Dé alternatieve Elfstedentocht op de fiets, 3 Februari 2019
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
De route is inmiddels definitief: https://www.strava.com/routes/16496365. Wel apart dat de finish ergens halverwege tussen Leeuwarden en Hurdagaryp is.
Volgens weerplaza.nl wordt het een mooie winterdag: droog, niet al te veel wind uit de noordwest-hoek en een graad of 5.
Ik denk dat ik toch maar naar de start toe fiets. Dat wordt wel om 5 uur op de fiets stappen, maar goed.
Volgens weerplaza.nl wordt het een mooie winterdag: droog, niet al te veel wind uit de noordwest-hoek en een graad of 5.
Ik denk dat ik toch maar naar de start toe fiets. Dat wordt wel om 5 uur op de fiets stappen, maar goed.
- devriesman
- Forum-lid
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
- Locatie: Apeldoorn
Van de finish met de bus naar de Frieslandhallen, net als met de schaatstocht
Moet wel altijd lachen om de hoogtemeters die Strava aangeeft. Mijn Mio zei 229 meter toen ik de fiets tegen het rek zette in Leeuwarden.
Moet wel altijd lachen om de hoogtemeters die Strava aangeeft. Mijn Mio zei 229 meter toen ik de fiets tegen het rek zette in Leeuwarden.
Inderdaad Strava overdrijft nog meer dan jouw Mio. Van die 229 m is dat nog zeker 200 teveel. GPS hoogtemeters zijn altijd heel onnauwkeurig. Het is een plaatsbepalings techniek. Hoogtemeters zijn een afgeleide ervan maar die metingen deugen bijna nooit. Fabrikanten voegen die mogelijkheid om marketing reden toe. Men kan het vergelijken met het afwegen van milligramhoeveelheden op een personenweegschaal.devriesman schreef: ↑27 jan 2019 16:03 Van de finish met de bus naar de Frieslandhallen, net als met de schaatstocht
Moet wel altijd lachen om de hoogtemeters die Strava aangeeft. Mijn Mio zei 229 meter toen ik de fiets tegen het rek zette in Leeuwarden.
Dat doet me denken aan de kustlijnparadox (https://nl.wikipedia.org/wiki/Kustlijnparadox): als je maar nauwkeurig genoeg meet, dan gaat elk millimeter wegdek wel een paar micrometers omhoog of omlaag. Alles wat omhoog gaat optellen en je komt uit op een paar honderd meter hoogteverschil in Friesland (nog afgezien van de meetfouten in de gps-apparatuur).
slugbait schreef: ↑28 jan 2019 13:33 Dat doet me denken aan de kustlijnparadox (https://nl.wikipedia.org/wiki/Kustlijnparadox): als je maar nauwkeurig genoeg meet, dan gaat elk millimeter wegdek wel een paar micrometers omhoog of omlaag. Alles wat omhoog gaat optellen en je komt uit op een paar honderd meter hoogteverschil in Friesland (nog afgezien van de meetfouten in de gps-apparatuur).
Ik zeg ook wel eens spottend tegen figuren die beweren dat ze weer een flink aantal hoogtemeters hebben "verorberd" dat ze waarschijnlijk erg veel verkeersdrempels hebben gehad op het traject.slugbait schreef: ↑28 jan 2019 13:33 Dat doet me denken aan de kustlijnparadox (https://nl.wikipedia.org/wiki/Kustlijnparadox): als je maar nauwkeurig genoeg meet, dan gaat elk millimeter wegdek wel een paar micrometers omhoog of omlaag. Alles wat omhoog gaat optellen en je komt uit op een paar honderd meter hoogteverschil in Friesland (nog afgezien van de meetfouten in de gps-apparatuur).
Het zal wel aan mij liggen, maar €35 betalen voor een tocht zonder verzorging en alleen maar gaan omdat het "elfsteden-tocht" heet en je zo'n medaille-tje krijgt. Om daar nu heel gelukkig van te worden. Tochten die zo duur zijn en weinig geven> gewoon niet gaan! (is mijn idee)
ga je richting zee dan heb je de wind niet mee!
Sjah, ieder z'n mening he?
D'r zijn meer manieren om een 200km tocht in Februari te rijden, klopt, week later heb je een brevet (https://www.randonneurs.nl/event/brm-20 ... -n-diek-2/ ) en drie weken later nog eenjte (https://www.randonneurs.nl/event/brm-20 ... a-lente-2/).
Voor mezelf had ik eind zomer vorig jaar zoiets, ik ga het gewoon doen, al was het idd alleen maar om die medaille. Weet je hoe trots je je dochter kan maken met zo'n klein dingetje? Best heel erg kan ik je melden. Als ik met dit soort tochten m'n dochters kan inspireren om ook hun eigen uitdagingen aan te gaan ben ik een tevreden vader.
D'r zijn meer manieren om een 200km tocht in Februari te rijden, klopt, week later heb je een brevet (https://www.randonneurs.nl/event/brm-20 ... -n-diek-2/ ) en drie weken later nog eenjte (https://www.randonneurs.nl/event/brm-20 ... a-lente-2/).
Voor mezelf had ik eind zomer vorig jaar zoiets, ik ga het gewoon doen, al was het idd alleen maar om die medaille. Weet je hoe trots je je dochter kan maken met zo'n klein dingetje? Best heel erg kan ik je melden. Als ik met dit soort tochten m'n dochters kan inspireren om ook hun eigen uitdagingen aan te gaan ben ik een tevreden vader.
Rule #5
Het was een mooie dag met een speciale lading voor mij persoonlijk. Heb de 7-steden gedaan en gestart en geëindigd in Leeuwarden.
Spekglad s 'morgens en in mooie groepen gereden (dank lwv de friesche leeuw). Einde was ik echt compleet leeg. Uiteindelijk 140 km op de teller, ik ben tevreden.
https://www.strava.com/activities/2122583800
Spekglad s 'morgens en in mooie groepen gereden (dank lwv de friesche leeuw). Einde was ik echt compleet leeg. Uiteindelijk 140 km op de teller, ik ben tevreden.
https://www.strava.com/activities/2122583800
Was het glad dan? Ik vond dat iedereen overdreven voorzichtig door de bochten ging de eerste paar uur.bever schreef: ↑03 feb 2019 22:04 Het was een mooie dag met een speciale lading voor mij persoonlijk. Heb de 7-steden gedaan en gestart en geëindigd in Leeuwarden.
Spekglad s 'morgens en in mooie groepen gereden (dank lwv de friesche leeuw). Einde was ik echt compleet leeg. Uiteindelijk 140 km op de teller, ik ben tevreden.
https://www.strava.com/activities/2122583800
Maar goed, het was een lange dag, Om 4:40 van huis vertrokken richting Leeuwarden, met af en toe wat sneeuw en een klein laagje sneeuw op de grond. Daarna klaarde het op en werd het nog best koud rond zonsopgang. Vanaf Stavoren voor het eerst in tijden weer eens een fijn zonnetje en aangename temperaturen. Dat was ook gelijk het beste aan de dag, want eigenlijk is het een doodsaaie route met veel te veel stempelplekken (12!). Die constante zijwind was ook irritant. Uiteindelijk met 267km op de teller om 17:30 in de trein gestapt. Het kruisje is binnen, maar ik denk niet dat ik ooit nog een nieuwe poging onderneem.