Build - Specialized Diverge
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13809
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nou hier schijnt de zon al de hele ochtend. Net twee auto,s heerlijk gewassen. Ik zie de donkere wolken in Delft hangen maar hier is het prima.
Gaaf zo die documentatie van jaren terug
@jakkel Dank!
@Nijkie is aan gedacht..... TV Hangt er
Gaaf zo die documentatie van jaren terug
@jakkel Dank!
@Nijkie is aan gedacht..... TV Hangt er
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13809
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Was altijd een wens van mij, en toen ik vier jaar terug dit huis kocht heb ik dat meteen gedaan.
Echt heerlijk! Alles binnen handbereik en de ruimte.
Meteen afgemaakt met een hanggedeelte voor wielen en onder de trap staan voeding, schoenen en taxc.
Denk dat ik meer heb dan sommige FM,s
Elke keer als ik iets mis aan gereedschap dan koop ik het vaak. Ook van die handige dingen, tenminste dat vind ik dan. Vet in een injectiespuit om het makkelijk aan te brengen etc. Wielbeugel om makkelijk banden te monteren en vloeistof toe te voegen etc.
En het fijnste je kan het laten liggen, vroeger in een kleine schuur moest ik alles weer opruimen en een hele bouw vaak in de huiskamer.
Echt heerlijk! Alles binnen handbereik en de ruimte.
Meteen afgemaakt met een hanggedeelte voor wielen en onder de trap staan voeding, schoenen en taxc.
Denk dat ik meer heb dan sommige FM,s
Elke keer als ik iets mis aan gereedschap dan koop ik het vaak. Ook van die handige dingen, tenminste dat vind ik dan. Vet in een injectiespuit om het makkelijk aan te brengen etc. Wielbeugel om makkelijk banden te monteren en vloeistof toe te voegen etc.
En het fijnste je kan het laten liggen, vroeger in een kleine schuur moest ik alles weer opruimen en een hele bouw vaak in de huiskamer.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13809
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Doordat de kabels buiten om gaan bij het stuur ben je eigenlijk heel snel klaar met de fiets.
De remleiding achter zit heel netjes door de schuine buis. Er is in de mal gewoon een buisje gemaakt waardoor je de leiding er zo doorheen kan steken en ook niet rammelt, netjes gedaan.
Wat eigenlijk elke fiets zou moeten hebben wat mij betreft is het compartiment in de schuine buis zoals hieronder op de foto's Echt een behoorlijk tasje! daar kunnen verwacht ik 2 biba,s tool en het broodnodige wel in.
Waar ik mijn twijfels bij heb dat is de BSA schroefdraad. Ik weet dat de meeste dit graag zien. Maar met Dub of 30mm as vind ik de overgang in de lagercup zo dun, dat kan nooit goed bijdragen aan de stijfheid. Met een shimano as gaat het wel. Maar al het overige is 29 of 30mm. BSA zou wat mij betrfet minimaal 3 a 4mm groter moeten om voldoende vlees bij de cups te hebben. Zeker bij een zwaardere rijder denk ik dat het echt voelbaar gaat zijn. Als het zo is draagt het ook niet bij aan de levensduur van de lagers. Maargoed misschien heb ik het volledig mis.
Black inc stuur is echt heel mooi hele korte reach, daar houd ik wel van zeker met gravel zou dat voor mij een must zijn.
Balhoofd is een mooi systeem vind ik, beetje zoals een S5, je stelt het vooraf helemaal af en je stuur/topcap hebben geen enkele invloed. De afstelling gebeurt al daar onder. Wel opletten dat gaat met 2,5mm en 2mm inbus en daarvoor heb je lange inbussen nodig, de meeste zijn dan rond aan kop. Tip voor RC auto,s heb je mooie setjes van 15 euro met 1,5, 2, 2,5 en 3mm die lang en recht zijn, steeds vaker een must ook bij fietsen.
Vandaag weer even verder. remleidingen korten en monteren en ontluchten. Firmware upgrade etc.
Begin steeds benieuwder te worden hoe het rijd. Ik heb voor hem de stijvere FP6 zadelpen gemonteerd. IPV de veel lichtere FP3. Bij een 58 leveren ze de FP3 en FP6, beide kan je een kwartslag draaien voor stijver of comfort. Ik heb nu de zware op de comfort stand, dan kan de pen het nog iets stijver als het moet.
De remleiding achter zit heel netjes door de schuine buis. Er is in de mal gewoon een buisje gemaakt waardoor je de leiding er zo doorheen kan steken en ook niet rammelt, netjes gedaan.
Wat eigenlijk elke fiets zou moeten hebben wat mij betreft is het compartiment in de schuine buis zoals hieronder op de foto's Echt een behoorlijk tasje! daar kunnen verwacht ik 2 biba,s tool en het broodnodige wel in.
Waar ik mijn twijfels bij heb dat is de BSA schroefdraad. Ik weet dat de meeste dit graag zien. Maar met Dub of 30mm as vind ik de overgang in de lagercup zo dun, dat kan nooit goed bijdragen aan de stijfheid. Met een shimano as gaat het wel. Maar al het overige is 29 of 30mm. BSA zou wat mij betrfet minimaal 3 a 4mm groter moeten om voldoende vlees bij de cups te hebben. Zeker bij een zwaardere rijder denk ik dat het echt voelbaar gaat zijn. Als het zo is draagt het ook niet bij aan de levensduur van de lagers. Maargoed misschien heb ik het volledig mis.
Black inc stuur is echt heel mooi hele korte reach, daar houd ik wel van zeker met gravel zou dat voor mij een must zijn.
Balhoofd is een mooi systeem vind ik, beetje zoals een S5, je stelt het vooraf helemaal af en je stuur/topcap hebben geen enkele invloed. De afstelling gebeurt al daar onder. Wel opletten dat gaat met 2,5mm en 2mm inbus en daarvoor heb je lange inbussen nodig, de meeste zijn dan rond aan kop. Tip voor RC auto,s heb je mooie setjes van 15 euro met 1,5, 2, 2,5 en 3mm die lang en recht zijn, steeds vaker een must ook bij fietsen.
Vandaag weer even verder. remleidingen korten en monteren en ontluchten. Firmware upgrade etc.
Begin steeds benieuwder te worden hoe het rijd. Ik heb voor hem de stijvere FP6 zadelpen gemonteerd. IPV de veel lichtere FP3. Bij een 58 leveren ze de FP3 en FP6, beide kan je een kwartslag draaien voor stijver of comfort. Ik heb nu de zware op de comfort stand, dan kan de pen het nog iets stijver als het moet.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13809
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Met een kleine tussenpauze, wachten op wat onderdelen.
Is dan nu de fiets toch klaar.
Even op in de straat gereden de zadelpen met demper vind ik wel een mooie constructie.
Die kan in 3 standen. Uit, stevig en los. Mooie balans tussen de standen.
De voorkant zit een draaiknop op. Die kan niet volledig gelockt worden.
Technisch is het wel een leuk en mooi ontwerp. Rijder gaat er echt 80% gravel mee rijden op de UHR dus dat past wel.
Is dan nu de fiets toch klaar.
Even op in de straat gereden de zadelpen met demper vind ik wel een mooie constructie.
Die kan in 3 standen. Uit, stevig en los. Mooie balans tussen de standen.
De voorkant zit een draaiknop op. Die kan niet volledig gelockt worden.
Technisch is het wel een leuk en mooi ontwerp. Rijder gaat er echt 80% gravel mee rijden op de UHR dus dat past wel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Jammer weer van die iele spacers onder zo'n massieve combi van Black Inq, kun je niet iets fabriceren/printen waardoor de spacers van Factor mooier aansluiten/eronder passen.
Dan heb je een prachtige afwerking!
Verder prachtig gedaan wasbeer!
Dan heb je een prachtige afwerking!
Verder prachtig gedaan wasbeer!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40250
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
BlackInc zou gewoon een eenvoudigere klemming moeten maken. Dit misstaat namelijk bij heel veel fietsen.
Less is bore
Inderdaad very nice build, en @scottpch ; dat zijn geen spacers maar is de Spec head shock. En die kan er niet tussenuit.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13809
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Inderdaad dit kan er niet tussenuit.
Dan moet je een vaste buis erin gaan zetten.
Dan moet je een vaste buis erin gaan zetten.
Mooie bike,persoonlijk zie ik graag de shifters in lijn lopen met bovenzijde stuur.
Ben wel benieuwd naar het gewicht rijklaar.
Ben wel benieuwd naar het gewicht rijklaar.
Laatst gewijzigd door nijkie op 23 dec 2023 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Eens, die shifters zou ik echt een flink stuk hoger hebben gezet.
Bandjes, heel mooi maar voor de UHR geen beste keuze IMHO. Dat doet niks aan aan deze fraaie build!
Maar eh... qua maat had je niet beter gewoon één maatje groter kunnen nemen?
Bandjes, heel mooi maar voor de UHR geen beste keuze IMHO. Dat doet niks aan aan deze fraaie build!
Maar eh... qua maat had je niet beter gewoon één maatje groter kunnen nemen?