versnelling
- plantagenet
- Forum-lid
the student schreef:Ik zit met fietsen meestal rond de 100-105 omwentelingen/min. Dus rustig de zware versnelling trappen is iets wat je heel snel moet afleren, daar gaan al je gewrichten pijn van doen.
Inderdaad. Ga eens een stuk fietsen en probeer ergens tussen 90-105 toeren/min te draaien met je trappers (klokje erbij en trap-omwentelingen tellen)
10 tegen 1 dat je dan met 50x11 het niet langer volhoudt dan 5 minuten (waarschijnlijk minder :p )
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Plantagenet schreef:the student schreef:Ik zit met fietsen meestal rond de 100-105 omwentelingen/min. Dus rustig de zware versnelling trappen is iets wat je heel snel moet afleren, daar gaan al je gewrichten pijn van doen.
Inderdaad. Ga eens een stuk fietsen en probeer ergens tussen 90-105 toeren/min te draaien met je trappers (klokje erbij en trap-omwentelingen tellen)
10 tegen 1 dat je dan met 50x11 het niet langer volhoudt dan 5 minuten (waarschijnlijk minder :p )
5 minuten?? Ik vind dit al erg ruim genomen!
Road: Cannondale Supersix EVO HM Sram Red (2012)
MTB: Cannondale F29
MTB: Cannondale F29
- plantagenet
- Forum-lid
rookie77 schreef:Plantagenet schreef:the student schreef:Ik zit met fietsen meestal rond de 100-105 omwentelingen/min. Dus rustig de zware versnelling trappen is iets wat je heel snel moet afleren, daar gaan al je gewrichten pijn van doen.
5 minuten?? Ik vind dit al erg ruim genomen!
Voordeel van de twijfel....ik denk dat ik niet eens in de buurt kom van die 90 RPM
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
rabobankie schreef:ik heb vandaag mijn fiets opgehaald:
http://www.12gotrading.nl/racefietsen/t ... ur_rc_2010
ik heb al wat in de straat gefietst (in- en uitklikken is trouwens veeeeel makkelijker dan ik dacht), maar in de straat trap ik makkelijk het zwaarste verzet weg. en dan ga ik nog niet eens boven de 15 a 20... kan ik wel een versnelling trappen als het bergaf gaat dan of als ik boven de 30 km/h wil?
komt dit omdat die gewoon niet zo'n hele geavanceerde en dure fiets is of is dit normaal? of zijn mijn benen gewoon te sterk?
En zo weten we dan wat voor type wielrenner je bent: een stoemper
Ik vind dit wel een redelijk briljant topic. Een soort Jiskefet.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
-
- Forum-lid
rookie77 schreef:eelcoz schreef:Ik vind dit wel een redelijk briljant topic. Een soort Jiskefet.
Stift... ctrl+F6; koning terug op de boer.
Jack in the box
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
- plantagenet
- Forum-lid
paulwindtegen schreef:rookie77 schreef:eelcoz schreef:Ik vind dit wel een redelijk briljant topic. Een soort Jiskefet.
Stift... ctrl+F6; koning terug op de boer.
Jack in the box
Zegguh manne......Stiften?
> ja, stiften ja
> Inderdaad Storm. Kijk, 5 terugnemen, als je een boer en een vrouw hebt kun je nu ondersteken en daarop terugnemen. Ik zet hem nu op 200, omdat ik weet dat ik hier de 4, de 2, jack-in-the-box, af ga nemen. Hier met de 2 haal ik hem weer naar onder toe. Nu kun je dus alleen met een ondersteekkaart óf verdubbelen [....]
[size=0]Geniale serie
[/size]
> Inderdaad Storm. Kijk, 5 terugnemen, als je een boer en een vrouw hebt kun je nu ondersteken en daarop terugnemen. Ik zet hem nu op 200, omdat ik weet dat ik hier de 4, de 2, jack-in-the-box, af ga nemen. Hier met de 2 haal ik hem weer naar onder toe. Nu kun je dus alleen met een ondersteekkaart óf verdubbelen [....]
[size=0]Geniale serie
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)