We worden hier inderdaad met regelmaat op gewezen. En het is ook heel slordig, maar als ik 1 ding kan beloven dan is het dat we dit niet 100% kunnen gaan voorkomen.
Onze redactie bestaat uit fietsfanaten, die allerlei opleidingen hebben gevolgd, maar geen journalistieke. We hebben daardoor inderdaad wel wat mensen voor ons werken die problemen hebben met d's en t's....en nog wel wat meer. Ik maak me er zelf ook nog wel eens schuldig aan, tot groot verdriet van onze eindredacteur
Iedere keer als we een vacature hebben, komen we tot de conclusie dat we toch liever iemand nemen die alles van fietsen weet, dan iemand die foutloos Nederlands schrijft maar onvoldoende technische kennis heeft of oersaai schrijft. De combinatie van een Neerlandicus en een fietsgek zijn we nog steeds niet tegengekomen. In ieder geval niet 1 die ook bij ons wil werken
Die eindredacteur hebben we voor het magazine, die heeft echter geen tijd om ook alle website artikelen te controleren. Dat doen we dus zo goed mogelijk, maar er zitten inderdaad nog te veel fouten in. We werken daar aan. Het wordt ook al beter, maar het is nog niet goed genoeg.
We hopen ooit voldoende budget te hebben om ook eindredactie op de site te kunnen laten doen, maar tot die tijd ......... blijf het vooral melden. Bij voorkeur onder het artikel. Dan wordt het aangepast en ziet de betreffende redacteur het ook terug in de reacties. Zo moet het steeds een stukje beter worden.