Voor al je afspraakjes

Forumrit Drenthe: 25 April 2010!!!

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 25 apr 2010 19:27

[quote="Ypuh"]Geen trein!!! Op het laatste moment besloten met de trein te gaan, aangezien ik alleen ben.

Als er gewacht word, ik ben er dan 10.40u, graag ff bellen. Anders maak ik zelf ff een rondje in die buurt. 0681385099.

Edit, typ ik ook nog een verkeerd nummer. Anyway, zit in de trein en ben benieuwd. Bovestaande nummer klopt.[/quote]

Sjips Ypuh!
Dit vind ik een beetje sneu voor je.

We stonden nog te twijfelen of we op de trein zouden wachten.
Moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat dat dan de trein van 1015 uur was geweest.

Achteraf kan je een koe in z'n reet kijken, maar hadden we met z'n allen maar nummers uitgewisseld.
FacebookS3RSSite

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 25 apr 2010 19:45

Weer een leuke forumrit gereden :)
Snelheid lag relatief gezien net wat hoger, maar het was goed bij te peddelen.
Halverwege nog een superonthaal gehad bij de broer van danny, bedankt daarvoor!

Hier nog wat foto's die ik terloops geprobeerd heb te maken.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 25 apr 2010 20:02

De techniek staat deze editie voor niets!

Dit waren de deelnemers van vandaag.

Afbeelding

Het was mooi weer bij de halte voor de paardetram in Orvelte.

Afbeelding

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 25 apr 2010 20:11

Jammer, ik had nog even gezocht of iemand zn 06 gepost had inderdaad. Het was ook direct de trein van een uur later, dus 10.40u ipv 9.40u.

Ik zal nog even vertellen hoe mijn dagje verlopen is, aangezien ik nog wel een stukje gefietst heb.

S'ochtends had ik een sms'je gekregen van mijn fietsmaat, rond een uur of 6, dat hij nog ergens in de kroeg zat en dat fietsen hem niet verstandig leek, affijn. Daarmee besloot ik de trein te pakken ipv de auto (Auto slurpt benzine, trein kan ik reizen met 40% korting). De fiets weer uit de auto geplukt en 7km naar het dichtsbijzijnde treinstation gefietst. Ik was er ruim op tijd, zou een kaartje kopen, maar mijn pinpas was onbruikbaar! Vervolgens even gemeld bij het nummer wat op de ticket automaat staat en mevrouw zei dat ik mijn reis voort kon zetten zonder kaartje.... Als er ten minste een trein op kwam dagen :'(.

Dus ik heb hier even op het forum gepost en besloot maar vast richting Groningen te fietsen, zodat ik daar de volgende trein kon halen. De eerste 30 km waren dus al gereden :). Ik had er al niet zoveel vertrouwen in dat iemand het forum nog las, dus een enkeltje naar Hoogeveen gekocht met de gedachte vanaf daar naar huis te fietsen (Kleine 100 km, dus een leuk ritje). In de trein komt de conducteur nog langs en daar waar ik keurig een kaartje gekocht had voor de reis naar Hoogeveen, was ik die van mn fiets totaal vergeten! Na een kleine show opgezet te hebben, tezamen met mijn waterige puppyogen, kon de man het niet over zijn hart krijgen om een boete uit delen op deze heerlijke lente dag. Daar kwam ik dus mooi weg!

Afbeelding

Zoals verwacht, geen fietsvrienden meer, maar dat was mn eigen schuld (Bouw nooit op de NS). Dus van daar besloten de rit naar huis aan te gaan. Ik was er niet echt bekend, Beilen / Smilde / Assen / Groningen zijn enigsinds bekend, dus heb me daar maar op gefocust. Echter vlak voorbij Hoogeveen was ik al hopeloos verdwaald. Toevallig kwam ik in Spier terecht, vroeger heb ik hier veel vakanties doorgebracht toen ik nog klein was, dus even er door heen gereden (Het is ook maar 2 straten) en op de gok maar weer verder gereden.
Afbeelding

Volgens mij kwam ik toen ergens in Smilde terecht. Hier werk ik ongeveer (Op een viskar, haha) dus het kwam me ook enigsinds bekend voor. Daar waar ik dacht even netjes voor een paard aan de kant te gaan (Of ik hekel die beesten 8-)), knalde ik net over een randje heen. Gevolg; lekke achterband (Die nog maar net 300 km gelopen heeft!!!). Even het bandje vervangen, fietspompje geleend en ik kon mijn route weer vervolgen.
Afbeelding

Waar ik helemaal lang gereden ben, geen flauw idee (Staat in het logfile onderaan), maar of all the place: Ik stond in 'Vledder'. Geen idee waar het lag, geen idee of ik de goede kant op ging. Ik begon wat honger te krijgen en zag wat mooie dames van mijn leeftijd op het terrasje zitten bij een snacktent, dus 1 + 1 = 3.

Afbeelding

Daarna nog even de route gevraagd richting Leeuwarden ("Moet jij nog helemaal naar Leeuwarden!?", "Ja dames, ik moet nog helemaal naar Leeuwarden"). Ze konden me uiteindelijk zelfs nog de mooiste route die kant op beschrijven, dus uiteindelijk maar weer mijn dropping vervolgd.

Eenmaal in Appelscha begon het me al weer wat bekend voor te komen, dus met een paar gekke omwegen en onnodig misrijden, kwam ik als snel in Oosterwolde, Drachten en het beloofde land; Burum.

Kortom, 145km op de teller, 1 'gemiste' trein, 1 lekke band en een bijna boete bij kunnen schrijven in mijn ellende lange levenslijn.

Uiteindelijk baalde ik als een stekker dat ik niet met jullie mee kon. Had me 4 maand geleden aangemeld, om vervolgens op 40 minuten na niet mee te kunnen fietsen! What are the odds!? Maar toch nog een leuke dag gehad, mooi stukje gefietst door de Drentse natuur (En Drentse - Friese World o.i.d?). Een leuke voorbereiding op de Elfstedentocht volgende maand.

Hier nog het logfile van de route vanuit Hoogeveen. (Google Earth)
http://www.megaupload.com/?d=ZVXRH7FO

Als laatste nog maar een plaatje van het aluminium ros, die me door dik en dun gesteund heeft. Die lekke band was ook niet zijn schuld, dat was de band zijn schuld!

Afbeelding

freekenstein
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:49

freekenstein 25 apr 2010 20:28

Ziet er uit alsof ik wéér een mooie rit door Drenthe heb gemist.
Iets dat gister nog leek op een bronchitis, heeft zich vandaag gemanifesteerd als een serieus griepje.

Ik denk dat als ik mee gegaan was, ik ongeveer een afstand Hoogeveen - Beilen had vol gehouden, maar kort daarna van de fiets gedonderd was
I refuse to join any club that would accept me as a member

rogkat
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 jun 2008 22:39

rogkat 25 apr 2010 20:39

Ja de NS helpt je een stuk verder he..ik ga morgenochtend ook weer de gok wagen. Tegenwoordig reken ik 45 min. extra vertr.tijd.
Ik vond het een lekker rondje. En leuk dat je nu eens gezichten bij de Aliassen ziet. De pittstop bij de broer van Danny was natuurlijk geweldig geregeld. Chapeau!!
Zal mn oma eens lief aankijken als de Forumrit Rotjeknor er komt..:)
my third love

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 25 apr 2010 20:56


DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 25 apr 2010 21:02

En nog twee actiefoto's van danny1407 en pinarello op de flinten bij Odoorn.

Afbeelding

Afbeelding

De tweede strook vandaag vond ik nog mooier, deze liep flink langer door!

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 25 apr 2010 21:26

Ziet er uit als een leuke rit! Extra leuk als er voor de thuisblijvers veel foto's (en filmpjes) worden gemaakt.


jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 25 apr 2010 22:36

Een geslaagde dag!
Het weer was gewoon fantastisch, toen ik vertrok met 10'C wat aan de koude kant maar de armstukken konden al snel uit!
Gelukkig ook geen pech gehad onderweg..., behalve Danny, zijn ketting knapte.
Maar dat krijg je ervan als je die dingen in china besteld :D
Ik heb zelf geen camera mee genomen (te lomp apparaat) maar dit heb ik aan de rit over gehouden:

Afbeelding


Groeten, en tot de volgende keer!
mijn Flickr

Plaats reactie