Bontrager RSL51 , Roval Rapide CLX of DTSwiss 1400 of.....
Met wat voor binnenbanden fiets je? Je zou eens wat TPU binnenbanden kunnen proberen als je die nog niet hebt(tubolito, aero than, ridenow of zoiets). Dan win je zo 60 gram per wiel en dat geeft ongeveer 't verschil met bijvoorbeeld een set lichtere wielen van dezelfde hoogte. Kost je Max. 50 euro en als 't niks is heb je iig een setje hele kleine reservebandjes.
Ah ok waarschijnlijk na wat verschillende optie bekeken te hebben, verkeerde config gekeken.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Ik heb de RideNow TPU binnenbandjes. Zijn inderdaad een hele verbetering tav Butyl. Maar ik reed al wat langer met Latex.Aesch schreef: ↑01 okt 2023 09:15 Met wat voor binnenbanden fiets je? Je zou eens wat TPU binnenbanden kunnen proberen als je die nog niet hebt(tubolito, aero than, ridenow of zoiets). Dan win je zo 60 gram per wiel en dat geeft ongeveer 't verschil met bijvoorbeeld een set lichtere wielen van dezelfde hoogte. Kost je Max. 50 euro en als 't niks is heb je iig een setje hele kleine reservebandjes.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
MarcFaFo schreef: ↑30 sep 2023 20:48Ja wel overwogen. Maar ze komen qua stijfheid niet zo goed uit de test.
https://weightweenies.starbike.com/foru ... 3&start=60
Heb je daar wel gegevens van qua stijfheid? Als je daar zo aan hangt lijkt mij dat je alleen setjes koopt waarvan je weet wat je koopt. Dan nog is mijn mening dat het statische tests uit een lab zijn. Gevoel is misschien wel een betere meting. En zoals daniel1975 kan ik de Zipps van harte aanbevelen. Beste wielen die ik tot op heden heb gereden.
Ride bikes, not tanks!
idd met de carl z wielen rij ik nu dik 8 maanden op de gravelbike daar krijgen ze aardig op de klote.leon1 schreef: ↑03 okt 2023 09:49MarcFaFo schreef: ↑30 sep 2023 20:48Ja wel overwogen. Maar ze komen qua stijfheid niet zo goed uit de test.
https://weightweenies.starbike.com/foru ... 3&start=60Heb je daar wel gegevens van qua stijfheid? Als je daar zo aan hangt lijkt mij dat je alleen setjes koopt waarvan je weet wat je koopt. Dan nog is mijn mening dat het statische tests uit een lab zijn. Gevoel is misschien wel een betere meting. En zoals daniel1975 kan ik de Zipps van harte aanbevelen. Beste wielen die ik tot op heden heb gereden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Gegevens over de stijheid van de wielen zijn van PeakTorque. Maar idd gevoel is ook erg belangrijk en nog moeilijker te waarderen.leon1 schreef: ↑03 okt 2023 09:49MarcFaFo schreef: ↑30 sep 2023 20:48Ja wel overwogen. Maar ze komen qua stijfheid niet zo goed uit de test.
https://weightweenies.starbike.com/foru ... 3&start=60Heb je daar wel gegevens van qua stijfheid? Als je daar zo aan hangt lijkt mij dat je alleen setjes koopt waarvan je weet wat je koopt. Dan nog is mijn mening dat het statische tests uit een lab zijn. Gevoel is misschien wel een betere meting. En zoals daniel1975 kan ik de Zipps van harte aanbevelen. Beste wielen die ik tot op heden heb gereden.