Geen idee.....lijkt er wel super veel op
Een AliExpress Special
Wat een leuk topic! Ik volg het met interesse. M’n vriendin heeft deze zomer een oude Giant TCX gekocht om eens te kijken of dat crossen/gravellen wat is voor haar.
Dat is het ook en nu wil ze eigenlijk wel iets met schijfremmen. Een project als dit zie ik zelf wel zitten.
Dat is het ook en nu wil ze eigenlijk wel iets met schijfremmen. Een project als dit zie ik zelf wel zitten.
-
- Forum-lid HC
Ik ga me er ook eens wat verder in verdiepen. Voor mijn vrouw wil ik ook een keer een 29 of gravel opbouwen. Ze fiets niet heel veel en voor mij wel leuk om zo'n projectje te starten ipv bv een 40 in een dozijn fietsje van 1000 euro te kopen.
Ik kan alleen die velgen niet vinden kom steeds op aliexpress uit en dan zie ik alleen maar onderdelen.
Ik kan alleen die velgen niet vinden kom steeds op aliexpress uit en dan zie ik alleen maar onderdelen.
Bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item/40011600 ... lsrc=aw.ds
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
Ja 28mm op een "moderne" velg gaan ruim over de 30mm.
25mm zit bij mij al over de 29mm met een 21mm velg.
Bij sommige banden staat de volledige breedte 62mm blijft net onder de 30mm op een velg van 20-22c. Dat zijn vaak 25 of 26mm banden bij opgaaf
25mm zit bij mij al over de 29mm met een 21mm velg.
Bij sommige banden staat de volledige breedte 62mm blijft net onder de 30mm op een velg van 20-22c. Dat zijn vaak 25 of 26mm banden bij opgaaf
-
- Forum-lid HC
Leuk verhaal, mooie fiets. Goed kleurtje
Ik ben van plan een Ali mtb 29 voor mijn vrouw/zoon te bouwen, wel gewoon een slx groep.
Zadel herken ik wel, bij mij zit een hard carbon zadel ook prima!
Op de racer in nl gewoon banden met biba,s. Ik rijd alleen in de bergen met tl voor de veiligheid. Op de mtb rijd ik al bijna 20 jaar tubeless en zelden problemen, zeker de laatste jaren niet meer.
Gooi je vloeistof weg bij een wissel, zeker bij een race band, die 20ml die nog over is, waarschijnlijk zijn de kristallen eruit of bijna. Eerst band ploppen, leeg laten lopen en dan latex. Niet eerst latex, dat wordt een kliederboel.
Ik ben van plan een Ali mtb 29 voor mijn vrouw/zoon te bouwen, wel gewoon een slx groep.
Zadel herken ik wel, bij mij zit een hard carbon zadel ook prima!
Op de racer in nl gewoon banden met biba,s. Ik rijd alleen in de bergen met tl voor de veiligheid. Op de mtb rijd ik al bijna 20 jaar tubeless en zelden problemen, zeker de laatste jaren niet meer.
Gooi je vloeistof weg bij een wissel, zeker bij een race band, die 20ml die nog over is, waarschijnlijk zijn de kristallen eruit of bijna. Eerst band ploppen, leeg laten lopen en dan latex. Niet eerst latex, dat wordt een kliederboel.
Erg leuk geworden!
Met betrekking tot tubeless is het best practice om eerst te ploppen, dan leeg laten lopen, en dan pas sealant toe te voegen. Dat voortkomt het nodige geklieder. Dat het een beetje gedoe kan zijn zal verder niemand ontkennen (behalve Orlok
).
[edit]
Wasbeer was me voor.
Met betrekking tot tubeless is het best practice om eerst te ploppen, dan leeg laten lopen, en dan pas sealant toe te voegen. Dat voortkomt het nodige geklieder. Dat het een beetje gedoe kan zijn zal verder niemand ontkennen (behalve Orlok

[edit]
Wasbeer was me voor.