Waar zal ik eens beginnen? Dit wordt een lange.
Laten we chronologisch doorheen lopen:
De wekker gaat, het eerste waar ik op let; regent het?!
Nee? Yes!
Buienradar controleren, het lijkt droog te blijven, misschien een beetje miezer, maar niets ergs.
Wind: windkracht 5-6 tegen.
Aankleden dan maar: fietsbroek aan, thermoshirt met lange mouwen, thermoshirt met korte mouwen (weet ik veel of het goed genoeg is of juist te warm...).
Bordje pap en banaan eten, nog een banaan mee voor op het werk.
Die kan mooi op m'n rug in een zak (m'n rugtas zat PROPvol). Heb een andere besteld.
Ik rits de "zak" aan de achterkant open, stop m'n banaan er in *plop* valt zo achter me op de grond.
Huh?! Zal hem er naast gestoken hebben. Pak banaan op, nog een keer IN de rits *plop* op de grond?!!. WAT?
Jack uit: is het alleen een luchtgat! Heb ik blijkbaar een jack gekocht zonder zakken. Gloeiende pokke
(Ja, lach er maar om, m'n vrouw moest er ook KEIHARD om lachen. Toen ik thuis kwam nog een keer)
Lichtjes monteren en opstappen.
Uiteraard doet de fietscomputer het niet, die ik gisteravond nog getest had en toen prima werkte.
Eerste stoplicht, op tijd de voeten uit de klikpedalen! Phew, dat ging goed.
Het eerste lange rechte stuk, snelheid maken en wat fietsers inhalen, ik kijk over m'n schouder, lichtje in de verte, ik ben NET voorbij de fietser en WOESH: Speedelec die er even voorbij komt racen. God man, niet normaal. Bedacht me in een flits: speedelec rijders zijn de audi's onder de fietsers.
Man, ik ben me op deze rit een paar keer kapot geschrokken omdat ze vanuit het niets ineens voorbij scheuren. Een brommer hoor je tenminste nog.
Volgende stoplicht, links losklikken. Links losklikken! LINKS LOSKLIKKEN!!! Te laat.
Kon me nog net aan het paaltje vasthouden, met rechts bungelend naast me.
*Oeps*
Licht op groen, ik was alweer ingeklikt, wil....weg....fiet...sen, nrrrg, te hoge versnelling, ging bijna weer onderuit op de kruising. Amateur.
Bos en Duin, binnendoor, hoef ik tenminste niet langs de drukke weg te fietsen, fijner.
Fout! Klinkerrrrrrrrrrrrrs. Hoe fiets je in hemelsnaam enigzins comfortabel op klinkers? Ik moest echt 10 gaan fietsen anders trilden m'n oogballen.
Wat ook schrikken was: een putdeksel met een gleufje er naast waar je wiel PRECIES in past. Dat was een kleine hartverzakking. Ik zag mezelf echt gekatapulteerd worden
Wat me opvalt, nooit bij stilgestaan: je voelt meteen het verschil tussen glad en stug asfalt. Veel minder of meer rolweerstand.
Het deed me deugt dat ik de meeste normale e-bikes wel inhaalde, ik gok dat ze rond de 25 fietsten. Ik haalde ze niet snel in, maar toch
Koedoos voor mezelf.
Oh ja, nog iets: windgevoeligheid, als je een vlaag van de zijkant krijgt dan moet je best tegensturen. Op een normale fiets is me dat nooit opgevallen.
Aangekomen op het werk: fietskelder, mooi verlicht, afgesloten, alleen met pas toegang tot het medewerkers deel. Top!
Wat niet top is: op van die schoenen, trap af, gladde vloeren, trappen omhoog (ging bijna onderuit), gladde vloeren (ziekenhuis).
Aan mezelf: volgende keer meteen normale schoenen aan.
De kleding was trouwens perfect. Niet gezweet, wel warm, beetje klam en ik heb voor een eerste keer flink doorgefietst.
Op het werk lekker gedouched en omgekleed.
Heenreis: goeie 50 minuten, gemiddeld 22km/u, hartslag gemiddeld 121. Netjes toch?
De terugreis verliep al meteen een stuk voorspoediger, alleen bij Bos en Duin ging ik de mist in, te snel links af om vervolgens na 1,5km weer op dezelfde weg uit te komen
Terugreis: 40 minuten, gemiddeld 27,3km/u, hartslag gemiddeld 100! Ik merkte ook dat dit relaxed ging. Kon ook de hele weg normaal door m'n neus ademen. Piek lag maar op 118bpm.
M'n hartslag is in rust ook betrekkelijk laag: 57-58.
Is het vele sporten toch ergens goed voor!
Dingen die anders moeten: andere fietscomputer, liefst iets waarmee ik makkelijk Strava kan updaten.
Wat ik nu geprobeerd heb, via m'n Fitbit, werkt voor geen meter. Ook de fietscomputer is shit. Goedkoop ding, nou zou dat niet moeten uitmaken, maar hij raakt steeds de sync met de wielsensor kwijt.
Ander jack, MET zakken.
Andere rugtas, die komt donderdag binnen.
Zo en nu ga ik nog een keer eten. Eet me ongans