Welke olie op palletjes freewheel
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13991
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb wel eens meer testen gelezen dat motorolie volgens (Toen castrol) prima 100.000km mee kan gaan en dat er eigenlijk weinig aan de hand is
Daar heeft iemand van Castrol Nederland inderdaad ooit iets over geroepen;
https://www.automobielmanagement.nl/aut ... dpr=accept
De olie is het probleem niet, de zooi die erin komt...
(sorry, beetje off topic)
https://www.automobielmanagement.nl/aut ... dpr=accept
De olie is het probleem niet, de zooi die erin komt...
(sorry, beetje off topic)
Ik ben dan 1 van de zeer weinigen die dat ook gewoon waarmaken....
Inj maart 2014 een oude Peugeot stinkdiesel gekocht met 262000 km op de klok.
Nieuwe olie derop bij aankoop.
in 2016 met 312000 nieuwe distribuutsie en nieuwe olie.
Dit jaar eind mei in de prak gereden met 384000 km op de klok.
Totaal besteed aan olieverversen in ruim 6 jaar 2x 5 Liter Action 10W40 olie en 2x een filtertje van 8€ p.st.
Inj maart 2014 een oude Peugeot stinkdiesel gekocht met 262000 km op de klok.
Nieuwe olie derop bij aankoop.
in 2016 met 312000 nieuwe distribuutsie en nieuwe olie.
Dit jaar eind mei in de prak gereden met 384000 km op de klok.
Totaal besteed aan olieverversen in ruim 6 jaar 2x 5 Liter Action 10W40 olie en 2x een filtertje van 8€ p.st.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Conclusie is dus duidelijk: de palletjes van de body hoeven maar eens in de 100.000 kilometers opnieuw van olie te worden voorzien.......
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13991
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als ik in mijn huidige passat de olie niet vervang zit er na 50k niets meer in, man man man.............
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13991
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat snap ik natuurlijk Keezx.
Maar het ging me meer om het verbruik, nog nooit meegemaakt bij mijn vorige auto,s zo extreem.
Een litertje tijdens een 20 of 30k interval mwa. Maar nu moet er bijna een liter bij elke 5k
Maar het ging me meer om het verbruik, nog nooit meegemaakt bij mijn vorige auto,s zo extreem.
Een litertje tijdens een 20 of 30k interval mwa. Maar nu moet er bijna een liter bij elke 5k
Bij VW vinden ze dit “ normale” waarden, zit binnen de tolerantie zeggen ze vrolijk. Al heel wat VW’s gehad (diesel), zelfs bij de zelfde motor heb je er die iedere 5 k kilometers om olie zeuren en bij een andere auto nooit problemen. Oorzaak? VW zegt dat het ligt aan het verschil van passen van de onderdelen in de motor!
Dus een soort Russische roulette ..
Dus een soort Russische roulette ..
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40623
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
VAG diesels staan hier om bekend. Ik heb altijd een fles olie achterin liggen.
Huidige Audi valt wel mee, die oude bekende 1.9tdi die ik in verleden heb gehad zoop nog meer olie dan Andre Hazes bier.
Huidige Audi valt wel mee, die oude bekende 1.9tdi die ik in verleden heb gehad zoop nog meer olie dan Andre Hazes bier.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
2 liter benzine motor? Die staan daarom bekend, overigens niet uitsluitende de VAGjes. De 2L benzine van PSA gebruikt nog meer olie.wasbeer2006 schreef: ↑24 sep 2020 22:05 Dat snap ik natuurlijk Keezx.
Maar het ging me meer om het verbruik, nog nooit meegemaakt bij mijn vorige auto,s zo extreem.
Een litertje tijdens een 20 of 30k interval mwa. Maar nu moet er bijna een liter bij elke 5k
Mijn PSA diesel gebruikt dan weer geen druppel
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik heb jaren met een 205 diesel rondgereden. Ding had nul vermogen maar was omgebouwd op gebruik van frituurolie (gratis van de patatkraam om de hoek). Ding kreeg om de 40.000 km nieuwe motorolie (nul verbruik) en heeft het bijna 500.000 km volgehouden, enige nadeel was de je een uur later nog kon merken dat de auto in de buurt was (laaghangende rookwolk en verbrande frituurlucht....) maar superzuinig.
Moderne motoren met HD pomp worden gevuld met ingedikt water als smeermiddel (0w16) lekker zuinig maar smeert voor geen meter, enkel de additieven doen nog iets en die gaan helaas relatief kort mee.
Bovendien zijn de meeste motoren voorzien van een HD pomp en directe inspuiting waardoor de olie extreem wordt vervuild / verdund met brandstof (ken meerdere merken waar het oliepeil eerder omhoog gaat dan daalt).
Zelfs bij betrouwbare Japanse merken is mijn advies om vaker dan geadviseerd je olie te wisselen (zeker bij veel korte stukjes). Reden is dat olie eigenlijk weinig kost een motorschades (met name bij de meeste Europese merken een issue ) redelijk in de papieren gaan lopen.
Moderne motoren met HD pomp worden gevuld met ingedikt water als smeermiddel (0w16) lekker zuinig maar smeert voor geen meter, enkel de additieven doen nog iets en die gaan helaas relatief kort mee.
Bovendien zijn de meeste motoren voorzien van een HD pomp en directe inspuiting waardoor de olie extreem wordt vervuild / verdund met brandstof (ken meerdere merken waar het oliepeil eerder omhoog gaat dan daalt).
Zelfs bij betrouwbare Japanse merken is mijn advies om vaker dan geadviseerd je olie te wisselen (zeker bij veel korte stukjes). Reden is dat olie eigenlijk weinig kost een motorschades (met name bij de meeste Europese merken een issue ) redelijk in de papieren gaan lopen.