Fietsen & Schaatsen
- Enzzo
- Forum-lid HC
Vandaag een pleidooi van Jetten (bepaald niet mijn vriend!) om vooral toch een eventuele 11-stedentocht vooral door te laten gaan. Zonder publiek uiteraard maar het punt was dat Nederland wel even behoefte heeft aan wat positiefs. Ik vind dat een top argument. En het zou inderdaad geweldig zijn als uitgerekend nu die mogelijkheid er was. Dat moet je niet zomaar laten schieten denk ik.
Goeie beeldregistratie, veel camerastandpunten, leger inzetten om bezoekers weg te houden en hopsakee! Gaan met die tocht!!
Goeie beeldregistratie, veel camerastandpunten, leger inzetten om bezoekers weg te houden en hopsakee! Gaan met die tocht!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
Ik stel voor dat die marathonschaatsers 100 km schaatsen en 100 km fietsen. De 1 heeft minder getraind dan de ander, maar mogelijk meer actief geweest op de fiets. Lijkt me zodoende een eerlijke strijd.
Zo’n bulb in een hotel met alle faciliteiten is de hele dag chillen, hoeven geen ‘reet’ te doen, enkel wat trainen. Helemaal in de sfeer van natuurijs. Kwil ook wel meedoen als Eddy de Kluuner. Nou vraag ik me wel af waar ze gaan trainen ?
Ik geloof er nix van dat het Elfstedenbestuur een uitzondering gaat maken. Ze hebben een strikt reglement. Ze houden vast aan hun woord.
Zo’n bulb in een hotel met alle faciliteiten is de hele dag chillen, hoeven geen ‘reet’ te doen, enkel wat trainen. Helemaal in de sfeer van natuurijs. Kwil ook wel meedoen als Eddy de Kluuner. Nou vraag ik me wel af waar ze gaan trainen ?
Ik geloof er nix van dat het Elfstedenbestuur een uitzondering gaat maken. Ze hebben een strikt reglement. Ze houden vast aan hun woord.
-
- Forum-lid
Zou raar zijn om een uitzondering te maken. Als in 2020 de gewone toertochten op de fiets niet konden, waarom nu op het ijs wel? En 11-steden..hoe ga je het publiek weghouden? Marathonschaatsen is geen topsport, waarmee ik bedoel dat dat niet olympisch is, en dat schijnt het criterium te zijn. Daarom ook geen NK veldrijden dit jaar. En ik gun echt iedereen zijn schaatsplezier maar m.i. onzin om hier een uitzondering voor te maken. We worden elke dag al overladen met groepjes, groepen en individuen die menen dat zij wél een uitzondering gegund moet worden. Niet doen. Met zijn allen volhouden, dan is het het snelst voorbij. En als het ijs er ligt kan je toch lekker gaan schaatsen? Maar dan niet georganiseerd. Net zoals we fietsen en fietsten..
-
- Forum-lid
Als troost voor hun noodkreet mogen ze een wedstrijdje doen op natuurijs. Daar is niks spannends aan. Was leuker geweest 1 van hen spontaan tegen te komen op natuurijs. Daar worden mensen ook vrolijk van. Tis geen tijd voor medailles. Eerder voor bezinning. Zelfstandig een rondje fietsen of schaatsen of wat nog mag is prima te doen. Effe een frisse neus halen in dit voorjaar doet goed.
Een Elfsteden toertocht lijkt me geen haalbare kaart, maar waarom niet alleen de wedstrijd voor een select gezelschap, van weet ik veel hoe groot de groep marathonrijders is...
Edit: dat blijkt 120 man te zijn....
Alles netjes op TeeVee, zo weinig mogelijk volk langs de kant.
De tour de France kon ook....
Edit: dat blijkt 120 man te zijn....
Alles netjes op TeeVee, zo weinig mogelijk volk langs de kant.
De tour de France kon ook....
Laatst gewijzigd door Keezx op 09 feb 2021 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
De Tour is dan niet zo'n goed voorbeeld. Maar de koersen in België wél. Maar of wij Nederlanders ook zo gedisciplineerd wegblijven...
Het vriest nog nauwelijks in het noorden. Verschillen binnen NL zijn best groot. Lijkt er op dat de de elfstedentocht in het zuiden gaan organiseren. Mooi alternatief voor Carnaval!
Vast een eerste oefening: it giet oan = we gaon d’r veur!
Vast een eerste oefening: it giet oan = we gaon d’r veur!
o'7o
- thestudent
- Forum-lid HC
Het meetpunt op de veluwe gaf op t koudste punt vannacht toch min twaalf en een beetje aan. Dat is toch lekker vriesweer.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hier in ZH weer motsneeuw. Daar gaat mijn mooie gitzwarte ijsvloer die vanacht is gevormd *&@!$#%^&*
Tav alle mensen die de marathonners geen wedstrijden gunnen (los van de 11steden tocht): dan ook per direct stoppen met de fake-voetbalbubbel, het veldrijden, wielrennen, shorttrack, langebaan schaatsen, hockey, atletiek, F1 etc.
Tav alle mensen die de marathonners geen wedstrijden gunnen (los van de 11steden tocht): dan ook per direct stoppen met de fake-voetbalbubbel, het veldrijden, wielrennen, shorttrack, langebaan schaatsen, hockey, atletiek, F1 etc.
Less is bore
Van mij mag alle topsport doorgaan zolang het zich in een beetje in een bubbel ofzo houdt. Is er tenminste wat op tv. Wat betreft de elfstedentocht: die gaat er toch niet komen. Elke keer als het vriest krijgt 80% van de NL-ers gelijk een harde plasser omdat `het wel eens echt zou kunnen gaan gebeuren`. Maar aan het eind van de rit is het gewoon niet lang genoeg koud genoeg. Met een beetje mazzel kun je dit weekend schaatsen op natuurijs, maar daar zal het wel bij blijven.
(en van mij mag het morgen alweer 35 graden zijn, maar goed, dat zal dan wel weer niet kunnen )
(en van mij mag het morgen alweer 35 graden zijn, maar goed, dat zal dan wel weer niet kunnen )