Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ULTREMO R

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 09 jun 2009 10:56

Ik zou als ik jou was even via de site van Schwalbe een mail sturen waarin je de situatie uitlegt en daarbij de serienummers even vermeld, over het algemeen heb je dezelfde dag nog een reactie. Zij kunnen nagaan of een band binnen de, zoals ze het zelf noemen, besmette serie valt. Dit heb ik ook gedaan en als het goed is liggen er binnenkort twee nieuwe bandjes op de mat.

Suc6
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

renes.
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 24 okt 2006 15:48

renes. 10 jun 2009 18:00

René S. schreef:Net ook maar eens een mailtje mét foto's naar Schwalbe gestuurd. Hoewel nog geen bult, zijn er wel een paar plekken op de banden die ik niet vertrouw.
Eens kijken wat ze er mee doen...................


Binnen 2 dagen reactie ontvangen. Er worden 2 nieuwe buiten- én binnenbanden toegezonden.
Snel en adequaat geregeld dus.
Stevens SCF1-Campa Chorus/Record-Eurus
Planet X Stealth-Campa Chorus-Xentis Mark 1

mellie
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 nov 2008 16:29

mellie 10 jun 2009 18:21

ZAPPerdeflap schreef: Kan iemand melden wat de besmette serienummers zijn,


Denk dat het al een aardig lijstje zou zijn als iedereen hier die kapotte Ultremo's had of nieuwe heeft gekregen hier het serienummer zou posten...

Lijkt wel of Schwalbe gewoon iedereen die een mail met foto's stuur nieuwe bandjes levert, of zijn er ook al mensen die bevestigd hebben gekregen dat hun bandjes goed zijn?

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 10 jun 2009 21:15

Ik heb vandaag mijn Ultremo's vervangen door Conti GP4000s banden (na zo'n 1600km). Er zit een rond gaatje van zo'n 2mm in de achterband, was nog niet helemaal door maar scheelde niet veel. Daar in de buurt ook twee kleine bobbels (niet zo groot als ik ze hier gezien heb). Eerlijkheid moet wel zeggen dat dit gaatje en de bobbels er ook al zaten voor de Erik Dekker Classic...en daar heb ik toch een paar keer over goede casseien stroken gereden zonder dat ik lek ging, maar ik wil het risico verder niet nemen.

Hoe de conti's rijden moet nog blijken, vanmiddag de eerste 60km op gemaakt, maar kan er nog niet heel veel over zeggen. Lijkt niet veel verschil tussen te zitten. Ik denk wel dat er de volgende keer weer Ultremo's op komen. Vertrouwen nog niet helemaal kwijt en de grip vond ik erg goed.
Cervélo & Cannondale

Gebruikersavatar
zuivertje
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 22 mei 2007 22:50

Gebruikersavatar zuivertje 11 jun 2009 00:38

Heb eveneens een mail naar Schwalbe gestuurd - ook mijn banden worden vervangen. Voor Limburg Mooiste toch maar even oud setje erop gedaan.

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 14 jun 2009 23:49

Effe een update betreffende mijn Ultremo's R. Zit momenteel aan 2337 km zonder noemenswaardige problemen. :D Wel zijn er vandaag enkele kleine sneetjes bijgekomen. Reden is dat ik de Nick Nuyens Classic (135.5 km) gereden heb waarvan 80 km door de regen waardoor er veel troep blijft hangen aan de bandjes. En sommige stukken lagen er alles behalve zuiver bij. Maar voor de rest blijf ik nog altijd één van de weinige tevreden gebruikers. ;)
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

mr.scott
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:43

mr.scott 14 jun 2009 23:54

Chaingang schreef:Effe een update betreffende mijn Ultremo's R. Zit momenteel aan 2337 km zonder noemenswaardige problemen. :D Wel zijn er vandaag enkele kleine sneetjes bijgekomen. Reden is dat ik de Nick Nuyens Classic (135.5 km) gereden heb waarvan 80 km door de regen waardoor er veel troep blijft hangen aan de bandjes. En sommige stukken lagen er alles behalve zuiver bij. Maar voor de rest blijf ik nog altijd één van de weinige tevreden gebruikers. ;)


sorry a bit off topic:
135km in dit str**tweer met uw carbonwieltjes ??? ge zijt toch gene gewone he;-)

grt

chaingang
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 22 jun 2006 23:28
Locatie: Wommelgem

chaingang 15 jun 2009 01:10

Mr.Scott schreef:
Chaingang schreef:Effe een update betreffende mijn Ultremo's R. Zit momenteel aan 2337 km zonder noemenswaardige problemen. :D Wel zijn er vandaag enkele kleine sneetjes bijgekomen. Reden is dat ik de Nick Nuyens Classic (135.5 km) gereden heb waarvan 80 km door de regen waardoor er veel troep blijft hangen aan de bandjes. En sommige stukken lagen er alles behalve zuiver bij. Maar voor de rest blijf ik nog altijd één van de weinige tevreden gebruikers. ;)


sorry a bit off topic:
135km in dit str**tweer met uw carbonwieltjes ??? ge zijt toch gene gewone he;-)

grt

Die kunnen daar tegen hoor. Smelten (gelukkig) niet van water. :d Alleen bij de afdalingen beetje meer opletten tijdens afremmen. ;)
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

michaelvg
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:33

michaelvg 15 jun 2009 01:34

Ben benieuwd heb ze toch maar op m'n trainings wieltjes gelegt nu maar kijken hoe lang ze het uithouden;) maar er is nog steeds niets verandert zie ik wel:(
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 15 jun 2009 02:21

Hoi,

Wordt het niet de hoogste tijd om die West-Europese oefening in het naapen van Amerikaanse marketing aan de kant te zetten en even die nieuwe Vittoria Evo CX bandjes aan de tand te voelen?

.........Alvorens er slachtoffers vallen?

Of zijn we massaal het noorden kwijt?

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 18 jun 2009 20:01

De Twee verse Ultremo's zijn vandaag incl. twee BiBa's binnen gekomen,
na een mail van afgelopen dinsdag.

Van de service is niets te zeggen nou maar hopen dat de banden ook weer van dié kwaliteit zijn,
Grt. Zapp

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 18 jun 2009 20:15

Ik heb allemaal sneetjes op de scheiding wang-loopvlak in de lengterichting van de bandjes.
Ik hiervan foto's naar Schwalbe gestuurd, deze sneetjes horen niet tot het probleem van de ontploffende bandjes, maar mijn serienummers lagen in een verdacht gebied en mijn bandjes worden alsnog vervangen.
I Am SpeCiAliZed

Plaats reactie