Neutron Ultra of toch Ernie Frieke...?
Timo 2.0 schreef:Je ziet dat zich in dit topic heel wat mensen melden die juist grote moeite met banden om Campagnolo velgen leggen. Dus wat is je geheim?
"Heel wat" is maar een betrekkelijk aantal, maar dat terzijde. En een geheim is er niet.
Paul1978 schreef:Ik heb n set met 240s Naven van frieke gehad. Hele fijne bombproof wielset alleen je moet wel van de 240s ratel houden.
Is het echt zo'n mitrailleur?
Frieke heeft de Record naven niet op voorraad en ik heb ook nog een aantal winkels gebeld en nergens zijn ze daadwerkelijk op voorraad...
DeRosa schreef:Timo 2.0 schreef:Je ziet dat zich in dit topic heel wat mensen melden die juist grote moeite met banden om Campagnolo velgen leggen. Dus wat is je geheim?
"Heel wat" is maar een betrekkelijk aantal, maar dat terzijde. En een geheim is er niet.
Moet jij niet iets uitleggen met trekhaken en bomen Derosa??
INDECS schreef:Paul1978 schreef:Ik heb n set met 240s Naven van frieke gehad. Hele fijne bombproof wielset alleen je moet wel van de 240s ratel houden.
Is het echt zo'n mitrailleur?
Frieke heeft de Record naven niet op voorraad en ik heb ook nog een aantal winkels gebeld en nergens zijn ze daadwerkelijk op voorraad...
Je moet niet je benen stilhouden want iedereen hoort je aankomen.
Je moet van t geluid houden, ik vond t irritant
Handbuilt door Ernie Frieke is mooi, record naven door de hoge spaakspanning aan cassettezijde niet geheel probleemloos; Zoran ondervangt dat door in het achterwiel twee soorten spaken te gebruiken. Misschien zijn tune naven dan een betere keus.
Ikzelf heb lang getwijfeld (met ongeveer dezelfde overwegingen als jij) en uiteindelijk voor Campa eurus wielen gekozen. Zijn vrijwel even duur (520 om 560 euro bij Hopmans) en even zwaar als Neutron ultra (1470g om 1482g), echter aerodynamischer, en meer allround. Qua stijfheid zitten eurus wielen bij de top, zie diverse tests. Het gewicht van het velglint vervalt bij de eurus wielen, waardoor ze netto zelfs nog iets lichter zijn. Ik rijd met Vittoria EVO CX banden; omleggen gaat probleemloos, misschien juist door het ontbreken van het velglint.
Als je valt op de carbon naafjes van de neutron ultra's, dan zou je evt. voor shamal ultra kunnen gaan, (1425g en 720 euro).
N.B.: kies voor de clincher versie; 2-way fit is beperkt bruikbaar, duurder en iets zwaarder.
Succes met je keuze!
Ikzelf heb lang getwijfeld (met ongeveer dezelfde overwegingen als jij) en uiteindelijk voor Campa eurus wielen gekozen. Zijn vrijwel even duur (520 om 560 euro bij Hopmans) en even zwaar als Neutron ultra (1470g om 1482g), echter aerodynamischer, en meer allround. Qua stijfheid zitten eurus wielen bij de top, zie diverse tests. Het gewicht van het velglint vervalt bij de eurus wielen, waardoor ze netto zelfs nog iets lichter zijn. Ik rijd met Vittoria EVO CX banden; omleggen gaat probleemloos, misschien juist door het ontbreken van het velglint.
Als je valt op de carbon naafjes van de neutron ultra's, dan zou je evt. voor shamal ultra kunnen gaan, (1425g en 720 euro).
N.B.: kies voor de clincher versie; 2-way fit is beperkt bruikbaar, duurder en iets zwaarder.
Succes met je keuze!
Ja, waarom geen Eurus,
Of Fullcrum 1
Of Easton EA90
Of Lightweights
of Shamal
of enz enz enz
Waarom het nog moeilijker maken dan het is Loos? Er zijn zat alternatieven maar dat was niet echt de vraag van de TS
Of Fullcrum 1
Of Easton EA90
Of Lightweights
of Shamal
of enz enz enz
Waarom het nog moeilijker maken dan het is Loos? Er zijn zat alternatieven maar dat was niet echt de vraag van de TS
Live fast; die young. mijn blog
@Loos:
Ik weet dat het in eerste plaats niet om looks gaat bij fietsonderdelen, maar ik hou echt niet van de G3 wielen zoals Eurus. Neutrons vind ik t.o.v. handegespaakte wielen al minder mooi, maar bij een moderne fiets zijn ze best nice.
Bovendien zijn de Neutrons volgens mij een stuk comfortabeler (verticaal).
Ik rij best veel op klinkerwegen en hecht veel waarde aan een wat soepeler wiel, maar het moet zijdelings natuurlijk wel stijf blijven om lekker staand te kunnen klimmen.
Bij meerdere shops zijn Neutron Ultra's gewoon in stock, dus ik denk dat ik er maar voor ga.
Kan ik ze nog bij Limburgs Mooiste aan een goeie test onderwerpen.
I.c.m. Vittoria's of Veloflex en Veloplugs moet het toch een redelijk licht setje kunnen worden.
Ik weet dat het in eerste plaats niet om looks gaat bij fietsonderdelen, maar ik hou echt niet van de G3 wielen zoals Eurus. Neutrons vind ik t.o.v. handegespaakte wielen al minder mooi, maar bij een moderne fiets zijn ze best nice.
Bovendien zijn de Neutrons volgens mij een stuk comfortabeler (verticaal).
Ik rij best veel op klinkerwegen en hecht veel waarde aan een wat soepeler wiel, maar het moet zijdelings natuurlijk wel stijf blijven om lekker staand te kunnen klimmen.
Bij meerdere shops zijn Neutron Ultra's gewoon in stock, dus ik denk dat ik er maar voor ga.
Kan ik ze nog bij Limburgs Mooiste aan een goeie test onderwerpen.
I.c.m. Vittoria's of Veloflex en Veloplugs moet het toch een redelijk licht setje kunnen worden.
INDECS schreef:@Loos:
Ik weet dat het in eerste plaats niet om looks gaat bij fietsonderdelen, maar ik hou echt niet van de G3 wielen zoals Eurus. Neutrons vind ik t.o.v. handegespaakte wielen al minder mooi, maar bij een moderne fiets zijn ze best nice.
Bovendien zijn de Neutrons volgens mij een stuk comfortabeler (verticaal).
Ik rij best veel op klinkerwegen en hecht veel waarde aan een wat soepeler wiel, maar het moet zijdelings natuurlijk wel stijf blijven om lekker staand te kunnen klimmen.
Bij meerdere shops zijn Neutron Ultra's gewoon in stock, dus ik denk dat ik er maar voor ga.
Kan ik ze nog bij Limburgs Mooiste aan een goeie test onderwerpen.
I.c.m. Vittoria's of Veloflex en Veloplugs moet het toch een redelijk licht setje kunnen worden.
@INDECS: Campa maakt probleemloze wielen, de neutrons zijn top klimwieltjes. dus veel succes met je neutrons bij de marmotte; een laatste opmerking: als je niet van G3 houdt: Fulcrum 1 = Eurus, maar dan zonder G3 spaakpatroon.
Ik heb hier twee Vittoria evo KS banden liggen met Vittoria binnenbandjes maar ik krijg de buitenbanden er met de hand met geen mogelijkheid om. Driemaal met twee bandenlichters het laatste gedeelte geforceerd maar daarbij ging driemaal de binnenband lek en eenmaal brak bij het liften de Tacx kunststof bandenlichter. Maar dat zal dan aan mij liggen (en aan TiesT, en aan rob74, en aan Daniel1975)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof