Toerversie Parijs-Roubaix 6 juni 2010
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Ik mis de topic-starter als inschrijver. Pinarello??
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
[quote="pinarello"]Uitspraak van "die rijd ik nooit" is inmiddels gewijzigd: "misschien toch eens rijden".
[/quote]
Eens, maar wanneer???
[/quote]
Eens, maar wanneer???
Mijn onderschrift laat geen Parijs-Roubaix meer toe. Daarnaast is er geen optie geweest kwa overnachtingen die me aansprak.
En ik trek al de kar bij meerdere verenigingen dus werd dit em even niet.
Misschien rijd ik em nog wel een keer.....
En ik trek al de kar bij meerdere verenigingen dus werd dit em even niet.
Misschien rijd ik em nog wel een keer.....
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
[quote="pinarello"]Misschien rijd ik em nog wel een keer.....[/quote]
2012 is weer een mogelijkheid.
2012 is weer een mogelijkheid.
Een vraagje voor de mensen die PR al eens gereden hebben. Het antwoord is waarschijnlijk interessant voor iedereen die PR nog nooit gereden heeft ...
Voor de mensen die in het donker starten / fietsen, is fietsverlichting verplicht. In het reglement staat dat de fietsverlichting bij de start gecontroleerd wordt.
Vraag 1 = Gebeurt die controle door de politie, of door de organisatoren ?
Vraag 2 = Mijn fietsverlichting is voldoende om gezien te worden door anderen en is voldoende om zelf iets mee te zien als er ook nog straatverlichting is en he wegdek wat meevalt qua putten en dergelijke. Hoe zit het met de kwaliteit van het wegdek in de eerste 100 km (dus voor de eerste kasseistrook) die ik eventueel in het donker zal moeten rijden. Is er tijdens de eerste 100 km constant voldoende straatverlichting aanwezig ? En wat is de kwaliteit van de wegen, zijn het kleine baantjes met slechte kwaliteit of zijn het goede D-wegen die genomen worden ?
Kwestie van te weten of ik nog moet investeren in betere (duurdere) fietsverlichting ...
Bedankt!
Voor de mensen die in het donker starten / fietsen, is fietsverlichting verplicht. In het reglement staat dat de fietsverlichting bij de start gecontroleerd wordt.
Vraag 1 = Gebeurt die controle door de politie, of door de organisatoren ?
Vraag 2 = Mijn fietsverlichting is voldoende om gezien te worden door anderen en is voldoende om zelf iets mee te zien als er ook nog straatverlichting is en he wegdek wat meevalt qua putten en dergelijke. Hoe zit het met de kwaliteit van het wegdek in de eerste 100 km (dus voor de eerste kasseistrook) die ik eventueel in het donker zal moeten rijden. Is er tijdens de eerste 100 km constant voldoende straatverlichting aanwezig ? En wat is de kwaliteit van de wegen, zijn het kleine baantjes met slechte kwaliteit of zijn het goede D-wegen die genomen worden ?
Kwestie van te weten of ik nog moet investeren in betere (duurdere) fietsverlichting ...
Bedankt!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
[quote="GastheerG"]
Antw 1 zowel de organisatie ALS de politie staat te controleren. De organisatie heeft strikt genomen geen bevoegdheid maar wil natuurlijk voorkomen dat het event in discrediet raakt.
Antw 2 Tot de eerste kasseistrook zijn het goede wegen. Glooiende provinciale wegen met slechts een enkele bocht.
Wel opletten op de pijlen want in de eerste 90km zit er minimaal 1 plek waar je "vrij onverwacht" naar rechts moet.
Zelf heb ik met een setje van BBB gereden. Achter zo'n kleine unit en op het stuur zo'n mini zaklantaarn.
NOTE: sinds kort is het in Frankrijk verplicht om in het donker met een vestje te rijden. Ik weet niet hoe zwaar ze er aan gaan tillen maar ik neem geen risico en doe er een aan.
[/quote]
In 2008 hebben we met zijn drieën gewacht tot het lichter werd, omdat we geen verlichting mee hadden. We gingen rond kwart over vijf, half zes op de fiets. Toen werd het ook al snel licht.
Ik vond de wegen de eerste 100 kilometer erg goed, weinig verkeer de eerste uren. Het landschap is het eerste gedeelte inderdaad glooiend.
Dit jaar neem ik wel verlichting mee.
Goede tip van het hesje! De NTFU heeft er ook al een serie uitgegeven, ga ik ook maar regelen.
Antw 1 zowel de organisatie ALS de politie staat te controleren. De organisatie heeft strikt genomen geen bevoegdheid maar wil natuurlijk voorkomen dat het event in discrediet raakt.
Antw 2 Tot de eerste kasseistrook zijn het goede wegen. Glooiende provinciale wegen met slechts een enkele bocht.
Wel opletten op de pijlen want in de eerste 90km zit er minimaal 1 plek waar je "vrij onverwacht" naar rechts moet.
Zelf heb ik met een setje van BBB gereden. Achter zo'n kleine unit en op het stuur zo'n mini zaklantaarn.
NOTE: sinds kort is het in Frankrijk verplicht om in het donker met een vestje te rijden. Ik weet niet hoe zwaar ze er aan gaan tillen maar ik neem geen risico en doe er een aan.
[/quote]
In 2008 hebben we met zijn drieën gewacht tot het lichter werd, omdat we geen verlichting mee hadden. We gingen rond kwart over vijf, half zes op de fiets. Toen werd het ook al snel licht.
Ik vond de wegen de eerste 100 kilometer erg goed, weinig verkeer de eerste uren. Het landschap is het eerste gedeelte inderdaad glooiend.
Dit jaar neem ik wel verlichting mee.
Goede tip van het hesje! De NTFU heeft er ook al een serie uitgegeven, ga ik ook maar regelen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
[quote="GastheerG"]
Wie het op kan brengen om in het donker te starten doet zichzelf gewoon een plezier. Je hebt tijd zat om binnen te komen maar start je op het laatste tijdstip zit je constant tussen grote groepen fietsers.
[/quote]
Mee eens, ik wil ook graag liever wat meer tijd hebben dan dat je moet haasten of geen keuze hebt dan in een grote groep te fietsen.
Hoewel, dat kan ook wel even lekker zijn, je kunt dan een beetje uit de wind zitten op de stukken tussen de kasseien in.
Bijvoorbeeld de afdraaiende weg na het bos van Wallers.
Het is wel lekker om daar uit de wind en in het wiel te kunnen zitten.
Wie het op kan brengen om in het donker te starten doet zichzelf gewoon een plezier. Je hebt tijd zat om binnen te komen maar start je op het laatste tijdstip zit je constant tussen grote groepen fietsers.
[/quote]
Mee eens, ik wil ook graag liever wat meer tijd hebben dan dat je moet haasten of geen keuze hebt dan in een grote groep te fietsen.
Hoewel, dat kan ook wel even lekker zijn, je kunt dan een beetje uit de wind zitten op de stukken tussen de kasseien in.
Bijvoorbeeld de afdraaiende weg na het bos van Wallers.
Het is wel lekker om daar uit de wind en in het wiel te kunnen zitten.