Bottom Bracket
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Dat is correct.
Inderdaad dus je bestelt gewoon maar iets en die verkoop je dan.
Ik zou dan GXP voor BSA nemen want dat is de meest courante.
Ik zou dan GXP voor BSA nemen want dat is de meest courante.
Ik zou voor de bb30 met de pf30 lagers gaan ; is rap 100 gram lichter:-)*
Walter
* en eenvoudiger; gewoon lagers in je pf30 frame en rijden... en ik leen de installatieset van de man die mij padrichter af en toe leent. En 100 gram; hoe makkelijk spaar je dat elders?
Walter
* en eenvoudiger; gewoon lagers in je pf30 frame en rijden... en ik leen de installatieset van de man die mij padrichter af en toe leent. En 100 gram; hoe makkelijk spaar je dat elders?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
NOGMAALS.
Het lager om een 24mm of GXP as te monteren wordt meegeleverd met het frame. Als je dat lager wilt gebruiken moet je de crank met GXP as bestellen. Het lager wat je bij je groep krijgt kan je in de kast leggen mocht je ooit een ander frame kopen.
Wil je een BB30 crank monteren dan moet je een BB30 crank kopen en een PF30 lager. En dan moet je het lager wat je bij je frame krijgt in de kast leggen.
Ik zou voor optie 1 gaan.
Het lager om een 24mm of GXP as te monteren wordt meegeleverd met het frame. Als je dat lager wilt gebruiken moet je de crank met GXP as bestellen. Het lager wat je bij je groep krijgt kan je in de kast leggen mocht je ooit een ander frame kopen.
Wil je een BB30 crank monteren dan moet je een BB30 crank kopen en een PF30 lager. En dan moet je het lager wat je bij je frame krijgt in de kast leggen.
Ik zou voor optie 1 gaan.
Een pf30 huls/lager kost 35 euro; een gxp lager kost er het dubbele; je krijgt je Chinese die gratis komt dus wel verkocht voor de aankoopprijs van pf30 lagers. Dus een nul operatie die je 100 gram spaart. Dus hoe spaar je nog ergens 100 gram op het frame zonder geld uit te geven?
Walter
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Als je op 100 gram kijkt moet je niet zo een frame kopen. En niet vergeten te poepen voor het fietsen.
Ik zal het anders zeggen; we willen een licht frame en als je dan als eerste er 100 gram extra op zet voor een trapas dat niet nodig is, is dat wat zonde. Daarnaast is een bb30 crank ook nog eens 50 gram lichter*.
Maar idd: 150 gram is niet zo veel... (maar als het gratis is...)
Walter
*bij de force crank is het verschil kleiner, tis 50 gram bij de red..
Maar idd: 150 gram is niet zo veel... (maar als het gratis is...)
Walter
*bij de force crank is het verschil kleiner, tis 50 gram bij de red..