Thanks voor alle input!
Heb de strandraces al wel eerder gezien, maar woon in Nijmegen en de afstand is toch een belemmering. Kwam dit evenement tegen en dacht, laat ik het is proberen dus wie weet is het wel verslavend. ff kijken of ik van tevoren nog een keertje ergens kan oefenen, kijken hoe het aanvoelt op zulke banden.
met MTB aan beachrace meedoen
-
- Forum-lid
Mul zand opzoeken, gewoon dicht bij huis, 100 meter is genoeg en dan eindeloos oefenenbullit-shot schreef: ↑25 sep 2019 18:10 ff kijken of ik van tevoren nog een keertje ergens kan oefenen, kijken hoe het aanvoelt op zulke banden.
-
- Forum-lid
Bijna oktober. Dat betekent verende voorvork uit m'n 29'er, Surley vaste vork er in en Big Apples op de velgen.
's Avonds heerlijk over het strand, in het donker met goeie koplamp. Met een beetje mazzel zeehonden, vossen, reeën etc. in de lichtbundel. Een van de weinige fijne bijkomstigheden van de winter.
's Avonds heerlijk over het strand, in het donker met goeie koplamp. Met een beetje mazzel zeehonden, vossen, reeën etc. in de lichtbundel. Een van de weinige fijne bijkomstigheden van de winter.
Ik heb vitoria tattoo II gekocht om zondag eens een strandrace te rijden met mijn mtb. (Een eerste keer...)
Deze zijn niet tubeless ready, de velgen op mijn fiets zijn dit wel.
Zou ik het proberen om met deze tubeless te rijden?
Op de oudere versie, de tattoo light werd er wel tubeless gereden las ik alhoewel deze ook niet TLR was....
Op de oudere versie, de tattoo light werd er wel tubeless gereden las ik alhoewel deze ook niet TLR was....
Druk is dermate laag dat ik t wel aan zou durven....
Dat klopt. Ik heb die oude 26" versie in de 26" tijd ook tubeless gereden op het strand. (2x Egmond-pier-Egmond en keertje een rit bij Katwijk). Reed ze toen onder de 1 bar. 0.8/0.9 ofzo. Deze banden waren met staaldraad (en niet vouw). Zijn de 29er versies dat wel eigenlijk?) Want dan zal het een stuk beter gaan.bikerke schreef: ↑01 nov 2023 16:13 Ik heb vitoria tattoo II gekocht om zondag eens een strandrace te rijden met mijn mtb. (Een eerste keer...)
Wel bij 1 rit last van burpen gehad. Toen was de band vrijwel plat. Ik kon er nog wel mee finishen en op het strand reed het best ok. Denk dat er toen nog maar 0.5bar in zat ofzo. Bij de finish op het verharde ging ik toen wel onderuit, omdat ik ergens wilde keren en mijn voorband onder me uit gleed. Ik reed dus met "old-school" 26" wielen met smalle velgen. (Shimano XT wielen).