Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Schrale kont

ilpirato
Forum-lid

ilpirato 04 jun 2010 13:01

Hoi FWR,

aangezien de wondjes, veroorzaakt door waarschijnlijk mijn vorige zadel, nog steeds niet helemaal weg zijn, blijf ik ze "open" rijden.
Gisteren 80km in het zadel gezeten en bij thuiskomt helemaal nergens last van. Daarmee bedoel ik geen pijn en geen nieuwe plekjes. De plekjes die er nog zaten waren wel rood.
Wegens omstandigheden kan ik dit weekend niet fietsen dus heb nu rust tot dinsdag, kan alles goed genezen. Ik zal weer een post plaatsen als ik dan weer gefietst heb.

Grtzz
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

fwr
Forum-lid

fwr 06 jun 2010 14:17

Ok, dan hoor ik het dan wel!

Ik heb gisteren voor het eerst in mijn leven 150 kilometer gefietst (bij Limburgs Mooiste) en vrees dat ik het nu echt een week rust moet gaan geven. Dus het zou fijn als ik zou weten of het bij jou inderdaad verholpen is want het verpest het plezier wel enigszins.

kempenaar
Forum-lid

kempenaar 07 jun 2010 22:26

Nou FWR, je was niet de enige !! Heb LM al 5 keer eerder gereden en gister met die warmte ging het voor het eerst ook fout. En ik was zeker niet de enige !!

ilpirato
Forum-lid

ilpirato 13 jun 2010 21:13

Hey FWR,

ik heb vandaag 186 km op de fiets gezeten en ik heb helemaal nergens meer last van! Geen wondjes geen zere kont echt helemaal niets. Wat ik dus heb gedaan is een nieuw zadel gemonteerd en Assos zalf op me kont gesmeerd.
In mijn oude zadel, Selle Italia Flite Flow Carbonio, zat een gat welke de druk op het zaakje moest verminderen. Dit hielp prima, maar hierdoor onstond er meer druk op andere delen. Precies de delen waar ik de wondjes had. Nieuw zadel was voor mij dus de oplossing.

Grtzz
Colnago CX-1

farelli
Forum-lid

farelli 13 jun 2010 21:38

Fijn voor je.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 13 jun 2010 22:56

Is de Flite Flow Carbonio je nieuwe zadel geworden?

fwr
Forum-lid

fwr 14 jun 2010 11:38

Il Pirato schreef:Hey FWR,

ik heb vandaag 186 km op de fiets gezeten en ik heb helemaal nergens meer last van! Geen wondjes geen zere kont echt helemaal niets. Wat ik dus heb gedaan is een nieuw zadel gemonteerd en Assos zalf op me kont gesmeerd.
In mijn oude zadel, Selle Italia Flite Flow Carbonio, zat een gat welke de druk op het zaakje moest verminderen. Dit hielp prima, maar hierdoor onstond er meer druk op andere delen. Precies de delen waar ik de wondjes had. Nieuw zadel was voor mij dus de oplossing.

Grtzz

Goed om te horen, in ieder geval voor jou.

Ik heb sinds vorige week maar een keertje gefietst en toen viel het eigenlijk erg mee. De rest van de week gevoetbald en daarbij gisteren een lelijke enkelblessure opgelopen, waardoor ik nog niet durf te zeggen wanneer ik weer kan fietsen.
Het wordt dus even afwachten, positieve is dat alle wondjes dan in ieder geval weg zijn.

diederikje
Forum-lid

diederikje 14 jun 2010 11:47

fietsen is een enkelvoudige beweging, dus als het goed is kun je vrij gauw weer gaan fietsen.
ik zou alleen niet gelijk sprintjes gaan trekken en weerstandstraining gaan doen, maar een lekkere duutraining in D1/D2 moet vrij gauw kunnen (ligt wel een beetje aan wat het is; als je door je enkel bent gegaan en hij is niet dik meer dan kun je wel gaan, zit je nog in het gips, dan zou ik even wachten...).
laat mij maar fietsen!

fwr
Forum-lid

fwr 14 jun 2010 11:55

Ik schat zelf ook in dat ik binnen een paar dagen wel weer rustig moet kunnen fietsen.

Vorige keer dat het me overkwam kon dat ook, terwijl het toen echt dik een maand duurde voordat ik weer pijnvrij kon lopen. Fietsen is wat dat betreft inderdaad een weinig belastende sport.

Zoals ik het nu zie is het in ieder geval wel de laatste keer geweest dat ik gevoetbald heb want eigenlijk is het dit niet waard. Zo leuk vind ik het niet eens, ik doe het meer voor de gezelligheid ...

diederikje
Forum-lid

diederikje 14 jun 2010 12:06

FWR schreef: ... want eigenlijk is het dit niet waard. Zo leuk vind ik het niet eens...

precies!

ik ben afgelopen jaar verzorger geweest voor een voetbalelfstal (2 volledige avonden EN iedere zaterdag voor de club weg), en kwam DUS niet aan fietsen toe want ik wil mijn gezin ook nog wel eens ontmoeten.

laat mij maar fietsen!
laat mij maar fietsen!

ilpirato
Forum-lid

ilpirato 14 jun 2010 13:45

@ Stephan:
Il Pirato schreef:In mijn oude zadel, Selle Italia Flite Flow Carbonio, zat een gat welke de druk op het zaakje moest verminderen.

Ik rij nu op een Prologo Scrath Nack
Colnago CX-1

Plaats reactie