Aanschaf nieuwe banden (Continental Grand Prix 5000)
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 mei 2018 12:12
Ik was super tevreden over de 4000, nooit lek mee gereden, goede rolweerstand. Veel minder goede ervaringen met de 5000, al een aantal keer mee lek gereden. het kan natuurlijk botte pech zijn, maar wel opvallend. In de winter ben ik overgestapt naar de continental all season, maar deze zijn wel merkbaar langzamer.
Hier wel een redelijke GP5000 fan. 11.000 km in gebruik nu, ik rij het hele jaar door.
Ook geregeld een flink stuk gravel. Ben bezig aan mijn 3e achterband, 2e voorband.
In al die tijd 1 keer lek gereden en 1 keer een leegloper toen ik de fiets een paar dagen na een rit van de wandsteun haalde. Vergeleken met de GP4000 worden ze minder snel vierkant.
Ik ben er wel tevreden mee! Nadelen zijn de redelijk slappe wang (waarschijnlijk om de band lekker laag te houden, maar is daardoor wel kwetsbaar) en vind ze (vooral als ze nieuw zijn) niet echt gemakkelijk te monteren.
Ook geregeld een flink stuk gravel. Ben bezig aan mijn 3e achterband, 2e voorband.
In al die tijd 1 keer lek gereden en 1 keer een leegloper toen ik de fiets een paar dagen na een rit van de wandsteun haalde. Vergeleken met de GP4000 worden ze minder snel vierkant.
Ik ben er wel tevreden mee! Nadelen zijn de redelijk slappe wang (waarschijnlijk om de band lekker laag te houden, maar is daardoor wel kwetsbaar) en vind ze (vooral als ze nieuw zijn) niet echt gemakkelijk te monteren.
Dat is wel heel netjes!
Ik wissel niet en ik verslijt een Rubino op het achterwiel in 3000km. Dan zie je dus plekken in het loopvlak komen. Dat is voor mij de reden om te gaan wisselen.
Voor zit ie er makkelijk 10000km op en dan gaat ie er meestal wel af omdat ie vol met sneetjes zit.
Maar ik vermoed dat andere banden geen ander beeld geven qua slijtage.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13982
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@Leon1 dat is ook vaak mij punt.
Ik ben ook een banden fetisjist.
Maar als ik dat even weg laat, maakt het natuurlijk niet heel veel uit op welke top band je rijd.
Persoonlijk vind ik pirelli's heerlijk omdat ik een hekel heb als banden vierkant worden, dat is gewoon gevaarlijk op de grens en als ik iets zoek in een band is voorspelbaarheid en grip.
Alle verhalen dat je met band X 7 keer lek rijd en met band Y nooit. Ik geloof er niets van. Het kan als je pech hebt in de praktijk natuurlijk een keer.
Persoonlijk staat conti laag op mijn lijst, maar dat heeft te maken met inconsistentie in maatvoering. te strak, te los. De ene (MTB) 2.2 is 54mm de andere 58 en ga zo maar door. Slechte luchtdichtheid zeikanten etc.
Ik ben ook een banden fetisjist.
Maar als ik dat even weg laat, maakt het natuurlijk niet heel veel uit op welke top band je rijd.
Persoonlijk vind ik pirelli's heerlijk omdat ik een hekel heb als banden vierkant worden, dat is gewoon gevaarlijk op de grens en als ik iets zoek in een band is voorspelbaarheid en grip.
Alle verhalen dat je met band X 7 keer lek rijd en met band Y nooit. Ik geloof er niets van. Het kan als je pech hebt in de praktijk natuurlijk een keer.
Persoonlijk staat conti laag op mijn lijst, maar dat heeft te maken met inconsistentie in maatvoering. te strak, te los. De ene (MTB) 2.2 is 54mm de andere 58 en ga zo maar door. Slechte luchtdichtheid zeikanten etc.
Mijn achterband is na 3500 km maar net iets meer versleten dan voor. Na de 6000 km heb ik nog steeds 2 goede reservebanden (de beste van de 2 bewaar ik altijd). Dat jij ze sneller verslijt kan door allereli factoren komen: en positie op de fiets (ik weeg 65 kg en heb een drop van 10 cm) of door rijstijl of bandendruk.
En nu ben ik fietsen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16564
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Helemaal mee eens.wasbeer2006 schreef: ↑26 mar 2021 13:55 .......;Alle verhalen dat je met band X 7 keer lek rijd en met band Y nooit. Ik geloof er niets van. Het kan als je pech hebt in de praktijk natuurlijk een keer. .......
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dat kan idd.
Maar als online de user reviews in 90 % dezelfde richting gaan, mag je toch wel conclusies trekken.
Ik zweer bij mijn Rubino's maar hier is niet iedereen het daar mee eens.
Over de Vittoria Corsa bijvoorbeeld lees je online héél veel dat hij zo lekgevoelig is. Dan geloof ik dat wel.
Maar als online de user reviews in 90 % dezelfde richting gaan, mag je toch wel conclusies trekken.
Ik zweer bij mijn Rubino's maar hier is niet iedereen het daar mee eens.
Over de Vittoria Corsa bijvoorbeeld lees je online héél veel dat hij zo lekgevoelig is. Dan geloof ik dat wel.
Kan heel wisselvallig zijn met GP5000 is mijn ervaring. Wielset lag GP4000 op, zelden tot nooit lek. Door slijtage vervangen voor GP5000 en voorband in de eerste of tweede rit drie of vier keer lek...zelfs nog CO2 patronen moeten kopen onderweg.Kiekeboe schreef: ↑19 mar 2021 21:19 Ik vind de 5000 maar niets, veel te gevoelig voor scheuren in de wangen.
Mijn eerste 5000 achteraan, na 300km eerste keer lek, na 1500km scheur in wang van de band, 0.5cm. Einde band.
Fietsen op Vlaamse putten en bulten-wegen, is natuurlijk nog wat anders dan op Nederlandse fietssnelwegen.
De gewone Grand Prix, is inderdaad geen slechte keuze voor iemand die 2K per jaar doet.
Voor gelijk nieuwe gekocht, zit er 16000km later nog op en nooit lek geweest. Achterband die ik tegelijkertijd met de eerste voorband kocht heb ik tot canvas opgereden. Misschien 1 of 2 keer lek gereden, hooguit.
Zou dus zomaar slechte partij of exemplaar kunnen zijn.
Dogma F