Ik vind het juist een heel goed en meesterlijk stukje wat daar is geschreven.
Korte analyse
- De schrijver begint met de mediahype die ervan wordt gemaakt . Vervolgens het bijgaande geschreeuw van wat onnadenkende sporters die vrolijk meedoen.
- Dan schrijft hij over de beelden die in eerste instantie (en zeker in combinatie met wat er bij verteld wordt) laten zien wat een nietsafziende hork Bos wel niet is.
- LIJKT gaat de schrijver dan verder. Een meer goefend objectiever oog en iemand uit de sport en andere mensen met gezond verstand weten dat de uitleg van de media niet KAN kloppen. Het hoe en waarom beschrijft hij.
De beelden spreken voor zich. Líjkt het. Want wie ze meer dan één keer bekijkt, die ziet dat Bos de geletruidrager helemaal niet de hekken in gooit. Hij strekt zijn arm om Impey af te houden omdat hij zelf de hekken in dreigt te worden geduwd. Impey wijkt toch naar links, Bos rijdt met zijn stuur of wiel de dranghekken in en neemt Impey mee in zijn val. Punt uit.
- Vervolgens neemt de schrijver het gebeuren zo positief mogelijk en ziet in de ONTERECHTE aanval die nu op Bos wordt gedaan een kans dat dit negatieve gebeuren voor Bos in de toekomst een positieve uitwerking kan hebben. Doordat aanvallers in de toekomst geen streken met Bos willen uithalen met het gebeuren van nu in het achterhoofd. Een verhaal met een knipoog.
Toch niet zo moeilijk zou je zeggen dit er uit te halen zoals ik doe?
Wel gezien zoveel aansluiting op het verkeerde beeld wat de media heeft geschetst lijkt nadenken en juist interpreteren toch een ernstig moeilijke zaak voor een behoorlijk deel van de wereldbevolking.
Het zijn niet de ogen die zien maar het brein. Veel mensen laten hun brein liever misleiden en zo ZIEN ze de verkeerde dingen. Er worden hier eigen verhalen gecreert. Van Bos gooit hem voor zich uit, tot Bos trekt hem naar achter. Contradictiever kan niet. Ga toch fietsen . . . .
Het betrof gewoon een race ongelukje. Niks meer of minder. Je kunt niemand echt de schuld geven. Het was een moment dat negatief uitpakte.
IK STA ACHTER THEO BOS en een ieder weldenkend iemand zou dezelfde mening moeten hebben.