l/R power niet in balans
Bij mij is het verschil ook ongeveer hetzelfde, ik denk dat je jezelf geen zorgen moet maken en dat het wel binnen de marge zit. Het grappige is dat ik rechts ben en een plexus laesie op links (verlamming linker bovenzijde) heb. Voor mijn gevoel kan ik dan ook meer kracht zetten met rechts, ik kan daar namelijk ook meer aan mijn stuur "trekken", terwijl ik links zit vastgeklikt aan mijn stuur met mijn orthese, en vrijwel alleen kan steunen en in veel mindere mate trekken met mijn verlamde kant. ik vraag mij dan ook af in hoeverre de powermeter accuraat is.
60/40 is idd een groot verschil; geeft toch aan dat je een echt voorkeursbeen hebt.
Misschien is het verzuringsresultaat niet zo verrassend; bij duurtrainingen werkt je linker been minder. En heeft dus minder basis. Dan is het misschien niet abnormaal dat dat been sneller verzuurt (ik ben toch niet fout als ik stel dat het linkerbeen de '40%' is?).
Misschien is de oplossing ook bij zware inspanning 60/40 te blijven rijden (dat is niet helemaal een serieuze opmerking).
Je hebt al heel wat begeleiding. Moeilijk om daar iets aan toe te voegen denk ik.
Het voorstel om op hogere cadans te trainen bij de duurtrainingen helpt misschien om meer in evenwicht te rijden. Oefenen hiermee al getest?
Het kan ook zijn dat je gewoon te snel klimt; dat je ergens verzuurt is dan niet abnormaal. Het is dan toevallig je linker been dat eerst sneuvelt in de inspanning. Dat je dan nog een been hebt dat goed vooruit wil is misschien frustrerend maar iets waar je je misschien moet bij neerleggen.
De mensen die je al begeleiden hebben denk het beste zicht op wat oplossingen kunnen zijn.
40/60 wil zelfs zeggen dat de andere kant 50% harder trapt.
Een been 50% extra laten werken tijdens duurtrainingen; daar moet toch iets aan te verbeteren zijn.
Misschien is het verzuringsresultaat niet zo verrassend; bij duurtrainingen werkt je linker been minder. En heeft dus minder basis. Dan is het misschien niet abnormaal dat dat been sneller verzuurt (ik ben toch niet fout als ik stel dat het linkerbeen de '40%' is?).
Misschien is de oplossing ook bij zware inspanning 60/40 te blijven rijden (dat is niet helemaal een serieuze opmerking).
Je hebt al heel wat begeleiding. Moeilijk om daar iets aan toe te voegen denk ik.
Het voorstel om op hogere cadans te trainen bij de duurtrainingen helpt misschien om meer in evenwicht te rijden. Oefenen hiermee al getest?
Het kan ook zijn dat je gewoon te snel klimt; dat je ergens verzuurt is dan niet abnormaal. Het is dan toevallig je linker been dat eerst sneuvelt in de inspanning. Dat je dan nog een been hebt dat goed vooruit wil is misschien frustrerend maar iets waar je je misschien moet bij neerleggen.
De mensen die je al begeleiden hebben denk het beste zicht op wat oplossingen kunnen zijn.
40/60 wil zelfs zeggen dat de andere kant 50% harder trapt.
Een been 50% extra laten werken tijdens duurtrainingen; daar moet toch iets aan te verbeteren zijn.
wow respectserbak schreef: ↑10 dec 2020 11:37 Bij mij is het verschil ook ongeveer hetzelfde, ik denk dat je jezelf geen zorgen moet maken en dat het wel binnen de marge zit. Het grappige is dat ik rechts ben en een plexus laesie op links (verlamming linker bovenzijde) heb. Voor mijn gevoel kan ik dan ook meer kracht zetten met rechts, ik kan daar namelijk ook meer aan mijn stuur "trekken", terwijl ik links zit vastgeklikt aan mijn stuur met mijn orthese, en vrijwel alleen kan steunen en in veel mindere mate trekken met mijn verlamde kant. ik vraag mij dan ook af in hoeverre de powermeter accuraat is.
Heb ook even je site bekeken. Interessant !