Pagina 3 van 6
Geplaatst: 29 jul 2010 20:17
door tjb
Om nog eens een setje erbij te gooien, ik zie bij Hopmans de Prorace Shooters CW051 voor 595,- in de reclame
Kan alleen niet veel info vinden over de naven, zijn dit nu degelijke wielen?
Geplaatst: 30 jul 2010 12:28
door ronzie
In dit topic zijn de meeste antwoorden op verschillen tussen de Kuiper FCC50 en Infinito R6C wielen al gegeven, hier nog een overzichtje:
Velg: de FCC50 heeft een 50mm hoge velg, Infinito's 60mm. Remrand Kuiper ziet er uit als bij alu wielen, de remrand ligt daar op de velg. De infinito's hebben meer de tube-look dus geheel glad.
Spaken: Beide wielen hebben 20/24 zwarte aero spaken
Naven: Kuiper heeft joytech naven (of eigen fabrikaat zoals ik op de site lees?). Infinito heeft Chosen naven met oversized as.
Optisch: Kuiper wielen zijn geheel zwart, zwarte naaf en zwarte velg. Infinito is bestickert en heeft witte naven. Daarnaast zijn Kuipers volgens mij mat zwart, de Infinito's hebben een laklaag.
Gewicht: Kuiper 1540g, Infinito 1720g
Prijs: Kuiper 749,- , Infinito 899,-
Rijdersgewicht: Infinito tot 95 kg, Kuiper ?
Persoonlijk: Ik heb ook getwijfeld tussen deze sets, maar ben uiteindelijk voor Infinito gegaan. O.a. omdat ik de velgen mooier vindt, ze zijn niet van tubewielen te onderscheiden. De combinatie van bestickering met de naven vind ik erg gaaf. De Infinito's zijn wel duurder maar als je die Kuipers ook nog moet bestickeren is dat verschil ook te verwaarlozen. Ik ben in ieder geval een fan van de Infinito's, geen moment spijt van gehad.
Geplaatst: 31 jul 2010 13:36
door roy1975
HEy Ronzie thanks man , alleen heb jij de 60mm of de 38mm versie En klopt het gewicht ook van de infinito heb je deze nagewogen?
En remt het even goed als de kuipers of dergelijke wielen qua remrand opzet.
want het oogt echt wel beter ja .
thanks
Geplaatst: 31 jul 2010 13:56
door IBAN
het is een full carbon velg, dus bij droog weer remt het prima met goede blokken. Bij nat weer hetzelfde als wat geldt voor alle full carbon velgen. Niet best.
Geplaatst: 31 jul 2010 18:45
door jay
Roy1975 schreef:HEy Ronzie thanks man , alleen heb jij de 60mm of de 38mm versie En klopt het gewicht ook van de infinito heb je deze nagewogen?
En remt het even goed als de kuipers of dergelijke wielen qua remrand opzet.
want het oogt echt wel beter ja .
thanks
Ronzie heeft de 60mm Clinchers
Geplaatst: 31 jul 2010 21:22
door ronzie
Ik heb idd de 60mm clinchers, ik moet zeggen dat het prima remt. Hiervoor had ik een set full carbon tubulars van FSA, de RD-800. Bij die wielen was het remmen helemaal niks, misschien lag dit aan de blokken maar ik was er niet blij mee. Bij de Infinito's rem ik zonder probleem, nog niet in de regen geprobeerd trouwens. Ik heb de wielen niet nagewogen.
Geplaatst: 01 aug 2010 16:01
door roy1975
zijn er nog andere verschillen tussen de 38mm en 60mm dan alleen de hoogte en dus ok windgevoeligheid of zijn de 38mm ook veel stijver . vergelijkbaar met bv zonda wielen.
en gewicht verschil natuurlijk
Geplaatst: 07 aug 2010 19:37
door jay
Van de week toch de knoop doorgehakt. en de Infinito's 60 F6C (full carbon clincher) aangeschaft, naast mn Fulcrum racing 1's.
Voor:
Na:
rot weer hier, helaas nog geen meter op gereden.
Geplaatst: 07 aug 2010 19:50
door apexrider
Zo'n fiets ziet er met hoge velgen toch een stuk beter uit, fraai hoor. Heb je je stuur ook wat gekanteld of lijkt dat zo door de verschillende hoek van beide foto's? Enige wat ik minder vind aan deze wielen is de drukke belettering. Het zou er volgens mij beter uitzien zonder de grijze letters.
Geplaatst: 07 aug 2010 19:56
door jay
stuur is iets gekanteld maar is ook een ander stuur dan op de 1e foto. er zit nu een ITM K-Sword op. ipv het standaard MOst stuur
Geplaatst: 08 aug 2010 20:08
door ronzie
Hee Jay, ziet er erg mooi uit man! Staat helemaal super in die Pinarello, dat gaan een aantal mooie kilometers worden!
Geplaatst: 08 aug 2010 20:25
door jummeltje
wat een dikke bak zeg!