Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon - Red Bull - Cannondale - Specialized

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 22 jun 2010 21:35

perik schreef:
superrose schreef:Ga eens op beide rijden en voel het verschil, kijk in vredesnaam niet alleen naar de afmontage. Ik ben geen Cannondale fan, vind ze niet mooi, maar ik weet wel dat er een verschil is te voelen tussen prijsvechter frames en niet prijsvechterframes. Ik rijd zelf op een prijsvechter en ja dat ding is heul stijf, maar niet bijzonder fijn, het is een tank. Een A merk frame is echt anders dat zit m o.a. in het rijgedrag vd fiets. op papier die fietsen vergelijken is gekkenwerk.


Rose, dat jouw prijsvechterframe (Focus, toch?) rijdt als een tank betekent niet dat dat voor alles geldt dat uit Duitsland komt en goedkoper is dan Cannondale. Ikzelf vind de Canyon Ultimate Al een van de fijnste fietsen waar ik ooit op gereden heb, ook t.o.v. Cannondale.


waar heb jij mij canyon zien noemen met betrekking tot cannondale, van canyon weet ik weinig af, daar zou ik dan ook niets over zeggen.
Redbull heb ik wel op gereden, Cannondale ook, daarbij weet ik wel wat van Cannondale frames en worden ze net even iets anders geproduceerd dan redbull er zitten in het frame een aantal ontwerp dingen die het comfort van de fiets verhogen, wat wel mag bij een alu frame, daar alu niet bepaald een heul aangenaam warm materiaal is.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

kurtres
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:04

kurtres 22 jun 2010 21:42

KurtRes schreef:Lees net op dit forum bij de wielen dat er veel mensen zijn die de EA70 in de Red Bull echt niks vinden en er serieuze problemen mee hebben.
Hoop dat dit niet waar is als ik voor deze fiets zou kiezen. Mss toch al direct andere wielen steken?
Als ik het goed voor heb, heb je voor het zelfde geld DT-Swiss zitten.

Grtn,

RedBull-Erik schreef:Ik heb model 2010 gekocht, dus met de nieuwe Ultegra 6700 groep. De prijs was niet onderhandelbaar, maar ik kreeg er wel gratis een fietspompje, 2 bidonhouders en bidons bij. Verder krijg je bij aanschaf van een fiets standaard 10% korting op alle accessoires die je erop laat zetten. Ook krijg je een welkomscadeau met een zadeltas, reparatiesetje met -tool en een binnenband.

In de zaak werd ik geholpen door een verkoper die redelijk nederlands sprak. Hij heeft me alle modellen laten zien en de verschillen uitgelegd. Ik heb toen gekozen voor de Pro SL 3000. Vervolgens heeft hij mijn maten opgemeten en de juiste framemaat bepaald. Met die framemaat het ik een proefritje gemaakt. Daarna hebben we in de computer alle specificaties van de fiets doorgenomen. Ik heb alles standaard gelaten, alleen een zilvergrijs stuurlint i.p.v. wit. Als ik thuis zou bedenken dat er nog dingen gewijzigd moesten worden, kon ik dat nog per mail doorgeven tot ongeveer 1 week na aankoop.
Binnen 3 weken was de fiets klaar en heb ik 'm opgehaald.

Ik zal binnenkort wat foto's maken en op de site zetten.


Jij hebt em dus met de EA70's? Kan je iets zeggen over mijn quote hierboven?
Jouw mening?

Grtn,
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6

kurtres
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:04

kurtres 22 jun 2010 21:46

superrose schreef:
perik schreef:
superrose schreef:Ga eens op beide rijden en voel het verschil, kijk in vredesnaam niet alleen naar de afmontage. Ik ben geen Cannondale fan, vind ze niet mooi, maar ik weet wel dat er een verschil is te voelen tussen prijsvechter frames en niet prijsvechterframes. Ik rijd zelf op een prijsvechter en ja dat ding is heul stijf, maar niet bijzonder fijn, het is een tank. Een A merk frame is echt anders dat zit m o.a. in het rijgedrag vd fiets. op papier die fietsen vergelijken is gekkenwerk.


Rose, dat jouw prijsvechterframe (Focus, toch?) rijdt als een tank betekent niet dat dat voor alles geldt dat uit Duitsland komt en goedkoper is dan Cannondale. Ikzelf vind de Canyon Ultimate Al een van de fijnste fietsen waar ik ooit op gereden heb, ook t.o.v. Cannondale.


waar heb jij mij canyon zien noemen met betrekking tot cannondale, van canyon weet ik weinig af, daar zou ik dan ook niets over zeggen.
Redbull heb ik wel op gereden, Cannondale ook, daarbij weet ik wel wat van Cannondale frames en worden ze net even iets anders geproduceerd dan redbull er zitten in het frame een aantal ontwerp dingen die het comfort van de fiets verhogen, wat wel mag bij een alu frame, daar alu niet bepaald een heul aangenaam warm materiaal is.




Klinkt aannemelijk wat je zegt. En vind jij dat het prijsverschil bij zelfde afmontage verantwoord is? Ik die opnieuw begin in de sport, ga ik er ook het plezier uithalen uit een CAAD9 ipv een Red Bull? Of ga ik de meerwaarde niet eens opmerken, de leek zijnde die ik nu wel ben?

Grtn,
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6

kurtres
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:04

kurtres 22 jun 2010 21:55

Nog iets gevonden online...
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 jun 2010 23:52

superrose schreef:Ik rijd zelf op een prijsvechter en ja dat ding is heul stijf, maar niet bijzonder fijn, het is een tank. Een A merk frame is echt anders dat zit m o.a. in het rijgedrag vd fiets. op papier die fietsen vergelijken is gekkenwerk.

Je kunt je Focus niet vergelijken met alle prijsvechters tegelijk..

Dat niet alle prijsvechters superframes bouwen klopt, geldt ook voor de 'normale' merken. Maar je hoeft echt niet een Cannondale oid te kopen voor een topframe..
superrose schreef:@foosho, in mijn eerdere post waar je een kleine quote uithaalde sprak ik over red bull ik begrijp niet hoe je daar nu canyon bijhaalt, heb ik het daar over gehad?
Dus? Die heeft toch ook een veel betere prijs/kwaliteit? En dat frame doet echt niet onder voor een willekeurig alu frame.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 jun 2010 00:04

Kinders, niet zo bekvechten!
Duitse prijsvechters zijn gewoon knetterstijf. Vinden ze in Duitsland blijkbaar lekker. Heeft niet veel met de kwaliteit te maken, in Duitse fietsbladen wordt die stijheid vaak als een pluspunt gezien. Heb zelf trouwens ooit een Cannondale gehad (CAD3) en ik durf te wedden dat die nog harder was dan de tank van superrose.

@TS: hoe zijn je lichaamsverhoudingen? Met relatief lange benen zou ik eerder bij Canyon kijken. Met een lang bovenlijf ligt Cannondale voor de hand.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 23 jun 2010 00:21

53x11 schreef:Kinders, niet zo bekvechten!
Dat heet een discussie...
53x11 schreef:Duitse prijsvechters zijn gewoon knetterstijf. Vinden ze in Duitsland blijkbaar lekker.
Met dunne achtervorken, dunne zadelpennen etc wordt dat ook bij een aantal prijsvechters prima opgevangen, zo krijg je frames die stijf maar ook comfort hebben. Een CAAD9 is ook knetterstijf..

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 23 jun 2010 00:46

KurtRes schreef:
superrose schreef:
perik schreef:

Rose, dat jouw prijsvechterframe (Focus, toch?) rijdt als een tank betekent niet dat dat voor alles geldt dat uit Duitsland komt en goedkoper is dan Cannondale. Ikzelf vind de Canyon Ultimate Al een van de fijnste fietsen waar ik ooit op gereden heb, ook t.o.v. Cannondale.


waar heb jij mij canyon zien noemen met betrekking tot cannondale, van canyon weet ik weinig af, daar zou ik dan ook niets over zeggen.
Redbull heb ik wel op gereden, Cannondale ook, daarbij weet ik wel wat van Cannondale frames en worden ze net even iets anders geproduceerd dan redbull er zitten in het frame een aantal ontwerp dingen die het comfort van de fiets verhogen, wat wel mag bij een alu frame, daar alu niet bepaald een heul aangenaam warm materiaal is.




Klinkt aannemelijk wat je zegt. En vind jij dat het prijsverschil bij zelfde afmontage verantwoord is? Ik die opnieuw begin in de sport, ga ik er ook het plezier uithalen uit een CAAD9 ipv een Red Bull? Of ga ik de meerwaarde niet eens opmerken, de leek zijnde die ik nu wel ben?

Grtn,


Of jij het gaat opmerken weet ik niet, daarom is het raadzaam om beide te proberen, mocht je het niet opmerken, zou ik lekker voor de goedkoopste gaan, merk je het wel en je kan het leien finacieel, zou ik voor de duurdere gaan als die het lekkerste rijdt.
Wat Cannondale mooi doet is dat er achter de buis wat afgeplat is, hier vangt t de schokken wat op, bij het bracket is het weer wat stijver want daar is het nodig etc Veel goedkopere frames zijn helemaal op stijfheid gemaakt, een wat beter frame heeft een balans tussen stijfheid, gewicht en comfort. Cannondale richt zich daar enorm op. Daar is wat voor te zeggen.
Elke buis in zo'n frame wordt als enkele buis getrokken, niet een in stukken gezaagde lange buis, daar betaal je oa voor.
Nogmaals als je het verschil voelt luister daar dan naar, ik voelde eerst dat verschil nog niet, nu ik mijn fiets wat beter ken en regelmatig fietsen test voel ik het verschil wel. Dus als ik nu een fiets koop zal ik wel wat anders kopen, terwijl ik onwijs gelukkig bnen met de mijne hoor.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jun 2010 02:30

Je hebt je wel veel aan laten praten Rose, was zeker een Cannondale dealer... :rolleye: Wat een verzameling onzin. Al die frames zijn van triple butted buizen gemaakt, de frames hebben een hitte behandeling gehad (in de meeste gevallen), enz, enz. Bij Cannondale moet je alleen betalen voor de importeur die er tussen zit. Daarnaast zit er op mondiaal niveau nog veel meer overhead, moeten de heren bij Liquigas ook betaald worden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 23 jun 2010 08:58

De Caad 9 is een heel stijf frame. Torsie stijfheid is 112nm. De red bull zal ook boven de 100 liggen. Verschil zal hem met name in de geometrie liggen. Langere bovenbuis, langere wielbasis. Dat zal ook de rijeigenschappen bepalen. De rest is allemaal commerciele kletskoek

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 23 jun 2010 09:40

Amclassic-fan schreef:Je hebt je wel veel aan laten praten Rose, was zeker een Cannondale dealer... :rolleye: Wat een verzameling onzin. Al die frames zijn van triple butted buizen gemaakt, de frames hebben een hitte behandeling gehad (in de meeste gevallen), enz, enz. Bij Cannondale moet je alleen betalen voor de importeur die er tussen zit. Daarnaast zit er op mondiaal niveau nog veel meer overhead, moeten de heren bij Liquigas ook betaald worden.


Hoe kan het dan dat er een verschil te voelen is tussen de frames?

Zit m niet in de groep hoor.

Hetzelfde dat bijvoorbeeld een alu Cervelo ook totaal anders rijdt.

Mijn eigen fietsen, zit ook een wereld van verschil in.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

redbull-erik
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mei 2010 11:57

redbull-erik 23 jun 2010 11:32



Jij hebt em dus met de EA70's? Kan je iets zeggen over mijn quote hierboven?
Jouw mening?

Grtn,


Ik heb 'm idd met de EA70's. Tot op heden nog geen enkel probleem mee gehad en ik vind het persoonlijk wel mooie wielen. Ik zie dan ook geen reden om voor een andere/duurdere wielset te kiezen.

Plaats reactie