Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

next
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 jun 2009 22:46

next 10 mar 2010 21:41

Ik ben vandaag ook bij Vos geweest, voor een SRAM Force groep (2010).
Omdat het schijnt dat deze groepjes overal uitverkocht zijn, of niet compleet geleverd, had ik van te voren even gemaild met de vraag of ze nog een dubbel hadden liggen met cranklengte 175mm. Ik kreeg binnen een paar minuten antwoord dat die er nog wel was. Dus ik teruggemaild, svp even apart houden dan kom ik hem morgen halen. Ik kom uit Elst (GLD) dus Zwanenburg is nog wel een aardig eindje weg, maar ik moest in de buurt zijn voor school en heb een OV studentenkaart, dus dan heb ik dat er wel voor over met het oog op de prijs. Daarnaast wil ik de groep ook gewoon graag hebben, en vind ik vooral de 2010 groep erg mooi. Eenmaal aangekomen na een kleine wandeling (stond eerst bij het verkeerde filiaal) en even in de winkel rondgekeken te hebben (zeker de moeite waard, hoop moois gezien) werd ik vriendelijk geholpen door een wat oudere meneer. Hij ging op zoek voor mijn reservering maar gaf gelijk al aan dat hij dacht dat het om een Red groep ging, omdat ze bijna geen Force meer hadden liggen... Deze meneer dus zoeken en zoeken, maar ze hadden enkel nog twee compact uitvoeringen, met andere cranklengtes. En hij had een Red groep (53/39, 175mm) met een briefje erop dat die gerserveerd was. Erg lullig dus, aangezien het onderwerp van mijn mail ''SRAM Force 2010'' was. Hij wou het wel even terugkijken in zijn inbox, maar toen ik zei dat wij daar beide niets mee op zouden schieten, gaf hij mij gelijk. ''Erg vervelend, maar ik kan er helaas niets aan doen''. En daar sta je dan, voor niets... Ik vroeg aan deze meneer, die wel begrip toonde of hij geen andere crankstellen had, en daarop klaarde zijn gezicht op. ''Ja wij hebben nog crankstellen van 2009, dan kan je de rest van 2010 meenemen''. Vervolgens heeft hij de spullen bij elkaar gezocht, 100 euro van de prijs afgedaan en een van zijn werknemers mij terug laten brengen naar station A'dam-Sloterdijk, omdat hij het toch wel vervelend vond. Deze volgens mij Poolse medewerker trapte het pedaal goed in maar we hadden wel schik onderweg, en ik was happy met mijn groep.

Nu heb ik dus toch nog de groep die ik zo graag wilde, voor 700 euro. Alleen het crankstel is van 2009, de rest van 2010. Mijn indruk van hun: Ze zijn eigenlijk te groot en massaal om echt goede service te bieden, maar doen wel hun best om je netjes van dienst te zijn. Ik denk dat de conclusies eerder uit dit topic zeker waar zijn, als je hier als leek komt kun je beter iemand meenemen die er wel veel verstand van heeft, of naar een andere zaak gaan. Weet je echter wat je wilt is het een ideaal adres, ze hebben alles zo liggen, en ze hebben een groot assortiment met scherpe prijzen. Just my 2 cents ;)

kaihard
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2010 04:30

kaihard 12 mar 2010 01:09

Goede avond allemaal,

Ik ben binnenkort van plan om een Trek 1.5 2010 model aan te schaffen. Nu kwam ik op internet De Vos Fietsen tegen en zij geven min 20% korting op alle 2010 modellen van Trek. De prijs komt uit op 679,- inclusief btw. Dat is uiteraard een hele goeie deal want ik kan tot nu toe deze fiets nergens anders goedkoper vinden. Dus ik dacht laat ik hier even zoeken of er ervaringen zijn met De Vos. En ja hoor 17 pagina's zelfs! Helaas zijn het grotendeels negatieve ervaringen met name over de service. Maar goed, ondanks dat dit mijn eerste racefiets word (ben echt een beginner) wil ik daar alleen die fiets ophalen en afrekenen en weer naar huis. Ik weet wat mijn frame maat is dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Klinkt misschien heel erg stom (en dom) maar hoe weet ik dat ik de juiste fiets mee krijg? Ik weet dat het 2010 model in het wit geleverd wordt dus als ik een rode mee krijg dan zal het wel niet goed zijn :) Maar hoe kan ik controleren dat ik de juiste frame maat mee krijg? Staat dat misschien ergens op de fiets? Ik heb een 56 nodig en wil bijvoorbeeld niet met een 60 naar huis gaan.

Alvast bedankt!

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 12 mar 2010 01:15

Gewoon de rolmaat mee? ;)

Misschien staat er ook wel ergens een stickertje..

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 12 mar 2010 01:20

Met al die sloping frames van tegenwoordig is de maat maar lastig na te meten. de methode die ik zelf hanteer is om de balhoofdbuis op te meten om aan de hand daarvan de bijbehorende framemaat te bepalen.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 12 mar 2010 08:18

JE kan beter de virtuele bovenbuis als maat nemen.
Velgenfluisteraar

Florezido

bash
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 22 sep 2009 17:31

bash 12 mar 2010 10:14

Op nieuwe Trekfietsen zit altijd een stickertje met de framemaat. Dat zou toch voldoende moeten zijn. Hoewel... Een collega van mij ging een paar jaar geleden een Pinarello kopen bij De Vos. Hij zag het model van zijn keuze in het rek staan, alleen in de verkeerde maat(. Een medewerker nam de fiets mee naar achteren en kwam een paar minuten later terug met de juiste maat. Tenminste, dat dacht hij. Eenmaal thuis met het meetlint bleek dat ze gewoon het maatstickertje hadden verwijderd en hem dezelfde fiets hadden meegegeven.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 12 mar 2010 10:24

Misschien kunnen ze hem ook een maatje oprekken, als je het vriendelijk vraagt?
Velgenfluisteraar

Florezido

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 12 mar 2010 11:14

[quote="EM"]Met al die sloping frames van tegenwoordig is de maat maar lastig na te meten. de methode die ik zelf hanteer is om de balhoofdbuis op te meten om aan de hand daarvan de bijbehorende framemaat te bepalen.[/quote]

Lijkt me de meest zekere methode inderdaad. Bij Cervelo staat ook de framemaat onder de bracketpot gegraveerd net als het framenummer.
Niet toevallig ook het geval bij Trek?

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 12 mar 2010 12:50

[quote="kaihard"]Klinkt misschien heel erg stom (en dom) maar hoe weet ik dat ik de juiste fiets mee krijg? Ik weet dat het 2010 model in het wit geleverd wordt dus als ik een rode mee krijg dan zal het wel niet goed zijn :) Maar hoe kan ik controleren dat ik de juiste frame maat mee krijg? Staat dat misschien ergens op de fiets? Ik heb een 56 nodig en wil bijvoorbeeld niet met een 60 naar huis gaan.

Alvast bedankt![/quote]

Kan me voorstellen dat je bij voorbaat al het idee hebt opgelicht te worden, na het lezen van dit topic.
Er wordt hier ook niet echt objectief gepost en volgens mij is de helft van de "commentatoren" nog nooit bij Vos geweest.
Ik heb niks met Vos, ken de beste man verder niet, maar als je bovenaan de pagina een positief verhaal leest dan is er geen enkele reactie.
Is er een negatief verhaal dan is dit topic ineens weer een hot item.

Ik krijg ook een sterk broodje aap gevoel bij sommige posts.
Een te groot frame met sticker weg zien gaan en bij het frame wat dan terug komt niet even naar het frame en dus de sticker kijken?
Je komt toch niet uit een ei?

Als je weet wat je nodig hebt, welke maat en je bent verder niet op zoek naar een vriend voor het leven.....waarom zou je dan niet voor de goedkoopste optie gaan?
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39474
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 mar 2010 14:43

[quote="danny1407"]
Als je weet wat je nodig hebt, welke maat en je bent verder niet op zoek naar een vriend voor het leven.....waarom zou je dan niet voor de goedkoopste optie gaan?



[/quote]

Daar schrijf je een heel goed punt. Als je weet wat je nodig hebt....... niet iedereen weet dat even goed en dan moet je een toko als dit gewoon voorbij lopen. Je kunt niet voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. Als je niet voldoende kennis hebt zul je die dus "in moeten kopen", oftewel iets meer betalen voor het bijbehorende adviesgesprek.
Less is bore

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 12 mar 2010 14:50

[quote="Daniel1975"]
Daar schrijf je een heel goed punt. Als je weet wat je nodig hebt....... niet iedereen weet dat even goed en dan moet je een toko als dit gewoon voorbij lopen. Je kunt niet voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. Als je niet voldoende kennis hebt zul je die dus "in moeten kopen", oftewel iets meer betalen voor het bijbehorende adviesgesprek.[/quote]

Dat kan ik alleen maar compleet met je eens zijn!
FacebookS3RSSite

Plaats reactie