Pagina 3 van 38

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 06 mei 2020 06:50
door Codalunga
Henry James stopt. In de wat meer ambachtelijke wereld van framebouw wordt dit betreurd. Ik was op zijn (hun) spoor gekomen vanwege de " italian connection" nl Columbus buizen.

Henryjamesbicycles On May 15th, the HJB website will go dark. It is time for us to move on to new adventures. For the next 10 days, we will share some images from our recent history. Thanks to all for a great ride!

Afbeelding

https://www.henryjames.com/

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 06 mei 2020 15:21
door havana

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 06 mei 2020 16:55
door barbaar
Zolang ze maar pedalen blijven maken (en die afdeling is excluded :))

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 07 mei 2020 22:38
door havana
Mavic in surséance als ik het goed begrijp.

https://www.cyclist.co.uk/news/8168/mav ... ceivership

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 08 mei 2020 07:08
door daniel1975
Tsja, die hebben ergens vreselijk de slag gemist. DT Swiss groeit tegen de klippen op en heeft het om een of andere reden dus beter voor elkaar.
Alleen waarom? Imago?
Ik heb een van de eerste Ksyriums gehad, dat was toen echt een setje met de wauw-factor. Dat hebben ze niet vast kunnen houden.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 08 mei 2020 07:15
door Codalunga
Ha, Een curator toegewezen in een lichtere vorm, dus niet met de meest verstrekkende bevoegdheden. Krijg de indruk dat het personeel achter de aanwijzing zit omdat er onduidelijkheden zijn over wie nu de eigenaar is van Mavic (Amer (Salomon) verkocht het aan Regent LP (https://www.regentlp.com/portfolio leuke fietsportfolio maar niet heus ) maar ook andere namen komen naar voren (M Sports). Goed bezig die handelshuizen - niet dus.


als ze (ondernemingsraad) dit voor elkaar krijgen is er kennelijk hoop:
‘Now we will need to find someone to take over who has a real vision and who wants to stay in the Annecy Basin,’ says Gérard Meunier, secretary of the Social Economic Committee.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 23 mei 2020 21:24
door Codalunga
(Chris) King verwerft een " certified-B-corp-status" . Wat treft in dit bericht is dat King de enige " bike-manufacturer" tot dusver is die deze status heeft verworven. Je krijgt deze status als je niet enkel de belangen dient van de shareholders (financiele aandeelholders) maar van alle stakeholders, ook bijv personeel en klanten. En rekening houdt met milieu, zeg maar MVO.

https://www.bicycleretailer.com/industr ... slzaS2iHY8

So far so good, maar dan komt tegelijkertijd in het nieuws dat King stopt met campa compatible naven. (zie ook andere topic, maar het gaat mij hier om de waarde van die oorkonde en niet de techniek) Dan vraag ik me af of daar een relatie tussen is, bijv:
Heeft King de status kunnen verwerven omdat ze stoppen met Campa of
Heeft King met Campa moeten stoppen om de status te verwerven?
Mij lijkt me dat de tot de customers-stakeholders niet de camparijders worden gerekend alhoewel daarvoor altijd wel een verdraai-argument valt te verzinnen.

Als iemand een keer verneemt wat Campa hier van zegt....ben ik benieuwd. IK heb geen oordeel maar het maakt nieuwsgierig wie hier de klant als stakeholder serieus neemt.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 09 jun 2020 07:32
door Codalunga
Time gaat naar https://www.whattfornow.com/en/#products. Whattfornow wordt een E-bike startup genoemd. Een startup dat een gerenommeerd merk (Time) overneemt en niet andersom, wat we tot voor een aantal jaar geleden hadden kunnen verwachten. Het zal te verklaren zijn, kapitaal en economische perspectieven. Rossignol: Despite significant investments dedicated to Time since its acquisition in 2016, the brand has not succeeded in reaching the critical size to fit within Rossignol Group for the long term http://www.grouperossignol.com/en/blog/ ... attfornow/. Enfin, Rossignol is er vanaf en gaat verder met " branding brands" van kleding, ski-spullen en met Felt en Look. Ze zijn alleen nog vergeten Time van hun website te halen want daar wordt het merk de hemel nog ingeprezen:
"Time Sport International is a pioneer in cycling which has risen to the rank of an iconic cycling brand thanks to an innovative and patented automatic pedal concept. In a bid to push ahead with its development goals in the world of outdoor sports, the Rossignol Group picked up the Time Sport International company in 2016."
Laten wij (fietsliefhebbers) hopen voor Time dat ze daar binnenkort de Marseillaise weer kunnen zingen Afbeelding.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 09 jun 2020 08:39
door havana
Ik las dat de pedalen ook mee gaan, terwijl eerder vermeld was dat Rossignol die zou houden.

Elders las ik dat de CEO van de nieuwe eigenaar een echte Time-fan is.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 09 jun 2020 12:23
door Codalunga
havana schreef: 09 jun 2020 08:39

Elders las ik dat de CEO van de nieuwe eigenaar een echte Time-fan is.
Afbeelding
De CEO is vermoedelijk de derde persoon vanaf links. Het gezelschap straalt wel enig vertrouwen uit. Het soort hond versterkt die gedachte. Heeft wat weg van De Nachtwacht van Rembrandt, met alle mogelijke interpretaties van dien.
Afbeelding

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 09 jun 2020 13:45
door havana
:D

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 09 jun 2020 19:17
door robbebopper
Die tweede foto is trouwens niet de Nachtwacht.

Wel een verdraaid knap nagespeelde versie met acteurs.