Mont ventoux 30x25
-
- Forum-lid
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50
op zonnenergie met bijgeleverd muskietennet!
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
[quote="Margriet"][quote="Geer"]
maar nog even en we monteren een elektromotor om de Ventoux te kunnen beklimmen. [/quote]
Gezien de toename van de verhuur e-bikes zal het niet meer zo lang duren dat de e-bikes ook de MV gaan ontdekken
[/quote]
En deze "lokale FM" heeft dat op tijd ingezien:D!
maar nog even en we monteren een elektromotor om de Ventoux te kunnen beklimmen. [/quote]
Gezien de toename van de verhuur e-bikes zal het niet meer zo lang duren dat de e-bikes ook de MV gaan ontdekken
[/quote]
En deze "lokale FM" heeft dat op tijd ingezien:D!
60 x Ventoux
Ook mijn maat en ik gaan naar de Alpe en de Ventoux toe.
22 juni is het zover, ik weeg nu (nog) 87 kg, en ondanks dat een collega op het werk zegt tegen mij dat ik het met een 30 x 25 wel ga redden, laat ik zeker een 30 x 27 monteren.
Al is het alleen maar voor het gevoel dat je iets "achter de hand" hebt. Ben niet een echte klimmer, beetje gemiddeld, vaak puur op karakter en kracht, korte steile klimmen liggen me beter,
ga dus ook nog op wat langere klimmen oefenen, op het moment heb ik net onder de 1500 km op de teller staan op de racer.
Dat lijkt mij ook heel belangrijk; karakter en jezelf kunnen inschatten.
Als je al zo'n beetje 15 jaar fietst weet je wel wat je kunt en kun je aardig een "rit" indelen.
Ook vooral rustig van start gaan lijkt me ook zeer verstandig, je eigen niet gek laten maken,
mocht je op het laatst nog wat over hebben (wat me sterk lijkt)
kun je nog altijd even een sprintje trekken :d
Maar bovenal genieten, genieten en nog eens genieten van deze mysterieuze berg.
Succes allemaal.
22 juni is het zover, ik weeg nu (nog) 87 kg, en ondanks dat een collega op het werk zegt tegen mij dat ik het met een 30 x 25 wel ga redden, laat ik zeker een 30 x 27 monteren.
Al is het alleen maar voor het gevoel dat je iets "achter de hand" hebt. Ben niet een echte klimmer, beetje gemiddeld, vaak puur op karakter en kracht, korte steile klimmen liggen me beter,
ga dus ook nog op wat langere klimmen oefenen, op het moment heb ik net onder de 1500 km op de teller staan op de racer.
Dat lijkt mij ook heel belangrijk; karakter en jezelf kunnen inschatten.
Als je al zo'n beetje 15 jaar fietst weet je wel wat je kunt en kun je aardig een "rit" indelen.
Ook vooral rustig van start gaan lijkt me ook zeer verstandig, je eigen niet gek laten maken,
mocht je op het laatst nog wat over hebben (wat me sterk lijkt)
kun je nog altijd even een sprintje trekken :d
Maar bovenal genieten, genieten en nog eens genieten van deze mysterieuze berg.
Succes allemaal.
Bikers are not alone
-
- Forum-lid
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50
ik heb beide meegemaakt: bij Simpson komen en doodgaan, 6 per uur, terwijl ik op weg was naar een recordtijd. En omgekeerd, daar aankomen, overschot hebben en versnellen. Dat laatste is zo'n geweldig gevoel: je hebt met een goed gevoel gereden (wat niet wil zeggen dat het een makkie was uiteraard) en kunt dat bekronen met een eindinspanning om dan met een brede glimlach boven te komen. Ik wil vertrekken, nu! (nog effe wachten tot half juli)
Het verschil tussen de cassettes is niet veel. Ik denk altijd.....als je lichter hebt, ga je lichter schakelen (soms onnodig).......heb je geen lichtere versnelling dan zal je het er mee moeten doen en met een beetje mentale kracht lukt het dan wel. Maar als je twijfelt, kun je het natuurlijk altijd doen.....de kosten zijn het niet.
Mijn mening is dat als je een 27 steekt achter, dat je hem ook gaat gebruiken. Aan de andere kant vind ik dat als je twijfeld, je gewoon die 27 moet steken.
Als tip wil ik meegeven dat als je nogal kapot boven komt, daar ff je rust pakt. Als je totaal kapot boven komt en je gaat meteen afdalen, dan kan dat nog wel eens spannende momenten opleveren doordat je concentratie minder is door de vermoeidheid. Tenminste dat ervaarde ik twee jaar geleden.
Ga er heen en fiets die berg op, hoe lang je erover doet boeit niet. Is gewoon een prachtige ervaring. Toen ik terug op de camping kwam en naar de MV keek vanuit m'n stoel, sprongen de tranen weer in mijn ogen
Ik vond de MV overigens veel zwaarder van de Alpe d'Huez...
Veel plezier en veel succes!!
Als tip wil ik meegeven dat als je nogal kapot boven komt, daar ff je rust pakt. Als je totaal kapot boven komt en je gaat meteen afdalen, dan kan dat nog wel eens spannende momenten opleveren doordat je concentratie minder is door de vermoeidheid. Tenminste dat ervaarde ik twee jaar geleden.
Ga er heen en fiets die berg op, hoe lang je erover doet boeit niet. Is gewoon een prachtige ervaring. Toen ik terug op de camping kwam en naar de MV keek vanuit m'n stoel, sprongen de tranen weer in mijn ogen
Ik vond de MV overigens veel zwaarder van de Alpe d'Huez...
Veel plezier en veel succes!!
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1
Colnago CX-1
Ook alvast succes.
Ik ben best serieus aan het trainen voor de Alpe d'Huez en MV, maar in het kader van beter mee dan om verlegen toch op de triple een 12-27 laten zetten. Zowieso ben ik wat meer van de hogere cadans dan teveel op kracht.
Wat mij het moeilijkste lijkt is snel een goede cadans vinden in combinatie met de kracht die je langere tijd kun leveren (moeilijk in te schatten als je niet vaker zo'n hoge berg hebt gedaan, alleen wat serieze heuvels in de EIffel in Duitsland).
Ik ben best serieus aan het trainen voor de Alpe d'Huez en MV, maar in het kader van beter mee dan om verlegen toch op de triple een 12-27 laten zetten. Zowieso ben ik wat meer van de hogere cadans dan teveel op kracht.
Wat mij het moeilijkste lijkt is snel een goede cadans vinden in combinatie met de kracht die je langere tijd kun leveren (moeilijk in te schatten als je niet vaker zo'n hoge berg hebt gedaan, alleen wat serieze heuvels in de EIffel in Duitsland).
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Als je niet meer kan praten dan ga je te hard.
Zo ik heb de laatste kilometers gemaakt in Nederland.
Helaas heb ik er maar 1360km kunnen maken dit wegseizoen.
Hopelijk is het voldoende.
Volgende week eerst nog even oefenen bij tossa de mar in Noord spanje.
En dan vanaf 29 Mei op naar de Ventoux.
Ben benieuwd of het "harken" wordt op 30x25.
Helaas heb ik er maar 1360km kunnen maken dit wegseizoen.
Hopelijk is het voldoende.
Volgende week eerst nog even oefenen bij tossa de mar in Noord spanje.
En dan vanaf 29 Mei op naar de Ventoux.
Ben benieuwd of het "harken" wordt op 30x25.
Ga het gewoon proberen, op zich ben ik in goede conditie.
Ben alleen bang dat mijn gewicht (87Kg) een nadeel zal worden tijdens de klim.
Maar zoals Serbak zei:
Ben alleen bang dat mijn gewicht (87Kg) een nadeel zal worden tijdens de klim.
Maar zoals Serbak zei:
En er zijn nog wel meer tochten te maken rondom de ventoux.Niet bang zijn en gewoon gaan. In het ergste geval kun je altijd weer terug naar beneden als het niet gaat:-) Als je zorgt dat je rustig eigen tempo blijft fietsen kom je echt wel boven hoor....
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik denk dat het wel goed zit met de mentaliteit, dus gewoon gaan met die banaan!.
Het is wel zo dat de adviezen hier echt bedoeld zijn om jouw beleving leuker te maken, en niet om je bang te maken.
Het is wel zo dat de adviezen hier echt bedoeld zijn om jouw beleving leuker te maken, en niet om je bang te maken.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®