Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Nieuwe layout Fiets.nl/forum

alexd
Forum-lid

alexd 09 jun 2010 13:24

Heerlijk dat die reclame links weg is, kleur is best, maar had links/rechts wel zelfde kleur als boven gemogen. Meerdere keuzebalken bovenin is wat ongebruikelijk, maar stoort me niet.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 09 jun 2010 13:34

Klein stukje uitleg is wel op z'n plaats.

"Wij van Fiets" willen al heel lang een modernere site met betere forumsoftware.
We werken bijvoorbeeld met een cms dat al 7 jaar oud is en vol bugs zit.

Doordat wij slechts een klein onderdeel zijn van een groot concern (Sanoma), hebben we hierover weinig te vertellen. We zijn al minimaal 2 jaar aan het soebatten over een nieuwe site, maar steeds kregen andere titels of projecten weer voorrang.

Om toch alvast iets te doen hebben we opdracht gegeven in ieder geval het uiterlijk alvast aan te pakken. Vooral nodig om te voldoen aan de gangbare banner formaten en om de boel iets op te fleuren. Daarnaast wilden we het menu graag weg van de zijkant om zodoende meer ruimte voor foto's te creëren.
Technisch is er verder niets gewijzigd, zoals al opgemerkt is het vooral stylesheet werk.

Er is ook nog goed nieuws. Vorige week hebben we de uitdrukkelijke belofte gekregen dat in het 3e kwartaal van dit jaar onze nieuwe site gebouwd gaat worden. Hierin gaan echt behoorlijke veranderingen plaatsvinden. Vooral ten gunste van de overzichtelijkheid en het gebruiksgemak.
Ik noem:
-koppeling koopgids/my bike review
-single sign on clubfiets en forum
-moderne forumsoftware

Ten slotte:
Dat veel mensen reclame irritant vinden is duidelijk, besef echter wel dat deze site draait bij de gratie van die banners. Zonder inkomsten moeten we de stekker er uit trekken, lijkt me enigzins logisch als je onderdeel van een commercieel bedrijf bent. Wij zouden bij voorkeur alleen banners tonen die fietsgerelateerd zijn, maar ook hierbij worden we vaak geconfronteerd met banners die "company wide" verkocht zijn. Deze worden dus op alle sites van Sanoma geplaatst. Daar doen we niets aan.

Afbeelding | Afbeelding

foosho
Forum-lid

foosho 09 jun 2010 15:52

[quote="Amclassic-fan"]Deze breedte is wat mij betreft een stuk beter, zo passen grotere foto's ook zonder dat de layout helemaal in 't honderd gaat.[/quote]
Voor de foto's is 't wel positief. Maar er is ook onderzoek gedaan naar wat prettig leest (hoeveel tekens in 1 zin) en dat is minder breed.. Ook moet je al behoorlijk met je ogen bewegen om een volzin te lezen en dat werkt vermoeiend.

diederikje
Forum-lid

diederikje 09 jun 2010 16:03

...je zult het nooit iedereen naar de zin kunnen maken schat ik zo in...
laat mij maar fietsen!

foosho
Forum-lid

foosho 09 jun 2010 16:14

Nee, uiteraard niet. Maar er zijn wel 'regeltjes' om de leesvriendelijkheid zo hoog mogelijk te maken. Ik wil wel es zien hoeveel mensen in dit formaat zin krijgen een flinke lap tekst door te lezen.
Op internet lees je ook niet echt maar scan je en dat is alleen goed mogelijk als je de zin in 1 oogopslag kunt zien..

Kijk maar es naar de zinbreedtes van grote sites als nu.nl, tweakers.net, etc. Da's niet voor niks.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 09 jun 2010 18:17

[quote="Freerider"]
Ten slotte:
Dat veel mensen reclame irritant vinden is duidelijk, besef echter wel dat deze site draait bij de gratie van die banners. Zonder inkomsten moeten we de stekker er uit trekken, lijkt me enigzins logisch als je onderdeel van een commercieel bedrijf bent. Wij zouden bij voorkeur alleen banners tonen die fietsgerelateerd zijn, maar ook hierbij worden we vaak geconfronteerd met banners die "company wide" verkocht zijn. Deze worden dus op alle sites van Sanoma geplaatst. Daar doen we niets aan.
[/quote]

Als je morgen iedereen zou laten kiezen tussen het volgende:
- betalen voor het forum en geen reclame
- niet betalen voor het forum en wel reclame

Dan kies ik voor de 2e optie.
I know myself like no one else
Nothing to defend

farelli
Forum-lid

farelli 09 jun 2010 20:07

ZO,
Ik ben er aan gewend.
En nu tijd voor...
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 jun 2010 20:10

Alleen die knalrode balken aan links en rechts vind ik niet echt fijn. Verder geen moeite met de huidige layout.
Less is bore

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 09 jun 2010 20:42

Geen problemen me de nieuwe layout, veel is er niet anders en mobiel gaat het iets makkelijker.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 09 jun 2010 22:40

Wat ik wel leuk vind is dat ik eindelijk het fiets tekentje in de adresbalk en op mijn favorietenbalk heb.
Maar zonder gekheid, ziet er gewoon beter uit de site en het forum

Plaats reactie