Over de wielersport en zijn beoefenaars.

"Theo Bos volgend jaar in wielerpeloton"

mellie
Forum-lid

mellie 24 apr 2009 15:35

de boef van parma schreef:Met opzet........

... om deze naar achteren te trekken..

Denk niet dat een succesvolle baansprinter dit in zijn "pakketje acties om een plekje te winnen" heeft.

Je kunt veel uit de beelden (willen) halen, maar een beweging naar achter zie ik echt niet.

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 24 apr 2009 17:01

Mellie schreef:
de boef van parma schreef:Met opzet........

... om deze naar achteren te trekken..

Denk niet dat een succesvolle baansprinter dit in zijn "pakketje acties om een plekje te winnen" heeft.

Je kunt veel uit de beelden (willen) halen, maar een beweging naar achter zie ik echt niet.

Idd ' om hem naar achteren te trekken.' Zover komt het echter niet. Kijk naar de beelden die op normale snelheid zijn.
Je ziet dan toch dat Bos met verschil van snelheid (Bos is sneller) achterop Impey neerdaalt en aan z'n handelingen kun je slechts aflezen dat Bos er gewoon langs wil? In één beweging met dat achterop komen pakt hij Impey bij z'n shirt. Juist omdat Bos een succesvolle baansprinter is voelt hij zich ook bij dit soort acties 100% zeker. Bos op z'n web site:''De keirin staat bekend om het trek en duwwerk, het nemen van risico's.'' Dus volgens Bos zelf zit het standaard in z'n pakketje.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

scorcher
Forum-lid

scorcher 24 apr 2009 17:20

Aardige column van nu.nl over het incident: http://www.nu.nl/column/1953916/chophead-theo.html

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 24 apr 2009 17:39

Scorcher schreef:Aardige column van nu.nl over het incident: http://www.nu.nl/column/1953916/chophead-theo.html

Ik snap niet wat er aardig is aan die column. Ik citeer een stukje:
"Die ippon op Impey is het beste dat hem kon overkomen. Niks per ongeluk. Niks excuses. Lippen op elkaar. Laat ze maar bang voor hem zijn. Laat ze maar in de remmen knijpen. Chophead Theo. Schitterende bijnaam." (dixit Thijs Zonneveld)

Bos heeft het zelf (begrijpelijk) moeilijk met wat er is gebeurd, en dan begint die columnschrijver te verheerlijken wat hij gedaan heeft. Een sprinter moet niets meer of minder dan een agressieve moordmachine zijn volgens die idioot. De Impeys van deze wereld zijn plots collateral damage.
Ik denk dat Bos zelf walgt van zulke columns.Zand erover wat er is gebeurd, en hopelijk rijdt hij dit jaar nog enkele mooie uitslagen!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

mellie
Forum-lid

mellie 24 apr 2009 20:21

de zwarten schreef:
Scorcher schreef:Aardige column van nu.nl over het incident: http://www.nu.nl/column/1953916/chophead-theo.html

Ik snap niet wat er aardig is aan die column. Ik citeer een stukje:
"

Eigenlijk doe je nu precies waar veel media een handje van hebben: een stukje uitknippen, zonder de de belangrijkste context mee te nemen.

Inderdaad alleenstaand is de laatste alinea volkomen belachelijk, echter dat is niet de strekking die de schrijver wil overbrengen.
Hij zegt dat je als sprinter een reputatie moet hebben waar je concollega's bang van zijn. In die zin was de actie van bos een goede.

tarzander
Forum-lid

tarzander 24 apr 2009 20:39

Inderdaad, in de toekomst krijgt deze jongen vast wat meer de ruimte..Waar hij zeker weten ook gebruik van gaat maken, want die wint nog wel een paar koersen.
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

-divo-
Forum-lid

-divo- 24 apr 2009 21:06

Ik vind het juist een heel goed en meesterlijk stukje wat daar is geschreven.

Korte analyse
- De schrijver begint met de mediahype die ervan wordt gemaakt . Vervolgens het bijgaande geschreeuw van wat onnadenkende sporters die vrolijk meedoen.

- Dan schrijft hij over de beelden die in eerste instantie (en zeker in combinatie met wat er bij verteld wordt) laten zien wat een nietsafziende hork Bos wel niet is.

- LIJKT gaat de schrijver dan verder. Een meer goefend objectiever oog en iemand uit de sport en andere mensen met gezond verstand weten dat de uitleg van de media niet KAN kloppen. Het hoe en waarom beschrijft hij.
De beelden spreken voor zich. Líjkt het. Want wie ze meer dan één keer bekijkt, die ziet dat Bos de geletruidrager helemaal niet de hekken in gooit. Hij strekt zijn arm om Impey af te houden omdat hij zelf de hekken in dreigt te worden geduwd. Impey wijkt toch naar links, Bos rijdt met zijn stuur of wiel de dranghekken in en neemt Impey mee in zijn val. Punt uit.
- Vervolgens neemt de schrijver het gebeuren zo positief mogelijk en ziet in de ONTERECHTE aanval die nu op Bos wordt gedaan een kans dat dit negatieve gebeuren voor Bos in de toekomst een positieve uitwerking kan hebben. Doordat aanvallers in de toekomst geen streken met Bos willen uithalen met het gebeuren van nu in het achterhoofd. Een verhaal met een knipoog.

Toch niet zo moeilijk zou je zeggen dit er uit te halen zoals ik doe?
Wel gezien zoveel aansluiting op het verkeerde beeld wat de media heeft geschetst lijkt nadenken en juist interpreteren toch een ernstig moeilijke zaak voor een behoorlijk deel van de wereldbevolking.

Het zijn niet de ogen die zien maar het brein. Veel mensen laten hun brein liever misleiden en zo ZIEN ze de verkeerde dingen. Er worden hier eigen verhalen gecreert. Van Bos gooit hem voor zich uit, tot Bos trekt hem naar achter. Contradictiever kan niet. Ga toch fietsen . . . .
Het betrof gewoon een race ongelukje. Niks meer of minder. Je kunt niemand echt de schuld geven. Het was een moment dat negatief uitpakte.

IK STA ACHTER THEO BOS en een ieder weldenkend iemand zou dezelfde mening moeten hebben.

soilworker
Forum-lid

soilworker 24 apr 2009 23:13

@ de zwarten: blijkbaar ken je de columns van thijs niet.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 24 apr 2009 23:21

Het is idd goed het stukje te zien op ware snelheid, dat veraderd snel een mening. Toen ik het in slomo zag, twijfelde ik ook zeer.

Daarnaast weet je het gewoon niet. Niet rot bedoeld, maar bos kan wel zeggen ik trek toch niet iemand onderuit, das ook een groot risico voor mij.

Ik heb er weleens een paar gezien die elkaar er 300km/h vanaf rijden dus waarom zou dit niet bewust kunnen. Met veel adrealine kan je best eens iets doen wat beter is om niet te doen. Ik denk dat iedereeen daar voor zichzelf wel een voorbeeld van heeft.

fizik
Forum-lid

fizik 25 apr 2009 04:39

Oyah schreef:Scheidsrechter beslist: per ongeluk.

:)

Nu maar hopen op vlot positief nieuws over onze nieuwe sprintheld die hier toch wel op een bijzonder vervelende manier in het nieuws komt.

ludo
Forum-lid

ludo 25 apr 2009 22:05

fizik schreef:
Oyah schreef:Scheidsrechter beslist: per ongeluk.

:)

Nu maar hopen op vlot positief nieuws over onze nieuwe sprintheld die hier toch wel op een bijzonder vervelende manier in het nieuws komt.

hoezo sprintheld?sprintheld

fizik
Forum-lid

fizik 26 apr 2009 00:29

?

Plaats reactie