Over de wielersport en zijn beoefenaars.

gedopeerde fietsen

casran
Forum-lid HC

casran 30 mei 2010 19:43

Dit is gewoon de nieuwe Sram elektrische groep; daarin zit idd zo'n motortje ingebouwd. Lance Armstrong zou dit ook al aan het testen zijn: Cassani heeft het met zijn eigen ogen gezien in de Dolomieten...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 30 mei 2010 20:08

Amclassic-fan schreef:Als je de moeite neemt om wat te rekenen, je moet namelijk nog al wat vermogen leveren om een renner 60 km/h te houden, kom je tot de conclusie dat 't op z'n minst zwaar overdreven is.

Ik ben slechts de boodschapper he.
Maar ik heb geen idee wat je hiermee wilt zeggen. Druk je wat beter uit elkaar :-)
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 30 mei 2010 20:17

Grofweg 200 Watt extra (80kg, 8kg fiets,vlakke weg, geen wind, in de drops) om van 55km/uur naar 60km/uur te gaan.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 30 mei 2010 20:22

Een paar dagen voor deze test, liet Cassani de Oostenrijkse dopefiets variant zien. Daar hing een 5 kilo batterijen pakket aan en dit pak gaf een additioneel vermogen van 125 Watt.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

lolandico
Forum-lid

lolandico 30 mei 2010 20:40

Hmm..ik vind het bewijs van die enkele vingerbewegingen niet zo heel sterk als je bedenkt dat beide op een hobbelig terrein werden gedaan, maar we zullen zien. Het zou wel meer amusementswaarde hebben dan een ordinair dopinggeval.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 30 mei 2010 22:39

Hier staan de spec's: http://www.gruberassist.com/english/product/technology/

Dus we hebben het over iets van 900gram, wat 100 tot 200 watt toevoegt en dat dan 45 minuten lang.
Qua gewicht zal dat echt wel weg te werken zijn en zeker in PR of RVV en qua geluid? het zal best geluid maken maar minder als 10.000 vlamingen op de Muur met daarbij helicopters en motoren.

Maar goed: De specialized Tarmac en Roubaix frames hebben deze specificatie: "Seatpost: S-Works FACT carbon w/ Zertz insert, 27.2mm" waardoor de standaard Gruber Assist nooit op Fabians fiets had kunnen zitten.

Ik kan me in ieder geval voorstellen dat daar binnenkort wordt op gecontroleert.
Afbeelding

otje2
Forum-lid

otje2 30 mei 2010 22:56

Ik twijfel. Als je de video bekijkt lijkt het alsof hij bijschakeld...zonder verandering in beentempo......en op de muur, dat verschil met tornado tom (volgens mij de sterkste renner in het peleton qua wegtrappen wattage) dat is toch wel opmerkelijk.

Ik zat het live te kijken en dacht bij deRVV al....lijkt wel alsof hij zonder harder te trappen bij Tom wegglipt....

Ik neem aan dat de UCI hier al prof. analysten op heeft gezet, en alle gechecked heeft. Zal dus wel een broodje aap verhaal zijn............maar het knaagt.

simen
Forum-lid

simen 30 mei 2010 23:04

Al met al lijkt het meer een mediastunt van een journalist die elektrohulpjes en zichzelf zo volop in de schijnwerpers zet.
Lees anders ook eens in de BIKE van 6/2010 wat er gaande is in de accu aangedreven fietswereld.
Daar worden de diverse hybrides tussen motor en fiets vergeleken.
De reporter gaat op pad met dergelijke 'fietsen'en neemt het op tegen de wereldkampioen ,Roel Paulissen op een reguliere MTB .
Uiteindelijk kan hij hem bijhouden op een fiets van 250 watt vermogen,gewicht 21.5 kg.
Verberg dat maar eens!

Lijkt me overigens wel een bijzonder gezicht als het peloton in de volle sprint tegen de vlakte gaat.
Zie je al die fietsen, stuiptrekkend op de grond,doormalen naar de streep met achterlaten van de renners.
Zij is ook tegen

composite
Forum-lid

composite 30 mei 2010 23:06

Tja, het zal best knagen, maar dan vooral bij Belgen en Riool-journalisten uit Italie.

Er wordt zojuist aangehaald dat Cancellara's beentempo niet verandert op de Muur terwijl hij wel zwaarder schakelt... duh! Hij rijdt toch ook weg, of niet soms? Dat kan alleen maar door te versnellen op je huidige verzet, of dezelfde frequentie trappen met een zwaarder verzet...

En dan het "bewijs" van die achterlijke spaghetti-vreters: een paar opnamen die of vanuit een helikopter op een paar honderd meter afstand zijn geschoten , of op een kasseienstrook zijn gefilmd, waar alles -inclusief je eigen nieren- alle kanten op danst en hobbelt...duidelijke beelden hoor....

Kortom: er is weer eens iemand beter dan de rest, en dan zal het wel niet kloppen......
Wat een gezeik zeg!
Gang is alles!!

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 30 mei 2010 23:44

Ik vind het een lastig verhaal. Vooral omdat het dan niet meer op eigen kracht gebeurd. En dat dan de beste stuurman wint. Ipv de sterkste op dat moment. Dan zou ik toch wel anders tegen het wielrennen aankijken.
Hopen dat het nooit gebeurd.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

rezne
Forum-lid

rezne 31 mei 2010 00:18

Dan had hij dat motortje in San Remo en hier ook al:

http://www.youtube.com/watch?v=BJNLMYpr2TM

Bij die tweede 'electrische boost' in Roubaix zie je overigens duidelijk zijn beentempo vertragen. Iemand zei het al, maar zwaarder schakelen met Red vergt niks meer dan een miniem tikje.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

maarten_e
Forum-lid

maarten_e 31 mei 2010 01:02

Maar is dit al ontdekt bij een renner die geen SRAM Red had?
Anders lijkt mij dit een gevalletje heel licht doorschakelen.
Sensa Trentino SL '19 | Bianchi Pro Race Team '03

Plaats reactie