Vandaag (weer) niet gefietst in 2019
- ophetkantje
- Forum-lid
Precies!
In mijn omgeving ken ik een paar personen die Glucosamine al dan niet met MSN gebruiken. Een jaar of twintig/dertig geleden werd dat door een huisarts 'soort van' aangeraden. Een paar jaar geleden werd door diezelfde huisarts gezegd: "Als je je er happy bij voelt, moet je het gewoon blijven gebruiken, baat het niet, dan schaadt het niet, maar er is medisch geen enkel bewijs dat het spul wat doet".
Punt is nu natuurlijk wel dat je niet weet hoe de personen waar ik hierboven op doel er aan toe zouden zijn als ze die pillen niet hadden geslikt. Omgekeerd weet je ook niet hoe mensen die nu (nog) klachten hebben er baat bij gehad zouden hebben als ze het wel hadden geslikt.
Overigens, het is absoluut niet mijn bedoeling om hier een welles-nietes spelletje van te maken hoor. Ik ben het met die arts een voor zover hij zegt: als je je er happy bij voelt, moet je het gewoon blijven gebruiken. Als je er zelf al niet beter van wordt, dan wordt de drogist dat wel.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Ja, omdat die discussie op veel plekken op het internet gevoerd wordt. Maar dat schijnt van jou niet te mogen?
Ik vind best dat mensen middels een discussie na mogen denken over medicatie. En daarin hoef je anderen niet aan te vallen (alleen als er onzin artikelen komen). Maar alles "slikken"aan welke kant dan ook, is in mijn opinie echt niet slim.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dus dan maar lekker kwakzalven met z'n allen in de categorie baat 't niet dan schaad het niet? Fijn bronnen met interessant aandoende beweringen, het is heel overtuigend, enkel ontbreekt wetenschappelijk bewijs. Terwijl als het effect zo duidelijk is, dan zou dat bewijs toch ook makkelijk te leveren moeten zijn? Ook al zijn er responders en non-responders.
Ah grappig..........ik zie dat je uit Leende komt................Het gezonde dorpamclassic-fan schreef: ↑20 mei 2019 11:01Dus dan maar lekker kwakzalven met z'n allen in de categorie baat 't niet dan schaad het niet? Fijn bronnen met interessant aandoende beweringen, het is heel overtuigend, enkel ontbreekt wetenschappelijk bewijs. Terwijl als het effect zo duidelijk is, dan zou dat bewijs toch ook makkelijk te leveren moeten zijn? Ook al zijn er responders en non-responders.
Wat is er gezond aan dat dorp? Een alternatieve huisarts met mensen met oplopende cholesterolwaarden?Carjans schreef: ↑20 mei 2019 13:16Ah grappig..........ik zie dat je uit Leende komt................Het gezonde dorpamclassic-fan schreef: ↑20 mei 2019 11:01Dus dan maar lekker kwakzalven met z'n allen in de categorie baat 't niet dan schaad het niet? Fijn bronnen met interessant aandoende beweringen, het is heel overtuigend, enkel ontbreekt wetenschappelijk bewijs. Terwijl als het effect zo duidelijk is, dan zou dat bewijs toch ook makkelijk te leveren moeten zijn? Ook al zijn er responders en non-responders.
Of zijn er inmiddels wel meer positieve dingen te melden? Bijvoorbeeld blijvend lager gewicht?