Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

vredestein fortezza tri-comp

At1
Forum-lid

At1 31 aug 2010 00:35

Wat een fantastisch goede banden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nog nooit zulke goede banden gehad.
Ge-wel-dig!

ok dit is mijn eerste race fiets en deze bandjes zaten er al onder,
maar fijn dat de meesten er tevreden over zijn.
ting ting,
Sup xroad SE

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 aug 2010 00:43

Wat een onzin :rolleye: Je hebt nog nooit met anders gereden, je hebt geen flauw benul van andere banden en toch ga je ze de hemel in prijzen...

Trouwens +1 voor Sharkman, de verschillen tussen die topbandjes zijn maar gering. Een wereld van verschil geeft 't (bijna) nooit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

At1
Forum-lid

At1 31 aug 2010 00:49

Toch lastig de grap herkennen?

IK weet niet hoe je die smileys kan plaatsen, vandaar.....
ting ting,
Sup xroad SE

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 31 aug 2010 02:55

Hoi,
Ik fiets niet zo heel veel km per jaar en vervang mijn banden eerder doordat ze uitgedroogd raken dan vierkant versleten.
Euh, opgedroogde banden? Bij dit prachtig zomerweer?

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 31 aug 2010 03:00

Hoi,
Atzeko schreef:Toch lastig de grap herkennen?

IK weet niet hoe je die smileys kan plaatsen, vandaar.....

Da's nochtans heel eenvoudig.
Je zet een heel brede glimlach op, haal je gsm boven en maak fotos naar behoeven.
Die kan je dan uploaden zoveel je wil.

Kijk maar, dit ben ik: :p

Ciao, ;)

P.S Onderaan de messagebox zie je 10-20-30 Rij staan, daarnaast: Laat de lijst met smileys zien. Klik en maak je keuze.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 31 aug 2010 03:05

Ik vind de Fortezza Tricomp de slechts lopende band die ik de laatste 5 jaar heb gehad. (vergeleken met Pro2light, Pro2Race, Ultremo, 4000s, Open Corsa EVO CX2, Veloflex Black/Corsa). Ik heb een achterband gemonteerd na een EVO CX2 en merkte onmiddelijk eeen comfort verschil, nadat de dikke en stugge breker laag van de Tricomp al snel sneuvelde monteerde ik een Veloflex Corsa en die was direct weer meer comfortabel. Ik had dat comfort nadeel wel verwacht (pak de band maar eens in je handen en voel het verschil) maar dat ze zo snel onrepareerbaar lek waren had ik niet verwacht.

FWIW: Het is wel een van de mooiste banden om te zien vind ik.
Afbeelding

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 31 aug 2010 03:08

Hoi,
Amclassic-fan schreef:Wat een onzin :rolleye: Je hebt nog nooit met anders gereden, je hebt geen flauw benul van andere banden en toch ga je ze de hemel in prijzen...

Trouwens +1 voor Sharkman, de verschillen tussen die topbandjes zijn maar gering. Een wereld van verschil geeft 't (bijna) nooit.

Aangezien het toch allemaal dezelfde bocht is mag de man toch best enthoesiast doen over zijn bandje, nee?..... :D

De verschillen tussen de topbandjes?
Jullie bedoelen die topbandjes waarvan ik denk dat het eerder subtopbandjes zijn of heb ik dat mis? (Sorry, de smileys zijn op)

Ciao, ;)

charite
Forum-lid

charite 31 aug 2010 10:28

fdegrove schreef: De verschillen tussen de topbandjes?
Jullie bedoelen die topbandjes waarvan ik denk dat het eerder subtopbandjes zijn of heb ik dat mis? (Sorry, de smileys zijn op)

Ciao, ;)

Kom op met dat lijstje topbandjes ;)

Maak me gek!

Cheers,

Peter

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 31 aug 2010 11:33

Heb me nooit beziggehouden met deze Vredestein bandjes. Maar voor de goede orde: Ik zag ze in meerdere versies staan, waarbij de duurdere de toevoeging Slick had. Hebben jullie het over de slick uitvoering, of de normale?

buddo
Forum-lid

buddo 01 sep 2010 00:14

ponsteen schreef:Heb me nooit beziggehouden met deze Vredestein bandjes. Maar voor de goede orde: Ik zag ze in meerdere versies staan, waarbij de duurdere de toevoeging Slick had. Hebben jullie het over de slick uitvoering, of de normale?

Ik neem aan dat de discussie gaat over de Vredestein Fortezza TriComp en niet over de Fortezza TriComp Slick.
Ik rij al een poos nu op de Fortezza TriComp (denk derde setje) en vind ze een goede balans tussen lekgevoeligheid, levensduur, gewicht en rolweerstand. Daarvoor Ultremo en Pro 3 Race (o.i.d.) van Michelin gehad, deze zijn voor mij de beste.
Al een paar keer met de Slick versie in de handen gestaan... maar durf het niet aan. Ze zijn zo veel lichter dat het haast wel ten koste moet gaan van de lekgevoeligheid... ik durf het niet aan.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 01 sep 2010 04:10

Hoi,
charite schreef:
fdegrove schreef: De verschillen tussen de topbandjes?

Ciao, ;)

Kom op met dat lijstje topbandjes ;)

Maak me gek!

Cheers,

Peter

Als je geen angst hebt om met latex bibas en Open Tubulars te rijden heb ik al genoeg gezegd...
Je kan me altijd een pm sturen.:)

Ciao, ;)

P.S. Vredestein laat zijn banden maken in dezelfde thaise fabriek als Vittoria (Lion Tyres dacht ik ) en dat zie je ook.
Van de Fortezza is eentje uitstekend bij nat wegdek, de andere dan weer absoluut niet. Moet ik opzoeken.
De alom geprezen Vredestein latex bibas zijn (als mijn info klopt) dezelfde die ook o.a. in de Vittoria tubes gaan.

marchisiocorsa
Forum-lid

marchisiocorsa 01 sep 2010 17:12

buddo schreef:
ponsteen schreef:Heb me nooit beziggehouden met deze Vredestein bandjes. Maar voor de goede orde: Ik zag ze in meerdere versies staan, waarbij de duurdere de toevoeging Slick had. Hebben jullie het over de slick uitvoering, of de normale?

Ik neem aan dat de discussie gaat over de Vredestein Fortezza TriComp en niet over de Fortezza TriComp Slick.
Ik rij al een poos nu op de Fortezza TriComp (denk derde setje) en vind ze een goede balans tussen lekgevoeligheid, levensduur, gewicht en rolweerstand. Daarvoor Ultremo en Pro 3 Race (o.i.d.) van Michelin gehad, deze zijn voor mij de beste.
Al een paar keer met de Slick versie in de handen gestaan... maar durf het niet aan. Ze zijn zo veel lichter dat het haast wel ten koste moet gaan van de lekgevoeligheid... ik durf het niet aan.

Ik rijd op de Fortezza Tricomp slick maar ook op de Fortezza Tricomp. Vind ze beter en lekbestendiger dan bijvoorbeeld De Michelin Pro-Race 3. Hebben ook minder last van scheuren zoals bij de Schwalbe Ultremo. Nadelen hebben ze ook. Het relotief zachte compound zorgt er wel voor dat de achterband relatief snel "vierkant" is.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

Plaats reactie