Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 19 jun 2011 15:35

Mijn derr. kabel is ooit eens gebroken net na het kopje. Resultaat was ook dat hij even spoorloos was. Na een tijdje prutsen met mn moeders gereedschap (tandarts) het kopje ergens waar naar boven weten te vissen. Het was een pokkewerk maar was blij dat het niet de remkabel was die was gebroken......
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 19 jun 2011 23:45

geertjan5 schreef:Na een tijdje prutsen met mn moeders gereedschap (tandarts) het kopje ergens waar naar boven weten te vissen......
Huh huh...daarna gereedschap toch wel weer goed gereinigd en gesteriliseerd hoop ik :)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 21 jun 2011 11:12

Ha, nee. Het was afgekeurdgereedschap. Dus lekker teruggegooid in mn gereedschapskistje. Ideaal die kleine tangetjes!
Voor de duidelijkheid, het was al afgekeurd voordat ik het gebruikte (eens in de zoveel tijd moet dat spul worden vervangen ofzo??). Maar misschien wil ze wel een uitzondering maken en daarmee jouw tandjes trekken!;)
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 21 jun 2011 20:18

Ik weet het ,enigszins off topic, maar dit is verreweg het leukste topic van het forum!

0013
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:36
Locatie: Breda

0013 26 jun 2011 22:20

Niet direct racefiets gerelateerd maar gisteren met het servicen van m'n Rock shox Reba .
Niet goed opgelet met binnenpoten terugplaatsen en een dustring dubbel geklapt en kras op de binnenpoten geholpen....... AU!
2011 Lapierre X control, X9
2010 Koga Flyer, 105/ultegra, Fulcrum R3
2007 Focus Cross Team, DA/Ultegra

Peter94
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:01

Peter94 03 jul 2011 21:12

Mijn cassette afnemer is gebroken :(

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 04 jul 2011 19:53

Ik heb van de week mijn balhoofdbout afgebroken met het stellen van de balhoofd...
Bleek te weinig spacers tussen te zitten. Dus zat fijn mijn vorkbuis strakker te draaien.
En toen knap.

Maar alles doet het nu weer gelukkig
Gr Roos

tomg88
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 mei 2011 15:55

tomg88 09 jul 2011 09:50

Ik heb afgelopen tijd ultegra onderdelen lopen verzamelen en gisteravond zou ik alles gaan ombouwen van sora/tiagra naar ultegra. Voor mij de eerste keer dus ging ook niet zo heel vlot. Maar na enige tijd alle onderdelen eraf en kon gaan monteren. Derailleur erop, shifters monteren, kabels erdoor, Crank monteren...... verrek, de BBlager duw ik zo door het gat heen.... Verkeerde maat lager gekocht (1.37 ipv 36x24) :D ! Dus kon de oude er weer op gaan zetten... Noem het een leermomentje.

Tevens mijn nieuwe stuurlint verkeerd eromheen gewikkeld. Maar weet nu iig hoe het wel moet.

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 31 jul 2011 15:03

Zojuist bij het monteren van een 2e hands red groep een complete set schakelkabels (Dura - Ace) naar de filestijnen geholpen. Extreem fijn dat sram, maar de manier waarop je de kabel door de shifter brengt....rafelderafel...

(mocht er een blije forumgenoot in Groningen zijn met toevallig een setje binnenkabels en 2 rechterhanden dan heb ik wel een sixpack corono/flesje wijn voor de montage en geld voor de kabels ;-))

Waarom is alles op zondag dicht?!
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 jul 2011 15:50

joseph schreef:Zojuist bij het monteren van een 2e hands red groep een complete set schakelkabels (Dura - Ace) naar de filestijnen geholpen. Extreem fijn dat sram, maar de manier waarop je de kabel door de shifter brengt....rafelderafel...

(mocht er een blije forumgenoot in Groningen zijn met toevallig een setje binnenkabels en 2 rechterhanden dan heb ik wel een sixpack corono/flesje wijn voor de montage en geld voor de kabels ;-))

Waarom is alles op zondag dicht?!
Ik ken SRAM Shifters (rij Shimano Dura-Ace) niet maar neem toch aan dat je toch ook daar begint met de kabel door de shifter te steken en van daaruit verder te trekken. Als dat uiteinde gerafeld dan knip je toch een stuk van de kabel af met een goede scherpe kabeltang of had je je kabels al op lengte geknipt voordat je begon met ze door de shifter te steken?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

joseph
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 18 mei 2009 22:33

joseph 31 jul 2011 16:06

Probleempje was dat ik vorige week mijn kabels had laten vervangen, toen wist ik nog niet dat ik van groep ging wisselen. Wilde ze graag nog hergebruiken, maar waren dus al op lengte..
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6350
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 31 jul 2011 20:00

joseph schreef:Probleempje was dat ik vorige week mijn kabels had laten vervangen, toen wist ik nog niet dat ik van groep ging wisselen. Wilde ze graag nog hergebruiken, maar waren dus al op lengte..
Beetje superglue aan het uiteinde als je de kabels wil hergebruiken , werkt redelijk tot goed en kost nagenoeg geen drol. 8-)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie