waar fietsen in April
Dat valt wel mee. Je kunt in Barcelona met de boot mee met auto en al. Wel stuk meer dan de genoemde 1.000 kilometer.
1.000 kilometer kun je Spanje al doorstrepen eigenlijk. Frankrijk ben ik niet thuis. Je zou Karinthië in Oostenrijk nog kunnen proberen.
af te raden! ooit in juli 14 dagen op 10 kms van val thorens verbleven met een hittegolf en zelfs toen is er nog eens sneeuw gevallen en werd het ijskoud!
De noordelijke alpen zijn tot half mei af te raden als fietsvakantie of je moet van sneeuw en hagel en ijskoude temperaturen houden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
en bij echt goed weer is zelfs de gavia ( tot op de top zul je wschlk niet geraken door sneeuw) mits een autorit bereikbaar of de dolomietencols!daniel1975 schreef: ↑27 mar 2019 14:10Dit dus.
Levico is kleine kans op lekker fietsweer in april. Zit je aan het Gardameer veiliger. En genoeg serieus mooie rondjes daar te maken. Je kunt naar redelijke serieuze hoogte op de flanke van Monte Baldo, maar ook schitterende rondjes in lagere bergjes rijden ten oosten van de A22.
In de dolomieten heb je half april ook kans op goed weer en berijdbare cols.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
af te raden! ooit in juli 14 dagen op 10 kms van val thorens verbleven met een hittegolf en zelfs toen is er nog eens sneeuw gevallen en werd het ijskoud!
De noordelijke alpen zijn tot half mei af te raden als fietsvakantie of je moet van sneeuw en hagel en ijskoude temperaturen houden.
https://www.snowplaza.be/frankrijk/les- ... rens/weer/