Wat is een goede fietsbel?
Ik heb op de goede fiets ook die Knog nepper, ben er best tevreden van ook al is het niet de luidste bel. (ziet er tenminste wel elegant uit)
Op de MTB en de slechtweerfiets heb ik de SC bel, vooral bij slecht weer maakt die een veel luidere 'ding'
Op de MTB en de slechtweerfiets heb ik de SC bel, vooral bij slecht weer maakt die een veel luidere 'ding'
Heb op mijn “goeie” fiets de knog-neppert gehad. Vond hem waardeloos. Nu al een tijd de spurcycles-imitatie van Alie op die fiets, en die bevalt me prima. Hier ga ik nog wel een keer een reserve van bestellen.
Overigens heb ik op de gazelle CM een mooie bel van Crane. Qua geluid mijn beste bel. Maar ja, ook bijna 30 euro.....
Overigens heb ik op de gazelle CM een mooie bel van Crane. Qua geluid mijn beste bel. Maar ja, ook bijna 30 euro.....
Een leuk verhaal voor als je Amerikaan bent voor voor ons in Europa maakt het niks uit of we hem nu uit China of uit de VS halen.supermatt schreef: ↑26 dec 2017 20:55Hier een interessant verhaal over de impact van de spurcycle kopieën:
https://cyclingtips.com/2016/08/a-tale- ... iters/amp/
Na mijn eerste spurcycle kocht ik een op de spurcycle geïnspireerde bel van crane voor de helft van de prijs. Deze is inmiddels vervangen door een spurcycle. Die doet het veel beter.
Ik geloof ook niet dat die kopieën echt schadelijk zijn voor Spurcycle. Mensen die zulke bedragen aan een bel stukslaan willen echt wel the real deal.
Campagnolo Ultra Dork
Ik ben met je eens dat het land van herkomst niet veel uitmaakt. Maar voor mij is dat ook niet de strekking van het verhaal. Naar mijn idee is dat: mooi product vs. slechte imitatie. Persoonlijk besteed ik mijn geld liever aan de oorspronkelijke bedenker(s).Ernie C. schreef: ↑27 dec 2017 10:47 Een leuk verhaal voor als je Amerikaan bent voor voor ons in Europa maakt het niks uit of we hem nu uit China of uit de VS halen.
Ik geloof ook niet dat die kopieën echt schadelijk zijn voor Spurcycle. Mensen die zulke bedragen aan een bel stukslaan willen echt wel the real deal.
En tuurlijk schaadt een kopie het origineel: dat zal minder verkopen en daarnaast schade ondervinden van de kopie als de (onoplettende) consument na aanschaf van het rottige chinese exemplaar ook het origineel bestempelt als rommel.
Ik zou er in ieder geval zuur van zijn als iemand mijn idee jat en er mee aan de haal gaat. Gek genoeg zijn het dan ook vaak nog eens grote(re) bedrijven die het idee van een kleine partij jatten.
Zo las ik recent een instagram post van een bikepacking (tassen) bedrijfje dat een bestelling ontving die naar het hoofdkantoor van een grote fietsfabrikant verzonden moest worden, in dat geval specialized.
Dan kan je zeggen dat 'de wereld zo werkt' of je kan wat kritischer/principieler zijn.
- Hans Verstegen
- Forum-lid
Spurcycle! Belachelijk duur, maar wel de beste die ik ken. Soms als aanbieding te vinden.
Die Lezyne-belletjes zijn leuk, mooi, en waardeloos voor het doel waar ze voor gemaakt zijn (komt nauwelijks geluid uit).
Knog Oi is mooi, maar niet erg luid (redelijk bruikbaar). Tot nu toe bevalt een simpel BBB-belletje oid het best (al zijn die spuuglelijk).
Kortom, ik houd me aanbevolen voor een bel die:
- mooi is
- hoorbaar is
- betaalbaar is (7 tientjes voor een fietsbel krijg ik ons vrouw niet uitgelegd...)
Knog Oi is mooi, maar niet erg luid (redelijk bruikbaar). Tot nu toe bevalt een simpel BBB-belletje oid het best (al zijn die spuuglelijk).
Kortom, ik houd me aanbevolen voor een bel die:
- mooi is
- hoorbaar is
- betaalbaar is (7 tientjes voor een fietsbel krijg ik ons vrouw niet uitgelegd...)
- Sweety2008
- Forum-lid
Deze heb ik ook al een tijdje en moet zeggen ze werkt goed.dolk schreef: ↑26 dec 2017 20:03 De XLC decibel 2 XXL fietsbel. Een luide 'ping', prima te monteren onder de stuurpen en daardoor mooi uit het zicht.
https://www.mantel.com/xlc-decibel-2-xxl-fietsbel
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
Dan is er nog een optie, het misthoorn, als dan nog niet aan de kant gaan zijn ze stokdoof.
Ghost Nivolet 6LC
Ik heb ook een Oi, en hij ziet er mooi uit, verder weinig positief moet ik eerlijk zeggen. Met winterhandschoenen kan ik amper bellen, dan schiet dat palletje eruit. Toch ook wel vaak te zacht.
Het idee echter vind ik wel heel goed. Maar dan moet het wel veel robuuster en iets meer geluid maken. Idee een 10, design een 10, uitwerking, maar een 5. Op naar de Oi 2 als die komt.
Het idee echter vind ik wel heel goed. Maar dan moet het wel veel robuuster en iets meer geluid maken. Idee een 10, design een 10, uitwerking, maar een 5. Op naar de Oi 2 als die komt.
Laatst gewijzigd door Bredalp op 27 dec 2017 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.