Dat vind ik nogal kort door de bocht. Als je zo redeneert, dan zou je eigenlijk enkel de helm mogen dragen die als beste uit bepaalde testen komt. Uiteraard getest door een onafhankelijk testorgaan. Ah ja, veiligheid boven alles, je hebt immers maar één hoofd.
Replica Abus Gamechanger?
Uiteraard moet iedereen dat voor zichzelf weten, maar ik draag alleen helmen van gerenommeerde merken. Zelf heb ik bijv alleen helmen van Kask, die alleen zich alleen bezighoudt met het maken van helmen. Maar ander ieder topmerk heeft dat ook voor elkaar. Ga echt geen replica op mijn hoofd doen, je bent daar nooit zeker van...alleen dat idee al.
- thestudent
- Forum-lid HC
Op zich is het dan wel weer een mooi onderwerp voor een Fiets artikel. Bestel een aantal neppers en de echte en ga ze testen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Voor onder de €100,- heb je een Abus je doet er 5 jaar mee is 2 tientjes per jaar.
Waar hebben we het nog over eigenlijk?
https://www.mantel.com/fietshelmen?bran ... er=price_a
Waar hebben we het nog over eigenlijk?
https://www.mantel.com/fietshelmen?bran ... er=price_a
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Nu nog een aantal vrijwilligers vinden om ze te testen...thestudent schreef: ↑01 aug 2023 09:22 Op zich is het dan wel weer een mooi onderwerp voor een Fiets artikel. Bestel een aantal neppers en de echte en ga ze testen.
- thestudent
- Forum-lid HC
Mechanisch testen is ook prima.
Zo'n abus viantor is een tophelmpje voor t geld hoor.
Zo'n abus viantor is een tophelmpje voor t geld hoor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Een compleet onafhankelijk testorgaan vinden gaat nog moeilijker zijn.SiO2 schreef: ↑01 aug 2023 09:27Nu nog een aantal vrijwilligers vinden om ze te testen...thestudent schreef: ↑01 aug 2023 09:22 Op zich is het dan wel weer een mooi onderwerp voor een Fiets artikel. Bestel een aantal neppers en de echte en ga ze testen.
-
- Forum-lid HC
En hoe duurder hoe beter
Ooit is er juist een test geweest van de ANWB, waar de goedkoopste helmen de meeste bescherming boden. Voornamelijk door het extra materiaal. Duurdere helmen zijn Voornamelijk beter in warmte regulering.
Nogmaals, ik heb ook maar 1 hoofd, waar ik zuinig op ben. Maar dat betekent niet dat ik de Chinese helmen allemaal links zou laten liggen. Daar zitten gewoon goede exemplaren tussen. Het vergt alleen iets meer uitzoeken, welke helm dat is. (En Nogmaals een namaak is dat meestal niet)
Ooit is er juist een test geweest van de ANWB, waar de goedkoopste helmen de meeste bescherming boden. Voornamelijk door het extra materiaal. Duurdere helmen zijn Voornamelijk beter in warmte regulering.
Nogmaals, ik heb ook maar 1 hoofd, waar ik zuinig op ben. Maar dat betekent niet dat ik de Chinese helmen allemaal links zou laten liggen. Daar zitten gewoon goede exemplaren tussen. Het vergt alleen iets meer uitzoeken, welke helm dat is. (En Nogmaals een namaak is dat meestal niet)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Zo'n Ekoi met een adviesprijs van boven de 100 Euro kan je heel dikwijls kopen voor minder dan 50 Euro.
Als je hem dan voor de adviesprijs koopt is het een goede helm en in de sale plots een budgethelmpje.
Het ontwikkelen/testen/marketing van een helm gebeurt in de meeste gevallen vanuit Europa/VS.
Maar de productie van (bijna) alle helmen vindt dan weer, waarschijnlijk omdat de productie van helmen hier te vervuilend is, plaats in China.
Als je hem dan voor de adviesprijs koopt is het een goede helm en in de sale plots een budgethelmpje.
Het ontwikkelen/testen/marketing van een helm gebeurt in de meeste gevallen vanuit Europa/VS.
Maar de productie van (bijna) alle helmen vindt dan weer, waarschijnlijk omdat de productie van helmen hier te vervuilend is, plaats in China.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De Corsa light in S/M past wel ok voor mij. De AR13 in L/XL leek wat groot maar het sluitingsmechanisme is defect, ik kan enkel aanspannen en niet losser maken.Lcsmet schreef: ↑30 jul 2023 17:19Ik heb zowel de Ekoi Corsa Light Evo als de AR13.
De AR13 valt een beetje kleiner dan de Corsa Light Evo.
Neem met je 58 cm maar de L/XL versie.
De AR13 valt optisch relatief klein.
En kost nu maar net zoveel als een namaak (want replica hierboven vind ik net iets te netjes geformuleerd) helm.