perik schreef:superrose schreef:Ga eens op beide rijden en voel het verschil, kijk in vredesnaam niet alleen naar de afmontage. Ik ben geen Cannondale fan, vind ze niet mooi, maar ik weet wel dat er een verschil is te voelen tussen prijsvechter frames en niet prijsvechterframes. Ik rijd zelf op een prijsvechter en ja dat ding is heul stijf, maar niet bijzonder fijn, het is een tank. Een A merk frame is echt anders dat zit m o.a. in het rijgedrag vd fiets. op papier die fietsen vergelijken is gekkenwerk.
Rose, dat jouw prijsvechterframe (Focus, toch?) rijdt als een tank betekent niet dat dat voor alles geldt dat uit Duitsland komt en goedkoper is dan Cannondale. Ikzelf vind de Canyon Ultimate Al een van de fijnste fietsen waar ik ooit op gereden heb, ook t.o.v. Cannondale.
waar heb jij mij canyon zien noemen met betrekking tot cannondale, van canyon weet ik weinig af, daar zou ik dan ook niets over zeggen.
Redbull heb ik wel op gereden, Cannondale ook, daarbij weet ik wel wat van Cannondale frames en worden ze net even iets anders geproduceerd dan redbull er zitten in het frame een aantal ontwerp dingen die het comfort van de fiets verhogen, wat wel mag bij een alu frame, daar alu niet bepaald een heul aangenaam warm materiaal is.