Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wielenset 25mm zware rijder advies

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 22 apr 2018 13:07

Gisteren met samengeknepen billen thuis gekomen met een scheurtje in de velg, die ik ontdekte toen ik ca 55 km van huis was. Werd gedurende de rit naar huis wel steeds erger, maar ik ben er op thuis gekomen.
Nu dus op zoek naar en nieuw achterwiel/ nieuw setje.
Rijd 25 mm band en wil een wat bredere velg dan de Ambrosio FCS 28.
Ben zelf ca 115 kg.

Iemand nog andere suggesties dan hierboven? Budget is niet al te groot.
Omdat budget niet al te groot is, en ik het een mooie klassieke naaf vind, wil ik eigenlijk mijn Ultegra 36 gaats naaf hergebruiken. Met de naaf is niks mis. Heeft ca 25000 gelopen.
Is dit verstandig, ook gezien het feit dat je dan een "oude" naaf weer gaat gebruiken bij een nieuwe velg en spaken, of zou dit probleemloos moeten kunnen?
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 22 apr 2018 13:31

Ik zou toch eerst die naaf maar eens uit elkaar gooien en eens kijken hoe het met de lagerschalen en conussen is.
Als de boel sleets wordt zou ik een nieuwe naaf nemen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Michael
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 okt 2013 15:44

Michael 25 apr 2018 12:34

uninvitedguest schreef: 22 apr 2018 13:07 Gisteren met samengeknepen billen thuis gekomen met een scheurtje in de velg, die ik ontdekte toen ik ca 55 km van huis was. Werd gedurende de rit naar huis wel steeds erger, maar ik ben er op thuis gekomen.
Nu dus op zoek naar en nieuw achterwiel/ nieuw setje.
Rijd 25 mm band en wil een wat bredere velg dan de Ambrosio FCS 28.
Ben zelf ca 115 kg.

Iemand nog andere suggesties dan hierboven? Budget is niet al te groot.
Omdat budget niet al te groot is, en ik het een mooie klassieke naaf vind, wil ik eigenlijk mijn Ultegra 36 gaats naaf hergebruiken. Met de naaf is niks mis. Heeft ca 25000 gelopen.
Is dit verstandig, ook gezien het feit dat je dan een "oude" naaf weer gaat gebruiken bij een nieuwe velg en spaken, of zou dit probleemloos moeten kunnen?
https://www.huntbikewheels.com/collecti ... eep-24wide. Dit zijn echt topwielen voor de zwaardere rijder. Gebruik ze als trainingswielen.

Plaats reactie