Lengte korte fiets broek
Hier 1.92 met 84kg met redelijke klimmersbenen (lees luciferhoutjes). Ik zweer bij Etxeondo broeken, maatje XL. Mooi van lengte, goed qua compressie. Heb al vanalles gehad; Sportful, Castelli, Assos, Biehler, maar blijf overduidelijk hierbij hangen.
Ik ben 1.88 en 78kg met dunne benen. Tot nu toe bevalt Alé mij het beste. Ook vind ik de kwaliteit best goed. Dacht eerst dat het matig zou zijn omdat er slechte plek in kwam (helaas zat er een haakje aan mijn zadel). Vind (4H???) zeem ook erg goed. Niet super lange broekpijpen maar wel voldoende lang
- daniel1975
- Forum-lid HC
Assos is aan het kloten met hun grippers.
Blijft frustrerend dat ze niet gewoon hun oude pasvorm blijven hanteren.
Ik had een kast vol Assosbroeken, wordt nu langzaam Castelli.
Less is bore
Ik ben 1m80 en 57 kg, dus ook luciferhoutjes als benen. Mij bevalt tot nu toe de Gobik Absolute 3.0 heel goed. Vrij lange pijpen met goede grippers en een redelijk dikke zeem. Verder ben ik ook heel tevreden over Black Sheep, maar deze heeft een relatief dunnere zeem vooral goed zit als je een diepere houding op de fiets hebt.
-
- Forum-lid HC
Helaas het zelfde hier. As we speak liggen er nog 4 Assos broeken die langzamerhand wel wat minder worden. De RS9 is een goede opvolger, maar de maatvoering en grips kloppen gewoon niet meer.daniel1975 schreef: ↑30 apr 2020 08:03 Assos is aan het kloten met hun grippers.
Dat lijkt me toch één van de domste dingen om aan te gaan sleutelen als je al de grootste bent? Ik verwacht dat ze het gedaan hebben in het kader van gewichtsbesparing?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gewichtsbesparing??? Koop een fiets met velgremmen, dan weegt het totaal nog steeds minder als op een discracer in je blote kont ![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Less is bore
Misschien is de Endura pro sl een optie? Voor elke maat kan je uit verschillende maten zeem (s,m,l) kiezen en ook kiezen voor 4 cm langere pijpen. Ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd maar dat je kan kiezen tussen zeem maten en lengte van pijpen lijkt mij een super logisch ontwikkeling in bibshorts. Je mag ze ook binnen 90 dagen terug sturen als je niet tevreden bent plus ze zijn redelijk geprijsd.