Naar garantie afhandeling heb ik trouwens veel betere ervaringen bij online winkels dan bij een fysieke winkel.
Bike24 en Futurum steken er echt wel bovenuit ook.
Rechtstreeks contact heb ik al gehad met SKS (defect pompkop op nieuwe pomp, 3 dagen later zat er een nieuwe in de bus) en met Tacx (extra zadelklem en rail om snel zadel te kunnen wisselen van de Neobike, gratis gekregen, binnen de week binnen) en dat ging ook vlot.
Als ik dan zie hoe weinig moeite een fysieke winkel wil doen in geval van problemen.
Productondersteuning Garmin
Ik wil helemaal niet communiceren met de fabrikant.
De leverancier is verplicht de garantie af te handelen en binnen het eerste halve jaar gaat de wetgever er vanuit dat het product ondeugdelijk was. De leverancier heeft dan de mogelijkheid het product binnen een redelijke tijd te repareren of te vervangen. Doet 'ie dat niet dan kun je ontbinding van de koop vorderen.
En ... weken lang wachten is niet een redelijke termijn.
Da's zeker niet mijn ervaring. d.w.z. ook bij fysieke winkels heb ik goede ervaringen. Het is overigens wel de reden waarom ik naar speicaalzaken ga voor hardsloop- en fietsspullen en niet naar de "massatoko's" waar het personeel van toeten noch blazen weet.
Disclaimer: dit geldt iig in Nederland. Ik weet niet hoe het in België is geregeld.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Bij een "massatoko" zoals Decathlon heb ik net wel weer goede ervaringen naar garantie toe.
Kennis van het personeel is bij de meeste speciaalzaken ook beperkt tot het aflezen van de folder (zeker niet allemaal natuurlijk, maar de kans is groter om ondeskundig geholpen te worden dan een 'specialist' te treffen)
Kennis van het personeel is bij de meeste speciaalzaken ook beperkt tot het aflezen van de folder (zeker niet allemaal natuurlijk, maar de kans is groter om ondeskundig geholpen te worden dan een 'specialist' te treffen)
Ik denk trouwens dat het ook te maken heeft met hoeveel de winkel van die spullen verkoopt.TL@ schreef: ↑19 dec 2020 13:56 Bij een "massatoko" zoals Decathlon heb ik net wel weer goede ervaringen naar garantie toe.
Kennis van het personeel is bij de meeste speciaalzaken ook beperkt tot het aflezen van de folder (zeker niet allemaal natuurlijk, maar de kans is groter om ondeskundig geholpen te worden dan een 'specialist' te treffen)
Heb je een winkel waar heel veel Garmins worden verkocht, dan hebben ze waarschijnlijk betere ingangen bij Garmin dan bij een toko die er af en toe een verkoopt.
En bij een speciaalzaak is de kans veel groter dat je een gemotiveerde en goed geinformeerde adviseur aantreft dan bij ketens als de grotere ketens waar, zo is mijn ervaring, meestal alleen maar verkoper werken.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Ervaring leert dat garantie dikwijls een lege doos is.
Maar in mijn ervaring gaat het sneller via de fabrikant dan via de verkoper. Af en toe moet je even 'lastig' doen voor ze echt actie ondernemen. Helaas kom je - zeker bij de grote spelers - soms terecht bij Aziaten hoes Inglishhh is not so goed.
Met Decathlon bv ook alleen maar goeie ervaring. Ik heb ooit zelfs gedragen boxershorts mogen teruggeven. Ok, de Franse juffrouw (Duinkerke is de dichtste Decathlon voor mij) was 'not amused' maar ik had online de garantie gekregen dat ik ze mocht ruilen.
Maar in mijn ervaring gaat het sneller via de fabrikant dan via de verkoper. Af en toe moet je even 'lastig' doen voor ze echt actie ondernemen. Helaas kom je - zeker bij de grote spelers - soms terecht bij Aziaten hoes Inglishhh is not so goed.
Met Decathlon bv ook alleen maar goeie ervaring. Ik heb ooit zelfs gedragen boxershorts mogen teruggeven. Ok, de Franse juffrouw (Duinkerke is de dichtste Decathlon voor mij) was 'not amused' maar ik had online de garantie gekregen dat ik ze mocht ruilen.