Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2010

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 02 jul 2010 14:49

SNap niet wat ze er mee willen bereiken, net of de kopgroep nu makkie aan gaat dalen ipv zo hard mogelijk om er mensen af te krijgen en voorsprong te vergroten...
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jul 2010 14:59

Het gaat ook niet om de kopgroep, maar om de mensen daar achter.

Kolder-regel, gaat geen reet uitmaken. Zeker weer een truukje om de omliggende gemeenten gerust te stemmen.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jul 2010 15:26

Precies, de valpartijen waren steeds pas bij de sub-toppers en verder naar achteren. Waarschijnlijk omdat de fietsers helemaal vooraan wel weten wat ze wel en niet kunnen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 02 jul 2010 15:41

Misschien kunnen ze beter gewoon weer de oude route opnemen.
De afdaling van de croix de fer is toch net iets minder technisch, op het eerste stukje na.

Wat je ook doet, 7000 man de Glandon laten afdalen is tricky. Ik heb nu toch al redelijk wat bergen gezien en ik vind die nog steeds de moeilijkste bergaf. (bergop ook trouwens van die kant, maar dit terzijde)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jul 2010 15:59

Ik snap toch echt niet wat je er moeilijk aan kunt vinden als je al veel bergen hebt gezien (ook gefietst ;). Dat er bij de afdaling van de Sella mensen over de railing verdwijnen in die 1e scherpe bocht naar rechts vind ik veel minder gek. De bochten daardoor lopen en daar hoef je niet voor te remmen en die bocht lijkt net zo te zijn, alleen hij loopt langer door en is iets scherper.

In bijv de GF Pinarello zitten afdalingen die 3x gevaarlijker zijn dan de Glandon, weggetjes van 3 meter breed. Grind in bochten. Volledig onvoorspelbaar wat voor een bocht er aan komt, 5x krijg je een bocht van 90 graden en daarna is het op eens een haarspeld. Dat vind ik veel lastiger afdalen.

Maar met wat Pinarello net aangaf is de Marmotte misschien toch nog wel wat voor me, een tijdrit bergaf ligt me wel :);)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 jul 2010 16:08

De Glandon is NIET moeilijk; zeldzaam overzichtelijke bochten en geen gemene doordraaiers.
Die Sella-afdaling is idd een stuk gemener, die draait in de bocht steeds scherper weg.
Less is bore

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 02 jul 2010 16:14

Zovele mensen, zovele meningen.
Ik vind hem gevaarlijk omdat hij uitnodigt om bochten te snijden, terwijl het overzicht minder is dan je op het eerste zicht denkt. Er is weinig overzicht. Er zitten slingers in die je niet verwacht.
En toen ik er half juni was, lag er helaas wel veel grind. Hoop dat ze wat veegwerk hebben gedaan sinds dan.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 02 jul 2010 17:20

[quote="hans darmstrong"]Zovele mensen, zovele meningen.
Ik vind hem gevaarlijk omdat hij uitnodigt om bochten te snijden, terwijl het overzicht minder is dan je op het eerste zicht denkt. Er is weinig overzicht. Er zitten slingers in die je niet verwacht.
En toen ik er half juni was, lag er helaas wel veel grind. Hoop dat ze wat veegwerk hebben gedaan sinds dan.
[/quote]

Dat heeft niets met gevaarlijke afdaling te maken maar met je afdaalcapaciteiten (niet persoonlijk bedoeld). Als iets onoverzichtelijk is moet je geen risico nemen en mss wat langzamer afdalen.
Overigens valt de Glandon zeker niet in de categorie lastige afdalingen wat mij betreft.

Gebruikersavatar
erikvdmaat
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 28 jun 2004 15:55
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 03 jul 2010 00:35

Afdaling van de Glandon valt wel mee inderdaad. Het is alleen jammer dat er zoveel gekken zijn die denken te kunnen afdalen. Een binnenbocht nemen terwijl er een auto van de andere kant komt. TJa, en dan gek vinden dat je op het asfalt ligt.

Het eerste stuk van de Galibier vind ik zelf gevaarlijker (tot de tunnel zeg maar). Smalle weg, ene kant rots andere kant loodrecht naar beneden. Nee niks voo rmij. Dan maar een paar tellen langzamer.

Ik ga slapen. Veel succes morgen.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 03 jul 2010 15:37

Michel Snel wint La Marmotte 2010 !!
Bert Dekker 2e op 1:13 en Micula de Matteis 3e op 3:30.

bron: wielerplaza.nl
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jul 2010 15:57

Bart Bury helaas lek gereden. Die was pas in de 3-Ballons nog een stuk sterker dan Snel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 03 jul 2010 16:32

[quote="Amclassic-fan"]Bart Bury helaas lek gereden. Die was pas in de 3-Ballons nog een stuk sterker dan Snel.[/quote]

Is ook heel ander terrein...
Maar helaas voor Bart, ben benieuwd wat ie had gekund als ie niet lek had.
~live fast, die young ~

Plaats reactie