harry_sz schreef: ↑14 aug 2020 19:43
@Jsparie: dat klinkt dan weer echt TE hard
Ze moeten gewoon goed geluid maken. Ik vind dat mooi klinken en ik vind het ook nog nuttig omdat mensen je aan horen komen, zonder direct die luide bel te hoeven gebruiken.
Ik heb inmiddels al wat tips nu dus dit was zeker een nuttige vraag voor mij.
Ach het is ook relatief hè. Tov reguliere Shimano of campa Fulcrum naven maken ze veel geluid. Maar tov bijv DT met een 36 ratchet zal er nauwelijks verschil zijn.
In ieder geval heb je drie standen. Dus je kunt zelf nog wat finetunen. De DUKE wielen kun je overigens natuurlijk met iedere naaf laten bouwen die je wil vanaf ca eur 1000,- tot .......wat je wil. Succes met je keuzestress
Wat hebben sommigen hier toch tegen een bel. Vriendelijker kan toch bijna niet en het is toch een duidelijker signaal dan (ergens) een ratel te horen en je niet weet waar dat geluid vandaan komt. Trouwens in B is het verplicht en ik vind dat maar goed ook.
ottorongo schreef: ↑14 aug 2020 23:23
Wat hebben sommigen hier toch tegen een bel. Vriendelijker kan toch bijna niet en het is toch een duidelijker signaal dan (ergens) een ratel te horen en je niet weet waar dat geluid vandaan komt. Trouwens in B is het verplicht en ik vind dat maar goed ook.
In NL is het ook verplicht. En ik gebruik ‘m ook regelmatig.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ottorongo schreef: ↑14 aug 2020 23:23
Wat hebben sommigen hier toch tegen een bel. Vriendelijker kan toch bijna niet en het is toch een duidelijker signaal dan (ergens) een ratel te horen en je niet weet waar dat geluid vandaan komt. Trouwens in B is het verplicht en ik vind dat maar goed ook.
Als je haast hebt werkt een bel beter, in alle andere gevallen een ratel is mijn persoonlijke ervaring. Maar dat was de vraag van TS niet.
@TS: mijn setje tune naven in Reynolds Assault velgen heb ik destijds bij wheeltec laten spaken en zaten in jouw prijsklasse. 40mm hoog en 1350 gram voor de set. En ze maken herrie
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé baanfiets kopen?
Ik merk duidelijk verschil tussen m'n wielen. Met ratel gaan mensen automatisch opzij.
Met m'n stille wielen moet ik wel bellen en dan merk je dikwijls een schrikreactie die je niet hebt met wielratel.
Roepen vin dik zelf niet leuk en ook de andere fietsers niet. Want in het begin is het nog "pardon. Sorry. Links" op een normale toon en volume. Na een tijd wordt dta gewoon een kreet of een luide LINKS!
Wat niet betekent dat de wielen zo luid mogelijk moeten gaan.
hayes schreef: ↑15 aug 2020 10:57. Want in het begin is het nog "pardon. Sorry. Links" op een normale toon en volume. Na een tijd wordt dta gewoon een kreet of een luide LINKS!
53x11 schreef: ↑14 aug 2020 15:01
Ook de ratchet van een 240 naaf is standaard 18T (en daarmee identiek aan die van een 350 naaf). Upgraden is vooral fijn vanwege meer aangrijppunten, maar daar merk je alleen maar wat van in situaties waarin je vaak je benen stil moet houden (lees: technisch klimmen op de MTB)
Huidige DT240 is 36 geen 18.
36 moet je ook hebben. Op de racer in nl gaat een 18 nog wel maar met een bijna 1 op 1 of op de mtb/gravel is de vrije slag echt veel te groot