TS heeft het ook over hand. Dat anderen daar dan een duim van maken.
Shifters met indicator versnelling advies
Vorsprung durch Pedantik
GripShift past niet op een krom stuur.
Het gaat inderdaad niet om de duim, maar om de hand naar binnen, de hendel moet je nu extreem vernaar binnen duwen om naar grote blad te schakelen. Of 3x tikken, zou natuurlijk niet zo moeten werken.
Denk dat ik komend weekend een goede fietsstandaard koop en een nieuwe shifterkabel en dan de voorderailleur eens losschroef en schoonmaak. Kijken of dat icm nieuwe kabel gaat helpen.
Denk dat ik komend weekend een goede fietsstandaard koop en een nieuwe shifterkabel en dan de voorderailleur eens losschroef en schoonmaak. Kijken of dat icm nieuwe kabel gaat helpen.
Kan ook een afstellingsprobleem zijn; oudere campa shifters kunnen triple schakelen. Maar daarvoor is een grote zwaai nodig.
Als je de kabelspanning te laag zet -lees een zeer losse kabel wanneer de shifter op het kleine blad staat- heb je meer zwaai nodig dan moet.
Anders afstellen kan het probleem verminderen.
Als je de kabelspanning te laag zet -lees een zeer losse kabel wanneer de shifter op het kleine blad staat- heb je meer zwaai nodig dan moet.
Anders afstellen kan het probleem verminderen.
Kan je vrouw zien welke cadans ze rijdt? Of heeft ze geen cadans meter,
Heeft je vrouw een garmin? Ik heb mechanische shimano, ik kan ook op me Garmin zien welke versnelling ik rij, geen Di2 voor nodig.
Heeft je vrouw een garmin? Ik heb mechanische shimano, ik kan ook op me Garmin zien welke versnelling ik rij, geen Di2 voor nodig.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Inderdaad, gewoon een zo klein mogelijk buitenblad monteren en combineren met een 13-29 cassette. Gaat ze de bergen in, dan schakel je hem even naar het binnenblad. Alleen meetrappen in de afdaling is er dan niet bij maar ik betwijfel of snel afdalen wel een goed idee is met zo weinig kracht in de hand. Er zal toch ook geremd moeten worden.
Om te weten in welke versnelling ze zit, hoeft ze dan alleen nog maar tot 10 te leren tellen. Dat moet, mits niet al te blond, toch wel in een jaartje te leren zijn.
Campagnolo Ultra Dork
Mogen we voorzichtig concluderen dat het "probleem" is verholpen?