Tijdens het fietsen aan eten denken
Ben een keer op minder dan een km van huis gestopt en me daar laten ophalen. Tank helemaal leeg. Ik voelde die hypo wel aankomen, maar dacht dat ik wel zou halen. Niet dus. Thuis met kopjes thee met suiker én bouillon weer bij de levenden gebracht.
hun fietsen.
Waarschijnlijk niet. Het voorval is ruim 20 jaar geleden en daarna heb ik m’n lesje wel geleerd.
Nooit meer gebeurd.
‘The love of my life’ heeft destijds even de huisarts gebeld en de adviezen hierboven van de arts gekregen. En mij met zachte hand gedwongen ze op te volgen.
Nooit meer gebeurd.
‘The love of my life’ heeft destijds even de huisarts gebeld en de adviezen hierboven van de arts gekregen. En mij met zachte hand gedwongen ze op te volgen.
hun fietsen.
Lijkt me allemaal niks bijzonders. Ik denk aan heel veel dingen tijdens het fietsen. Daar is fietsen juist goed voor me. Soms eten, soms werk, soms familie, soms sex, vul zelf de rest maar in..
En inderdaad, echte hongerklop, dan fiets je echt geen deuk meer in een pakje boter. Ik rij normaal rond de 29/30 per uur, dan riant onder de 25. En dan kost het nog moeite ook.
En inderdaad, echte hongerklop, dan fiets je echt geen deuk meer in een pakje boter. Ik rij normaal rond de 29/30 per uur, dan riant onder de 25. En dan kost het nog moeite ook.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Je fietste om 17h00 van huis weg en je laatste maaltijd was om 13h00. Ik ga er even vanuit dat je bormaal gesprokeb rond zessen je warme prak naar binnen duwt. In dat geval zei je biologische klok gewoon HONGER!! Ook omdat je bezig was de voorraden koolhydraten op te souperen.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Voel je een hongerklop aankomen of gebeurd dit heel plotseling?
Het kán plotseling komen. Maar doorgaans ga je meer door de stadia van 1)ik wil echt niets eten 2) ik zou wel wat maar binnen kunnen schuiven 3) ik begin trek te krijgen (dit is het teken dat je meteen iets moet eten) 4) oh fuck (te laat).Danny091283 schreef: ↑19 jun 2023 10:33 Voel je een hongerklop aankomen of gebeurd dit heel plotseling?
Hongerklop overkomt mensen vaker als ze al vermoeid waren (bijvoorbeeld op 3e dag van een fietsvakantie), of als je bijvoorbeeld in uur 5 gewoon geen suiker meer weg krijgt en dan denkt dat je wel thuis komt zonder.
Jouw voorbeeld klinkt niet als hongerklop (tank = leeg), wel als een lichaam dat het singaal geeft dat je moet tanken.
Dat signaal moet je eigenlijk altijd opvolgen. Dat eene reepje dat je nu denkt te besparen ga je er thuis dubbel en dwars alsnog bij eten.
-
- Forum-lid
Luisteren naar je lichaam is idd het beste.
Moet ook eigenlijk weer eens naar de huisarts. Na het fietsen ben ik steeds licht in het hoofd.
Ook 2 uur later nog.
Vorig jaar heb ik eens bloed laten prikken, maar daar kwam niets uit.
Moet ook eigenlijk weer eens naar de huisarts. Na het fietsen ben ik steeds licht in het hoofd.
Ook 2 uur later nog.
Vorig jaar heb ik eens bloed laten prikken, maar daar kwam niets uit.
Dat kan ontzettend veel oorzaken hebben. Maar gezien je voorgaande vraag zou ik toch denken aan een eet en drink probleem. Als dat onwaarschijnlijk is, dan pas doorzoeken. Het is kennelijk niet heel schadelijk, omdat je dit vaker hebt, en er nog bent.
Weeg jezelf eens voor en na het fietsen (met fietskleding aan of naakt). Als je na een rit van 2 a 3 uur meer dan een halve kilo lichter bent na het fietsen, dan moet je meer drinken.
Als het ook na een kort ritje optreedt zou ik het eerder laten analyseren.
Weeg jezelf eens voor en na het fietsen (met fietskleding aan of naakt). Als je na een rit van 2 a 3 uur meer dan een halve kilo lichter bent na het fietsen, dan moet je meer drinken.
Als het ook na een kort ritje optreedt zou ik het eerder laten analyseren.