Tweedeling
Waarom zou er kinnesinne zijn bij iemand die een fiets van 10k+ koopt? Maar om nu maar aan te nemen dat iemand die een fiets van 2k koopt jaloers is, gaat ook wel ver. Ik heb een fiets van 5 jaar oud. kostte 3400 euro. Di2 omdat het erop zat. Voor mijn gevoel heb ik nog steeds een nieuwe fiets. Ben er gelukkig mee. Die 10k+ kunnen we makkelijk betalen, maar daar word ik niet gelukkiger van. De volgende, als die er ooit komt, kan zo maar weer goedkoper worden.
En de jeugd denkt dat een dure fiets nodig is? Juist een andere categorie denk ik.
En de jeugd denkt dat een dure fiets nodig is? Juist een andere categorie denk ik.
Beetje flauw om iemand’s “dure” fietskeuze te bekritsiseren. Kan best zijn best zijn dat iemand met een fiets van 2k meer van zn besteedbaar inkomen kwijt wad aan zn fiets dan iemand die n fiets van 7k rijdt.
Maw laat iedereen in zn waarde.
Maw laat iedereen in zn waarde.
-
- Forum-lid HC
Mijn fiets kostte 2200 euro, Allez frame was 750 euro, Force groepje en destijds Fulcrum Zero.
Vorig jaar omdat de Fulcrums versleten waren, een setje nieuwe wielen erin.
Het meeste commentaar krijg ik nog over mijn Garmin 705 wat is dat nou voor een een computer op je stuurpen?
Na 12 jaar gaat de batterij nog steeds 11 uur mee.
Zelf krijg ik wat meer moeite met het bijhouden van de dure race karretjes met Di en schijfremmen, maar dat heeft meer met de leeftijd te maken dan de fiets!
![Afbeelding](https://scontent.fams2-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/368692506_6452702398180078_5443629578546717862_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg&_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=-VrG1Ci7Lo8AX9wnuq9&_nc_ht=scontent.fams2-1.fna&oh=00_AfAJPaD8O8PlcxGqe7k5H17I9zCyR-Wz2mR-6W0iDmb3rQ&oe=64EFBCCF)
Vorig jaar omdat de Fulcrums versleten waren, een setje nieuwe wielen erin.
Het meeste commentaar krijg ik nog over mijn Garmin 705 wat is dat nou voor een een computer op je stuurpen?
Na 12 jaar gaat de batterij nog steeds 11 uur mee.
Zelf krijg ik wat meer moeite met het bijhouden van de dure race karretjes met Di en schijfremmen, maar dat heeft meer met de leeftijd te maken dan de fiets!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Afbeelding](https://scontent.fams2-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/368692506_6452702398180078_5443629578546717862_n.jpg?stp=cp6_dst-jpg&_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=-VrG1Ci7Lo8AX9wnuq9&_nc_ht=scontent.fams2-1.fna&oh=00_AfAJPaD8O8PlcxGqe7k5H17I9zCyR-Wz2mR-6W0iDmb3rQ&oe=64EFBCCF)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Nou ik heb zelf een trek domane 4 met tiagra en goede lichte mavic wielen compleet voor 1900 euro.
Maar kan wel genieten van prijzige fietsen van andere mensen ook op het forum.
Heb ontzettende veel plezier met mijn fiets.
Wil zelf niet meer kwijt dan 2000 euro voor race fiets
Maar dat moet men zelf beslissen
Maar kan wel genieten van prijzige fietsen van andere mensen ook op het forum.
Heb ontzettende veel plezier met mijn fiets.
Wil zelf niet meer kwijt dan 2000 euro voor race fiets
Maar dat moet men zelf beslissen
Dat is dus die kinnesinne ik heb een fiets van blabla maar ik kan makkelijk 10k betalen….beetje zielig ook wel een beetje Nederlands. Ik kan het niet makkelijk betalen, moet er gewoon voor werken, maar kan enorm genieten van andermans fietsen. Op de posbank recent nog staan vergapen aan een s-works lekker toch.
Maserati draai ik mijn hoofd voor om, geweldig….
Maserati draai ik mijn hoofd voor om, geweldig….
Nou Peter, je doet alsof er kinnesinne is omdat anderen meer uit kunnen, of willen geven. Ja, ik kan het makkelijk dat meer uitgeven, maar goed genoeg is voor mij goed genoeg. Dat lijkt niet iedereen aan te kunnen nemen. En wat is daar Nederlands aan? Vertel. En dat jij wel relatief veel geld uit geeft aan een fiets is toch jouw overweging? Daar hoef ik toch niets van te vinden? Ieder geeft zijn geld op zijn of haar manier uit.Peter243 schreef: ↑27 aug 2023 15:01 Dat is dus die kinnesinne ik heb een fiets van blabla maar ik kan makkelijk 10k betalen….beetje zielig ook wel een beetje Nederlands. Ik kan het niet makkelijk betalen, moet er gewoon voor werken, maar kan enorm genieten van andermans fietsen. Op de posbank recent nog staan vergapen aan een s-works lekker toch.
Het feit dat iemand moet uitleggen dat hij een fiets van 3000 heeft maar makkelijk 10k kan betalen is al een beetje triest. Ook totaal overbodige info, maar ja het forum mocht eens denken dat je niet meer kan betalen…..ik stop ermee de safety car gaat weer naar binnen. Typisch Nederlands is dat je alles wat je zegt blijkbaar moet verantwoorden. Daar doe ik niet mee, geen energie steken in zaken die je niet kunt veranderen.
Al gelezen wat jezelf uitlegt? Kom als autorace voorbij is ook nog even uitleggen wat er Nederlands aan is.Peter243 schreef: ↑27 aug 2023 15:32 Het feit dat iemand moet uitleggen dat hij een fiets van 3000 heeft maar makkelijk 10k kan betalen is al een beetje triest. Ook totaal overbodige info, maar ja het forum mocht eens denken dat je niet meer kan betalen…..ik stop ermee de safety car gaat weer naar binnen.
Fietsen is voor de rijken geworden...
Toen ik in de markt was voor iets nieuws, was een SuperSix met Ultegra, Di2 ook al 7500€. En dan zit er een vrij simpele wielset bij. Dus je moet er nog €1000 op investeren om het in evenwicht te hebben. Een Dogma was met €11000 niet eens zoveel duurder. Ja, €2500 duurder, maar niet 2 of 3x duurder. En Fiets is natuurlijk ook afhankelijk van wat de importeur wil geven.
En daarom heb ik geen abbonement, het is niet echt onafhankelijke journalisten. Maar welke reviewer is wel zelfstandig? Influencers, podcast makers etc praten ook alleen over dingen die ze krijgen. Zelf kopen voor een objectieve review zijn er weinig, DC Rainmaker is een van de zeldzame gevallen.
Toen ik in de markt was voor iets nieuws, was een SuperSix met Ultegra, Di2 ook al 7500€. En dan zit er een vrij simpele wielset bij. Dus je moet er nog €1000 op investeren om het in evenwicht te hebben. Een Dogma was met €11000 niet eens zoveel duurder. Ja, €2500 duurder, maar niet 2 of 3x duurder. En Fiets is natuurlijk ook afhankelijk van wat de importeur wil geven.
En daarom heb ik geen abbonement, het is niet echt onafhankelijke journalisten. Maar welke reviewer is wel zelfstandig? Influencers, podcast makers etc praten ook alleen over dingen die ze krijgen. Zelf kopen voor een objectieve review zijn er weinig, DC Rainmaker is een van de zeldzame gevallen.
Dogma F