Het siert je dat je enigszins uitleg hebt gegeven aan deze onleesbare grafiek v.w.b. de invloed van zijwind op een velg+bandcombinatie en ja de 'drag' is de luchtdruk in grammen op een oppervlak en niet de rolweerstand. Het is dan ook m.i. niet verbazingwekkend om te constateren dat een iets kleinere band minder weerstand vertoond bij zijwind want dat weet men gewoon, omdat de aan de wind getoonde oppervlakte kleiner is.53x11 schreef: ↑25 jul 2022 16:46Wat ik dan wel weer komisch vind is dat Orlok eerst als antwoord een google search link plaatst, daarmee implicerend dat hier een klip-en-klaar antwoord mee te vinden is (de link laat tabellen zien van autobanden, MTB-banden, racefietsbanden, gravelbikebanden, etc, door elkaar heen), en een paar posts later chagrijnig gaat zitten doen (en en-passant op Cruijffiaanse wijze twee Nederlandse uitdrukkingen met elkaar verbastert) omdat hij een, toch niet zo heel ingewikkeld, grafiekje niet kan interpreteren.
Iets met introspectie... hmm, waar kwam ik dat nou eerder tegen...
In ieder geval geeft deze grafiek geen enkele informatie over het verschil in aerodynamica tussen een 23 en 25 mm band zoals @ic3d ons wil geloven en @Nuitkor heeft begrepen van wel.!
Btw, ik had het trouwens over onleesbaar en niet zoals jij suggereert onbegrijpelijk grafiekje, maar dat was jouw zelfreflectie waarschijnlijk ontgaan.