Geplaatst: 20 mei 2010 15:00
Vanuit liefde:
Wilier, Bianchi, noem-nog-eens-wat-Italiaans.
Vanuit zakelijk oogpunt:
Pro-tour Duits of Amerikaans.
En wel hierom:
Italiaans assortiment om de compleetheid, ammehoela. Duidelijk aanbod, daar gaat het om. Als je met jou zaak ergens voor staat, bijvoorbeeld goede service en geen gezeik, kies je de fietsen die daar bij passen. En helaas is dat volgens mij bijna nooit iets uit Italië.
Specialized heeft keiharde marges en (volgens mij) een goed product. Je vindt dus niet gauw een Specialized voor 100 euro goedkoper op internet. Dat geeft rust voor jou en de koper. Jij kunt een goede fiets verkopen en er van leven, je koper krijgt een mooie fiets en hoeft niet verder te zoeken. Als ie voor prijs gaat zit ie met Bulls goed. En Specialized heeft natuurlijk S-works wat afstraalt op de 1000 - 2000 euro fietsen.
Ik ga er hierbij wel vanuit dat je een enigszins gespecialiseerd richting racers/mtb bent met niet teveel concurrenten in de directe omgeving. Anders moet je zeker kijken hoe jouw aanbod verschilt van dan van hen.
Wilier, Bianchi, noem-nog-eens-wat-Italiaans.
Vanuit zakelijk oogpunt:
Pro-tour Duits of Amerikaans.
En wel hierom:
Italiaans assortiment om de compleetheid, ammehoela. Duidelijk aanbod, daar gaat het om. Als je met jou zaak ergens voor staat, bijvoorbeeld goede service en geen gezeik, kies je de fietsen die daar bij passen. En helaas is dat volgens mij bijna nooit iets uit Italië.
Specialized heeft keiharde marges en (volgens mij) een goed product. Je vindt dus niet gauw een Specialized voor 100 euro goedkoper op internet. Dat geeft rust voor jou en de koper. Jij kunt een goede fiets verkopen en er van leven, je koper krijgt een mooie fiets en hoeft niet verder te zoeken. Als ie voor prijs gaat zit ie met Bulls goed. En Specialized heeft natuurlijk S-works wat afstraalt op de 1000 - 2000 euro fietsen.
Ik ga er hierbij wel vanuit dat je een enigszins gespecialiseerd richting racers/mtb bent met niet teveel concurrenten in de directe omgeving. Anders moet je zeker kijken hoe jouw aanbod verschilt van dan van hen.