Wat heb je voor het laatst geknutseld?
Het blijft toch altijd een verrassing......op Ali al 3 of 4 varianten van het printje gezien. Die vanmiddag in de brievenbus lag had ik nog niet gezien. Morgen maar eens de smoke test doen......
Lijkt redelijk 'legit' met herkenbare componenten qua type nummer (ucontroller, brugcel, optocoupler voor nuldoorgang detectie, optocoupler om de triac aan te sturen).
Wel in de gaten houden hoe warm de triac wordt, op deze manier maar weinig koeling, volgens de spec-sheet heb je bij 1 ampere in geleidende toestand toch nog bijna 1,5 watt aan warmte ontwikkeling in de triac. Vrij in lucht opgesteld geven ze 60 K/W, laat dat door het printje zakken naar 40K/W dan kan die toch nog een 60 graden boven de omgevingstemperatuur komen, dus zo rond de 80 graden absoluut.
Lijkt redelijk 'legit' met herkenbare componenten qua type nummer (ucontroller, brugcel, optocoupler voor nuldoorgang detectie, optocoupler om de triac aan te sturen).
Wel in de gaten houden hoe warm de triac wordt, op deze manier maar weinig koeling, volgens de spec-sheet heb je bij 1 ampere in geleidende toestand toch nog bijna 1,5 watt aan warmte ontwikkeling in de triac. Vrij in lucht opgesteld geven ze 60 K/W, laat dat door het printje zakken naar 40K/W dan kan die toch nog een 60 graden boven de omgevingstemperatuur komen, dus zo rond de 80 graden absoluut.
-
- Forum-lid
Wtf are you on about man!!!
Is er iemand die hier ondertiteling bij kan plaatsen?!
Afgezien van het feit dat ik er echt geen kont van begrijp: wat is de relevantie van dit op een fiets forum?!
Afgezien van het feit dat ik er echt geen kont van begrijp: wat is de relevantie van dit op een fiets forum?!
-
- Forum-lid
Wtf man, lees eens een pagina terug en je ziet wat het plan is en wat het met fietsen te maken heeft.Dubbeldekker schreef: ↑10 nov 2024 20:04 Wtf are you on about man!!!
-
- Forum-lid
Tuurlijk! Bestellingen vanuit China om een beetje wind om je oren te krijgen terwijl je op je veredelde hometrainer zit. Boejeuh!!
Wat een ongelofelijke welvaartsziekte zeg!!
- CampaYolo
- Forum-lid
Als je een paar tientjes voor wat printplaatjes al schokkend vind moet je eens op het topic "wat heb jij voor het laatst gekocht" kijkenDubbeldekker schreef: ↑10 nov 2024 20:31 Tuurlijk! Bestellingen vanuit China om een beetje wind om je oren te krijgen terwijl je op je veredelde hometrainer zit. Boejeuh!!
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
ik heb nog even gekeken, denk domme pech, een SMD weerstand die wellicht niet goed was. Voor onze Dubbeldekker zodat hij/zij het ook snapt: het was de weerstand in de snubber schakeling die over de triac zit en zo wat transients wegfiltert. Snappu!?!
Een paar euro aan materiaal om slimmer te worden. Als je het zo bekijkt is het lezen van een boek een minimaal vergelijkbare welvaartsziekte .Dubbeldekker schreef: ↑10 nov 2024 20:31 Tuurlijk! Bestellingen vanuit China om een beetje wind om je oren te krijgen terwijl je op je veredelde hometrainer zit. Boejeuh!!
Zoveel verstand heb ik er niet van dat ik het kan vertalen, maar ik doe dergelijke projectjes met basisschoolkinderen. Daarbij blijf ik uiteraard weg van 220 volt. Ik hoop altijd niet veel meer op te roken dan een paar ledjes, maar het is echt super leerzaam. Zowel logisch redeneren als spelling worden enorm getriggerd (een computer weet, itt de grootste taalnazi echt niet wat je bedoelt als je een typo maakt).
Samen met 3d ontwerpen is dit het nieuwe maken, ook voor fietsspulletjes.
Campagnolo Ultra Dork