussleutel is heel wat sterker dan mijn pedaalsleutel, dus als ik een pedaal los moet maken pak ik liever de inbus. En welke kant ik op draai bepaal ik wel aan de hand van mijn locatie ten opzichte van de fiets, en de stand van de betreffende sleutel bij het los te draaien pedaal.
(overigens doe ik dit niet zo heel vaak, en pak dan ook een reserve pedaal om te kijken wat voor draad het ook al weer is)