Pagina 3 van 12

Re: PART

Geplaatst: 03 apr 2019 10:07
door mont aigoual
Zo te zien is de Reach voor de 51 en 54 redelijk kort in relatie tot de Stack, bij de 57 zijn de verhoudingen meer gangbaar.

Re: PART

Geplaatst: 03 apr 2019 10:53
door Ernie C.
Ieder keer ongeveer 1cm reach op 2 cm stack verschil is netjes bedacht maar kleinere mensen hebben wel vaak kortere benen, dus word het steeds een beetje meer endurance voor een grote groep. Ik had liever de stapjes in stack iets groter gezien en de die van de reach iets kleiner want nu komt het in de grootste maat wel erg laag uit. Ook mis ik een echt grote maat voor de Nederlandse man. De zitbuishoek groeit gelukkig niet idioot met de kleinere maten. Een betere damesgeometrie (inclusief lager bracket :mrgreen: ) dan de Fons in ieder geval...

Re: PART

Geplaatst: 03 apr 2019 13:30
door Spykerracing90
Bovenop de getoonde stack moet nog een speciale spacer voordat de stuurpen gemonteerd kan worden, in 3 hoogtes verkrijgbaar, 4, 12 of 27 mm. Daarmee krijg je een aardig bereik zonder dat het afzichtelijk wordt.

Re: PART

Geplaatst: 04 apr 2019 09:56
door Kiekeboe
Op iedere fiets heb je nog een, cone spacer, dust cap, headset spacer of hoe je het ook wil noemen.
Als ik naar de 57 en 60 kijk, dan vind ik dat je toch wel redelijk diep komt te zitten. Dit is absoluut geen frame voor grote mensen, die ook nog eens wat langere benen hebben.

Re: PART

Geplaatst: 04 apr 2019 21:04
door Tijanus
Toch dat hoger geplaatste bracket wat je dan parten speelt...

Re: PART

Geplaatst: 04 apr 2019 21:38
door Ernie C.
Maar het is juist lager dan een Fons en die had speciaal een laag bracket voor de dames. In de kleinere maten is het ook nog eens verder naar voren geplaatst.

Zo kom je dus in de problemen als je merk genderspecifiek profileert. Eigenlijk heeft Jos voor bijna iedereen een frame (een echte endurance-racer ontbreekt nog) maar vanwege de marketing krijg je iets dat minder goed past.

Re: PART

Geplaatst: 23 apr 2019 18:29
door Supergrover
chrissiewizzie schreef: 04 apr 2019 22:07 Oh, mij past juist de marketing minder goed :mrgreen:
Gek hè, dat idee hadden we al...

:D

Re: PART

Geplaatst: 23 apr 2019 19:55
door JorBak

Re: PART

Geplaatst: 23 apr 2019 20:49
door Kiekeboe
https://part-cycling.nl/
Website nu online blijkbaar.

Re: PART

Geplaatst: 24 apr 2019 16:51
door DeletedUser02
Kiekeboe schreef: 02 apr 2019 21:22 Lijkt een beetje op de endurace van Canyon?
Ook mijn eerste idee. Dat fietsen steeds meer op elkaar beginnen te lijken is een feit, maar dit lijkt wel gewoon een kopie met een ander logo.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 08:50
door Jaap Telder
Deze reacties staan in het Fons topic. Aangezien dit over Part gaat hoort het hier thuis.


Fons multistrada
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 sep 2018 16:43
Contact Contact
09 MEI 2019 20:43
Bijna Goed Ernie. ARC8 is inderdaad een merk waar Jonas mede eigenaar van is. Zij maken geen frames maar kopen die in bij een fabrikant. . Dat doen wij ook. We maken dus ook beide gebruik van de engineering van Jonas.
Daarnaast werken wij nu samen met Jonas aan een Gravelracer voor PART en een Aero racer voor PART waarbij de eerste rijdende prototypes eind augustus verwachten en de levering voor beging 2020 hebben staan. Dit heel project doen we in nauwe samenwerking met BETA. Voor ons een fascinerend traject omdat we nu ook nog eens vanaf het "allereerste" begin van deze modellen enorme invloed hebben op hele diverse vlakken.

Met deze wijze van werken is niets mis, onze klanten krijgen een serieus topproduct en wij zijn er natuurlijk erg transparant over.
Je bent van harte welkom eens te komen testen of de frames eens in detail te komen bekijken.
Ernie C. schreef: ↑09 mei 2019 20:24
Jonas Müller schijnt een Duits paspoort te hebben.

[QUOTE}

Overigens zie ik nu op de site dat zijn bedrijf nu onderdeel is van het bedrijf achter Arc8 (het Zwitserse recalmebureau kreuz+quer GmbH). De fietsen die Jos verkoopt als PART zijn dus officieel gerebadgde Arc8's.

Re: PART

Geplaatst: 10 mei 2019 08:51
door Jaap Telder
Ernie C. schreef: ↑09 mei 2019 20:24
Jonas Müller schijnt een Duits paspoort te hebben.

Overigens zie ik nu op de site dat zijn bedrijf nu onderdeel is van het bedrijf achter Arc8 (het Zwitserse recalmebureau kreuz+quer GmbH). De fietsen die Jos verkoopt als PART zijn dus officieel gerebadgde Arc8's.
Wacht even. De eerste alinea. "Zij maken geen frames, maar kopen die in bij een fabrikant". Waar zit dan de engineering en jouw invloed in? Ik zal vast gek zijn, maar dit is weer dezelfde bullshit, maar dan anders verpakt. Je bent gewoon een zoveelste afnemer van een bedrijf dat uit uit het Verre Oosten standaard frames haalt. Alleen zijn deze misschien beperkt standaard omdat ze een eigen signatuur hebben. Van ARC8, niet van Pons of Fart. Het blijft ongelofelijk moeilijk om je te geloven Jos als je zo onhandig blijft communiceren.