Bij een retourzending zonder problemen komt het retourpakket binnen bij de online winkel. Enkele uren tot enkele dagen later pakt een medewerker van de winkel het retourpakket en opent het. Dan kijkt de medewerker natuurlijk allereerst of het goede artikel in het pakket zit en of het artikel nog in goede (verkoopbare) staat is. is dat ok, dan vinkt hij het af en krijg je een mailtje van de winkel en je geld terug.Orlok schreef: ↑13 nov 2021 16:02t2300 schreef: ↑13 nov 2021 15:29Ik zie in dit geval geen kwade bedoelingen in TS zijn handelen.wasbeer2006 schreef: ↑13 nov 2021 13:52 Je doet niets verkeerd, alleen zullen ze nagaan of het geen fraude is in deze tijd. Dat gebeurt nogal met retouren. Google maar even.......
Besteld iets en retourneert het.
FuturumShop heeft het pakket, of in ieder geval PostNL, kwijt gemaakt. Het kan overal tussen het inleverpunt en FS verdwenen zijn.
Dit is iets anders dan dat ts een “lege doos” of gebruikt artikel retourneert en dan z’n geld niet terug krijgt en hier klaagt.Moeilijk om het allemaal te begrijpen.ultra_ivo schreef: ↑13 nov 2021 15:42 Als de online shop voor het verzendetiket heeft gezorgd dan hebben ze inmiddels al een onderzoek aangevraagd bij PostNL (of een andere relevante bezorgdienst). Daarna moet iedereen even afwachten tot dat onderzoek afgerond is. Op basis van het onderzoeksverslag zal dan een beslissing genomen worden. Geen ongebruikelijke procedure, maar deze kost makkelijk een week.
Stuur je zelf terug, dan moet jij dat zelf doen. Het is dus altijd handiger de retouroptie te kiezen die de online shop aanbiedt.
Er zijn 3 dingen waar het spaak kan lopen:
-het hele pakket is niet aangekomen
-er zit geen of een verkeerd artikel in het pakket
-het artikel is in een niet verkoopbare staat (vuil, gebruikt, kapot, incompleet etc.)
Bij situatie 3 ben je als koper de sjaak, je hebt je niet aan de retourvoorwaarden gehouden. Je krijgt het pakket terug en dat is het dan. Met een beetje pech mag je ook nog verzendkosten betalen.
Bij situatie 2 wordt het lastiger. Heb je via PostNL teruggestuurd dan is het gewicht geregistreerd op het moment dat je het afgaf. Dan is daarmee te controleren of je een pakket met een redelijk gewicht hebt teruggestuurd. Heb je een klein artikel gewoon in de PostNL brievenbus gemikt, dan ben je alsnog de sjaak. In de meeste gevallen krijg je je geld dan terug.
Zit het verkeerde artikel er in dan wordt dat in de regel aan je teruggestuurd en kun je opnieuw beginnen.
Betreft het een gevalletje fraude (je stuurt een baksteen terug) dan krijg je geen geld terug en grote kans dat je nooit meer mag bestellen bij die winkel.
Is het hele pakket niet aangekomen, dan hebben we de situatie die we nu bespreken.