Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Easton Vista SL

bartoor
Forum-lid

bartoor 19 aug 2010 13:43

Ach het is een bekend probleem met dit type wiel. Om nu 150 euries te vragen voor een reparatie 1 maand na het verloop van de garantie is wel erg veel. Nog vervelender is dat de leveranciers nul op request geven bij een bekend probleem.
En ik ben het met je eens slijtage is normaal

Uiteindelijk een nieuwe setje cxp 33/ultergra voor 225 en heb daar inmiddels 5000 km opgereden zonder een enke probleem..

eelcoz

eelcoz 19 aug 2010 13:47

bartoor schreef:Ach het is een bekend probleem met dit type wiel. Om nu 150 euries te vragen voor een reparatie 1 maand na het verloop van de garantie is wel erg veel. Nog vervelender is dat de leveranciers nul op request geven bij een bekend probleem.
En ik ben het met je eens slijtage is normaal

Uiteindelijk een nieuwe setje cxp 33/ultergra voor 225 en heb daar inmiddels 5000 km opgereden zonder een enke probleem..

Naast garantie is er ook nog zoiets als verwachte levensduur. Als net na het aflopen van de garantieperiode iets kapot gaat, en dit is niet aan jou te wijten, behoort een winkelier/fabrikant wel degelijk mee te dragen in de kosten.

Zo ging mijn laptop een paar weken na het aflopen van de garantieperiode kapot. Vervolgens hoefde ik bij de MediaMarkt slechts een kwart van de normale reparatiekosten te betalen.

Wat dat betreft vind ik dat bartoor wel een punt heeft.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 aug 2010 14:16

Otje 2 schreef:
bartoor schreef:Onder mijn Cube streamer 2008 zaten ook Easton Vista SL wielen. Na 3000 km begon de boel te kraken dit was net buiten de garantie periode. FM deed niets geen garantie meer kon het laten maken voor 150 euries maar zonder de garantie dat het niet weer zou gebeuren. Vervolgens contatc gezocht met Cube,Veltec en Easton zelf maar je wordt weer teruggestuurd naar de FM. Waardeloos support van Cube, Veltec en van Easton ze staan nog in de schuur heb inmiddels de lagers vervangen en de body vol olie gegoten en gebruikt op de Tacx maar na enige tijd komt het gekraak weer terug.
Onlangs Veltec gemaild maar geen reactie. Kortom het zijn mooie wielen maar de leveranciers verkopen graag nieuwe spulletjes met zo weinig mogelijk support..

Wat een onzinnige reactie. Garantie is verlopen... Na 3000 km kan er best iets kraken als ze wat te lijden hebben gehad. Om dan meteen alle leveranciers en producenten te gaan mailen..... Misschien was die aanbieding van je FM wel niet zo slecht.

Is toch gewoon onderhoud, je trapas kun je ook in 3000 km verkloten......draaiende delen slijten. Helaas soms te snel.

Ik vind 3000 toch echt absurd kort voor een wielset in een racefiets. Gezien het aantal km's dat de TS heeft gereden zal het ook echt niet veel in de regen en pekel geweest zijn. Daarnaast snap ik niet dat het €150 kost om de wielset te repareren, nieuwe lagers en een nieuwe body kan toch echt wel voor wat minder. Maar goed je gaat geen €150 uitgeven aan een wielset die door sommige winkels voor €175 werd verkocht.

Dat de andere bedrijven niet reageren vind ik minder kwalijk, ze hebben niets met de consument te maken. Als het nu nog om een heel duur product gaat zullen ze misschien eerder reageren, maar zo'n instapsetje niet. De schuld ligt volledig bij de FM en je hebt juridisch gezien nog wel recht op garantie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie